سنگ روی کابینت کوارتز - 09121030828

سنگ روی کابینت کوارتز - 09121030828

استفاده از سنگ در صنعت ساختمان سازی همیشه مورد توجه بوده است. فراوری سنگ به صورت اسلب یکی از جدیدترین روش های آماده سازی سنگ است و یکی از کاربرد های سنگ اسلب در ساخت کانتر آشپرخانه و رویه کابینت یا صفحه کابینت می باشد.
1402/2/16
0 نظر

سنگ روی کابینت کوارتز

استفاده از سنگ در صنعت ساختمان سازی همیشه مورد توجه بوده است. فراوری سنگ به صورت اسلب یکی از جدیدترین روش های آماده سازی سنگ است و یکی از کاربرد های سنگ اسلب در ساخت کانتر آشپرخانه و رویه کابینت یا صفحه کابینت می باشد. هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه، یکی از چالش برانگیز ترین انتخاب ها، انتخاب و خرید رویه صفحه کابینت است. رویه کابینت سنگی به دلیل تنوع رنگ و مدل، دوام و مقاومت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فضای آشپزخانه باشد.

سنگ روی کابینت کوارتز

سنگ روی کابینت از نظر رنگ و جنس و طرح باید مناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شود. دکوراسیون آشپزخانه شامل اجزای مختلفی از جمله کف و دیوار و کابینت و وسایل تزیینی (اکسسوری) است. به جز هماهنگی، استحکام و مقاومت سنگ علاوه بر هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید جزو نکاتی است که باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت SPL 

در طراحی جدید دکوراسیون آشپزخانه، سنگ کابینت برای کانتر و یک بخش مرکزی در آشپزخانه استفاده می شود که می تواند یک ایده جذاب و کاربردی به حساب آید.

استفاده از سنگ طبیعی برای نصب روی کابینت ها می تواند به انعکاس نور در فضای آشپزخانه کمک کند و همچنینفضای  آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد. هماهنگی بین سنگ کابینت و سنگ روی کابینت همراه با کف پوش، آشپزخانه را خاص و منظم نشان می دهد. این هماهنگی با انتخاب جنس و رنگ کابینت می تواند یک ست بی نقص در دکوراسیون آشپزخانه منزل بسازد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ روی کابینت کوارتز

سنگ کوارتز کاربردی فراوانی دارد و تنوع رنگی زیادی دارد. سنگ کوارتز ترکیبی از ۹۳% سیلیس و ۷% رزین و رنگ دانه است. سیلیس پس از الماس سخت ترین ماده معدنی دنیا به حساب می آید. 

سنگ هاى مهندسى كوارتز متشكل از موادى نظير سنگ کوارتز با دانه بندى هاى مختلف، سيليس، ميكنوريزه، پيگمنت، رنگ، رزين، مواد افزودنى رزين، شيشه، آينه، صدف، موادهاى شيميايى و …. معجزه ى علم و فناورى نام گرفته است. يكنواختى توليد يكى از ديگر ويژگى هايى است كه سنگ هاى كوارتز را نسبت به ساير رقبا متمايز كرده است.

سنگ هاى كوارتز، چگالى و دانسيته كمترى نسبت به سنگ هاى طبيعى دارند. با پيشرفت تكنولوژى و توليد سنگ هاى مهندسى كوارتز در ابعاد و سايزهاى بزرگ، سرعت ساخت و اجراى پروژه ها بسيار افزايش يافته است.

سنگ هاى مهندسى نانو كوارتز با تحمل وزن بالا نسبت به مواد دیگر، در كف پروژه هاى پر تردد و متراژ بالا مانند مترو، هتل ها، مجموعه هاى تجارى ادارى بزرگ، فرودگاه ها، ترمينال ها و غیره به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت CPS

انواع سنگ کابینت کوارتز

انواع مهم سنگ های کوارتز عبارتند از : کوارتز شیری، روتیل کوارتز، کوارتز دودی، کارنلین، پرازیولیت، کریزوپراز، کلسدونی ، چشم ببر، عقیق، سیترین، رز کوارتز، آونتورین، اونیکس، آمیتیست، کوارتز آبی، ماکروکریستالین، جاسپر، آمیترین، پراز، ایزنکیزل، سارد و …..

برندهای موجود سنگ کوارتز 

در حال حاضر کوارتز های موجود در ایران، دو برند خارجی کوارتز سایلستون اسپانیا، کوارتز هنستون کره و کوارتز های ایرانی هستند.

سنگ روی کابینت

مزایای سنگ کوارتز

1. مقاومت در برابر فرسایش

2. مقاومت در برابر حرارت 

3. مقاومت در برابر آّب و رطوبت

4. مقاومت در برابر خش و ضربه 

5. مقاومت بالا در برابر ضربه

6. مقاومت در برابر مواد اسیدی

7. آنتی باکتریال 

8. رنگ بندی متنوع

9. تحمل وزن بالا

10. راحتی در تمیز کردن 

11. کوارتز مصنوعی بطور کامل ضد آب می باشد.

12.رنگ بندی متنوع 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید سنگ روی کابینت

معایب سنگ کوارتز

1. از دست دادن شفافیت در برابر نور خورشید

2. عدم امکان تعمیر 

3. قابل مشاهده بودن درزهای بین سنگ ها

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ کوارتز 

1-برند و شرکت سازنده

برندهای مختلف صفحه های سنگی کوارتز، قیمت‌ های متفاوتی دارند. قیمت گذاری سنگ کوارتز در برندهای داخلی و خارجی متفاوت است و قیمت کوارتز داخلی از نمونه های خارجی پایین تر است.

کوارتز رادیانز سامسونگ

سنگ کوارتز شرکت لوته کیفیت بسیار خوبی دارد و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ واحد شیمیایی سامسونگ را خریداری و سنگ های این برند را به نام کوارتز سامسونگ تولید کرد. رادیانز در انواع قیمت ها عرضه می شود و از سنگ های داخلی گرانتر است.

کوارتز سایلستون

سایلستون کوارتز از سازندگان اصلی سنگ کوارتز است و سنگ های کوارتز ممتاز این شرکت، در انواع طرح ها تولید می شود. قیمت بالای سنگ‌ های سایلستون، به علت وارداتی بودن و کیفیت بالای مواد کوارتز است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت 

کوارتز توتم

سنگ کوارتز توتم اصفهان از سنگ های ایرانی است و در مقایسه با نمونه های خارجی کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارد.

کوارتز برد استون

شرکت آذرین پارس از شرکت های تولیدی سنگ کوارتز در ایران است، کوارتزهای این شرکت در بازار به نام برد استون نیز شناخته می شود. کوارتزهای برد استون در طرح ها و با درجه کیفی متفاوت ساخته می شوند و از نمونه های خارجی ارزان تر هستند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

2-ابعاد و طرح

قیمت کابینت کوارتز هزینه نصب و اجرای طرح کابینت نیز وابسته است. طرح کابینت ممکن است به صفحه هایی با طول و عرض بیشتر نیاز داشته باشد. هر چه ابعاد صفحه سنگی کابینت بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر خواهد بود.

سنگ کابینت

3-طبیعی‌ بودن سنگ کوارتز

وجود درصد بالای کانیِ طبیعی در سنگ و شباهت بیشتر به سنگ طبیعی، قیمت سنگ کوارتز را افزایش خواهد داد. هر چه دانه های سنگ کوارتز بیشتر باشد، قیمت کوارتز نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

4-ضخامت

ضخامت صفحات کوارتز به طور معمول ۱۲ میلی متر است، این ضخامت تا ۲۰ میلی متر و بیشتر نیز قابل افزایش می باشد.  هر چه ضخامت بیشتر شود، قیمت نیز بالاتر می رود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر