سنگ روی کابینت SPL - صنایع سنگ 09121030828

سنگ روی کابینت SPL - صنایع سنگ 09121030828

سنگ مصنوعی کابینت از قبیل سنگ مصنوعی کورین و سنگ مصنوعی کوارتز، تولید و مقاومت متفاوتی از یکدیگر دارند.
1402/2/16
0 نظر

سنگ روی کابینت SPL

سنگ مصنوعی کابینت از قبیل سنگ مصنوعی کورین و سنگ مصنوعی کوارتز، تولید و مقاومت متفاوتی از یکدیگر دارند.

سنگ مصنوعی روی کابینت آشپزخانه به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار پرکاربرد است، نکته قابل توجه این است که هر یک از آنها دارای کاربردی است و استفاده نابجا از آنها نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه دارای معایبی نیز هست.

سنگ روی کابینت SPL

صفحه های روی کابینت ام دی اف از تنوع طرح و رنگ کمی برخوردار است و به زیبایی سنگ نیست، ضد آب نیست و با گذشت زمان دچار فرسایش خوردگی می شود و باد می کند، انعطاف پذیر نیست و برای دهنه های بزرگ شکم می دهد؛ با وجود همه این موارد، به دلیل قیمت پایین تر و در صورت مراقبت، می تواند انتخاب خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت CPS

سنگ ها انتخاب زیباتر و با کیفیت تری نسبت به صفحات ام دی اف و چوبی هستند، اما سنگ های مصنوعی به دلیل وزن کمتر، تنوع رنگ و طرح، نصب سریع و آسان، عدم وجود درز و شکاف، آنتی باکتریال بودن و مهمتر از همه، قیمت کمتر نسبت به سنگ های طبیعی؛ انتخاب ایده آلی هستند و مورد استقبال طراحان داخلی و رضایت مشتریان قرار گرفته اند.

انواع سنگ مصنوعی رو کابینتی کورین، کوارتز و مامونایت، مزایا و معایب خاص خود را دارند که به صورت مختصر به بررسی هر یک می پردازیم.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ روی کابینت SPL

SPL مخفف عبارت Synchronized Pressured Laminate است و اولین بار توسط یک استودیوی ایتالیایی به نام Laviani تولید و به بازار عرضه شد. واژه سینکرونایز Synchronize در این عبارت به معنی هماهنگی و انطباق است که نشان‌دهنده شکل ظاهری هماهنگ و طرح خاص این صفحات می باشد.

صفحه اس پی ال نوعی صفحه بسیار مقاوم است که از تعداد زیادی ورقه کاغذی فشرده ساخته می شود. این ورق‌ها تحت دما و فشار بسیار بالا و توسط چسب‌‌های صنعتی رزین به هم پرس می شوند.

صفحات SPL در سایزهای استاندارد و نسبتاً بزرگ تولید می‌شوند، نسبت به چوب مقاوم‌تر هستند و محدودیت‌ها و معایب استفاده از چوب را ندارند. در هسته این صفحات ماده‌ای از جنس پلی‌اتیلن تعبیه شده که باعث مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب، قارچ و… می‌شود. صفحه SPL دارای خاصیت آنتی باکتریال است و جذب آب آن بسیار کم و در حد صفر می باشد.

به همین دلیل در نزدیکی سینک‌های ظرفشویی نیز قابل استفاده هستند. این نوع صفحات مزایا و کاربردهای زیادی دارند که به آن‌ها می‌پردازیم.

صفحه SPL نسل جدید صفحه HPL است که با تکنولوژی نوین‌تر و علمی‌تری تولید شده تا زیبایی و استحکام و کیفیت را به آشپزخانه‌ها یا هرجایی که نیاز به کانترتاپ دارد هدیه دهد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید سنگ روی کابینت 

مزایای صفحه کابینت SPL

ضد ضربه و خراشیدگی

ورق SPL دارای پوشش Overlay است که باعث افزایش مقاومت آن در برابر ضربه، خط و خراش و ساییدگی می‌شود.

ضد آب

ورق SPL تحت فشار و دمای بسیار بالا تولید می شود و لایه‌های مختلف آن تقریبا یکی می‌شوند. این صفحه غیرقابل نفوذ و ضدآب است. 

ضد حریق

اس پی ال برپایه چوب تولید می شود، اما بالاترین میزان مقاومت در برابر حرارت و اشتعال را در میان محصولات بر پایه چوب دارد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت

نظافت آسان

اس پی ال سطحی غیرمتخلخل و غیرقابل نفوذ دارد و لکه آب و موادغذایی را به خود جذب نمی کند و در نتیجه خیلی راحت تمیز می شود و نگهداری آسانی دارد. کشیدن دستمال تمیز مرطوب و یا شستن با آب و صابون ملایم برای تمیز نگهداشتن آن کفایت می کند.

سنگ روی کابینت

نصب آسان

نصب صفحه کابینت SPL به وسیله ابزارآلات صنایع چوب انجام می شود و بسیار راحت است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مقاومت در برابر مواد اسیدی

متریال SPL در برابر 22 نوع اسید مقاوم است.

آنتی باکتریال

پوشش ویژه CarePlus صفحه SPL مقاومت آن را در برابر انواع آلودگی‌ها افزایش می دهد. سازندگان SPL ادعا می کنند، این صفحه تا 97% در برابر نفوذ انواع میکروب و قارچ مقاوم است.

بیشتر بخوانید: نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

استحکام بالا

صفحه کابینت SPL بسیار محکم و مقاوم‌تر از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت است. فرآیند تولید خاص SPL موجب این دوام  آن می شود. 

ابعاد بزرگ

ابعاد ورق SPL بزرگ است و به همین دلیل امکان اجرای یکپارچه صفحه روی کابینت، جزیره یا سینک ظرفشویی به وسیله متریال SPL وجود دارد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

یکی از مزایای ورق SPL طول بیشتر آن نسبت به صفحات دیگر است. ورق SPL با طول 420 و عرض 140 سانتیمتر تولید و به بازار عرضه می شود که موجب می‌شود صفحات SPL را حتی در آشپزخانه‌های بزرگ کاملا یکپارچه و بدون درز اجرا کرد.

ضخامت ورق SPL

پنل SPL در دو ضخامت 3 و 12 میلیمتری عرضه می‌شود. معمولا ورق اس پی ال 3 میلیمتری برای دیوار بین کابینت و ورق 12 میلیمتری برای صفحه روی کابینت استفاده می‌شود. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت و طراحی داخلی

معایب صفحه کابینت SPL

عدم ترمیم پذیری

متریال SPL به سختی آسیب می بیند، اما در صورت ایجاد لکه یا ترک خوردگی، مانند سنگ کورین، امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت.

عدم پوشش درزها

پنل SPL مثل صفحات کورین بدون درز نیست.  پس از نصب درز بین ورق های SPL کاملا مشخص است، ولی چون طول پنل SPL از صفحات دیگر بیشتر استمی‌توان در برخی موارد آن را یکپارچه و بدون درز اجرا کرد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

قیمت بالا

قیمت ورق SPL بالاست چون SPL محصول یک شرکت اروپایی است و در ایران تولید نمی شود.

سنگ کابینت

کاربردهای ورق SPL

SPL علاوه بر کاربردهای ساختمانی حتی در خودروسازی و واگن سازی هم استفاده می‌شود، بعضی کاربردهای ورق‌های SPL به شرح زیر هستند:

صفحه کابینت آشپزخانه

سینک ظرفشویی

سرویس بهداشتی

دیوارپوش

کانتر کافی شاپ و رستوران

مراکز بهداشتی و درمانی

نمای ساختمان و آسانسور

لاکرهای استخر و کمدهای رختکن

دکوراسیون داخلی

کابینت آشپزخانه

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر