نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه - 09121030828

نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه - 09121030828

در طراحی فضای داخل آشپزخانه موارد مختلفی استفاده می شود، اما هیچ کدام از آنها جای انواع سنگ ساختمانی را پر نمی کند.
1402/2/14
0 نظر

نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه 

در طراحی فضای داخل آشپزخانه موارد مختلفی استفاده می شود، اما هیچ کدام از آنها  جای انواع سنگ ساختمانی را پر نمی کند. سنگ تقریباً در تمام بخش‌های ساختمانی کاربرد زیادی دارد، یکی از این قسمت‎ها آشپزخانه است. در آشپزخانه‌های امروزی که با استفاده از کابینت‌های مدرن، می‌توان از سنگ در بخش‌های مختلفی استفاده کرد.

سنگ‌ها بسیار بادوام هستند و در برابر آسیب و ضربه بسیار مقاوم هستند. با پیشرفت تکنولوژی، برش سنگ‌ها راحت‌تر انجام می شود و به راحتی به شکل‌های مختلف در می آید و در آشپزخانه قابل استفاده خواهند بود. 

سنگ کابینت

سنگ کورین 

سنگ کورین دارای طول عمر زیاد است، اما در برابر خط و خش مقاومت نه چندان بالایی دارد که همین نقطه ضفع به مرور زمان باعث کم شدن شفافیت آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت و طراحی داخلی

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است. این سنگ مصنوعی دارای متریالی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی می باشد. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز از سنگ گرانیت خیلی بیشتر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد. نگهداری از آن آسان است. سطح صاف و صیقلی آن به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود. وزن و قیمت نسبتا بالایی دارد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر منحصر بفرد است. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است و ظاهری شیک و شاخصی به کابینت آشپزخانه می‌دهد. سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ گران قیمت به حساب می‌آید. با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد ولی مستعد لک شدن و خش برداشتن می باشد.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت استفاده و کاربرد فراوانی در مصالح ساختمانی دارد، یکی از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌ها به شمار می رود. کاربرد این سنگ نه تنها در کابینت آشپزخانه که در بخش‌های متنوع دیگری از ساختمان‌ها نیز می باشد. از جمله ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت آن در برابر گرما و آسیب و همچنین تنوع رنگی آن تا ۳۰۰۰ رنگ مختلف است. این نوع سنگ تقریبا گران قیمت است و باید به صورت مرتب تمیز و لکه گیری شود.

مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگهای مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. لازم به ذکر است که صفحه کابینت گرانیتی علاوه بر ویژگی های ذکر شده به نسبت سایر سنگ ها در برابر خط و خش و همچنین مواد اسیدی مقاومت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مصنوعی 

سنگ مرمریت

در مرمریت هایی که میزان رگه های آهکی زیاد باشد، جذب آب و لک پذیری سنگ بالا می رود. همچنین امکان لب پر شدن سطح در این قسمت ها بیشتر می شود. بنابراین از به کار بردن چنین سنگی برای بخش هایی که بیشتر در تماس با آب و رطوبت هستند خودداری کنید چراکه موجب پوسیدگی سنگ خواهد شد.

برای پرشدن درز و شکاف ها و عایق شدن سنگها معمولا از رزین استفاده می شود. برای پیشگیری از رنگ پریدگی سنگ نیز، تمام سطح آن را از مواد یو وی می پوشانند. اما با این حال در سنگی همچون مرمریت که ذاتا در برابر نور ضعیف است، این کار دوام چندانی نخواهد داشت. باتوجه به حساسیت سنگ های مرمریت به شوینده های اسیدی، توصیه می شود از به کاربردن این مواد بروی آن ها خوداری کنید.

سنگ روی کابینت

سنگ تراورتن 

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی متخلخل قرار می گیرند. این سنگ نوعی سنگ آهکی است. هرچه میزان املاح و عناصر محلول در این آب‌ها کمتر باشد رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود و عناصر بیشتر، سنگ ‌را تیره‌تر و گران‌بهاتر می‌سازند. رنگ‌های خاص و پرطرفداری مثل قهوه‌ای، طلایی و خاکستری هم وجود دارند که در قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند و خریداران خاص خود را دارند.

عمر طولانی و مقاومت فوق‌العاده بالای سنگ‌های تراورتن یکی دیگر از امتیازات مهم این سنگ است، علاوه بر این مقاومت شیمیایی و حرارتی بالایی نیز دارند و به‌ویژه در ضخامت‌های بالاتر برای محیط‌ های سرد مناسب هستند.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که سنگ‌های تراورتن معمولا در قبال انجمادها و ذوب شدن‌‌های مداوم آسیب‌پذیرند و به همین علت نیز نباید در فضاها و محیط‌ های خنک از ضخامت‌های نازک این سنگ‌ها استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت پرسلان

اهمیت استفاده از سنگ در ساختمان ها

سنگ‌ها مصالح بسیار پر کاربرد در ساختمان‌سازی هستند و تقریبا در تمام بخش‌های ساختمان از نماهای درونی و بیرونی تا کفپوش و دیوارپوش و پله‌ها استفاده می‌شود. سنگ های طبیعی در ساختمان سازی بیشترین طرفدار را دارد. سنگ‌ها یکی از به‌صورت طبیعی بر روی زمین وجود دارند و کیفیت بسیار بالایی دارند. 

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

نقش سنگ در دکوراسیون داخلی

سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی ساختمان نقش موثری دارند. سنگ‌ها بسیار بادوام هستند و در برابر آسیب و ضربه مقاومند. ازجمله کاربردهاس سنگ‌ها در منزل می‌توان به استفاده از سنگ‌ها در کفپوش ها، دیوارها، اطراف شومینه، کانتر آشپزخانه، اپن، گلدان، حمام‌ها، سرویس بهداشتی، سنگ روی کابینت آشپزخانه و دیواره‌های بین کابینت ها اشاره نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

استفاده از سنگ در کفپوش

یکی از کاربردهای سنگ‌های ساختمانی در دکوراسیون آشپزخانه ، استفاده از آن به عنوان کف پوش می باشد. سنگ‌هایی مانند گرانیت، مرمر، آهک و تراورتن جزء سنگ‌های طبیعی هستند و برای کف سازی از آنها استفاده می‌شود. این سنگ‌ها بسیار بادوام و مقاوم هستند و به حداقل نگهداری نیاز دارند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کاربرد سنگ در دکوراسیون داخلی به ویژه کفپوش آشپزخانه‌ها، فضای خوشایندی را برای اهل منزل می سازد.

بیشتر بخوانید: رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت 

استفاده از سنگ در کانتر

طراحان داخلی سنگ طبیعی را به سنگ مصنوعی ترجیح می‌دهند. کانتر آشپزخانه هم بخش مهمی در آشپزخانه است و بهتر است سنگ‌های مقاومی برای آن استفاده شود. سنگ مرمر یکی از بهترین سنگ ها برای کانتر آشپزخانه است که در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است و طول عمر بالا و خوبی دارد. سنگ گرانیت هم با توجه به موقعیت جغرافیایی معدن که از آن استخراج می شود، دارای طرح و رنگ‌های مختلفی است ودارای دوام  خوبی است و تا سال‌ها در آشپزخانه‌ها می تواند به خوبی استفاده شود.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

استفاده از سنگ در بین کابینت‌ها

فضای بین کابینت خالی است و باید پر شود که کامل و بدون نقص باشد. سنگ‌ها در رنگ‌های مختلف و متناسب با رنگ کابینت‌ها قابل نصب هستند. علاوه بر این، سنگ ساختمانی در دکوراسیون آشپزخانه نیز قابل استفاده است. سنگ‌های کابینت سفید و مشکی برای نصب سنگ کابینت بسیار پرطرفدار هستند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر