بازارهاي صادراتي سنگ ايران احيا مي شود

بازارهاي صادراتي سنگ ايران احيا مي شود

يك صادركننده سنگ‌هاي ساختماني گفت: در حال حاضر به دنبال احياي بازارهاي صادراتي كشور كه در جريان وضع عوارض 70 درصدي برصادرات از دست رفته بود،
1395/11/27
0 نظر

يك صادركننده سنگ‌هاي ساختماني گفت: در حال حاضر به دنبال احياي بازارهاي صادراتي كشور كه در جريان وضع عوارض 70 درصدي برصادرات از دست رفته بود، هستيم. به گزارش خبرگزاري ايسنا، اظهار كرد: وضع عوارض 70 درصدي صادرات سنگ‌هاي ساختماني خام و فرآوري نشده و لغو آن در سه مرحله زماني مختلف موجب از دست رفتن تعدادي از بازارهاي صادرات كشور در اين حوزه شده است. وي با بيان اينكه اگرچه عوارض صادرات سنگ‌هاي خام ساختماني حدود دو ماه پيش لغو شد، اما تبعات آن بر بازارهاي صادراتي كشور همچنان ادامه دارد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر صادركنندگان در حال احياي برخي معادن سنگ تعطيل شده، جمع‌آوري نمونه‌هاي سنگ صادراتي و بازاريابي در خارج از كشور هستند.
تجار ادامه داد: در حال حاضر صادرات سنگ‌هاي ساختماني خام و فرآوري نشده بيشتر به كشور چين و پس از آن هند و صادرات سنگ فرآوري شده نيز به كشورهايي همچون اعضاي اتحاديه اروپا، استراليا و تركيه صورت مي‌گيرد. وي افزود: در اين ميان برخي تحريم‌هاي خارجي موجب ايجاد مشكل در نقل و انتقال ارز و بعضا حمل و نقل محصولات صادراتي شده و افزايش هزينه‌هاي صادركنندگان را به دنبال داشته است. اين صادركننده سنگ‌هاي ساختماني تصريح كرد: افزايش نرخ ارز موجب رشد شديد قيمت ماشين‌آلات و همچنين قطعات و اقلام مصرفي در معادن شده است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر