نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت ☎️ 09121030828 سنگ افشاری

نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت ☎️ 09121030828 سنگ افشاری

نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت ☎️ 09121030828 سنگ افشاری

نمای ساختمان؛ پوششی برای بنای ساختمان است و به نوعی شناسنامه ساختمان است و فضای داخل ساختمان، برای تسهیل زندگی و بهبود عملکرد روانی و فیزیکی افراد، باید به شیوه درستی طراحی شود.
1402/2/14
0 نظر

نکات مهم در انتخاب سنگ روی کابینت

اصول مهم در طراحی داخلی

نمای ساختمان؛ پوششی برای بنای ساختمان است و به نوعی شناسنامه ساختمان است و فضای داخل ساختمان، برای تسهیل زندگی و بهبود عملکرد روانی و فیزیکی افراد، باید به شیوه درستی طراحی شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

فضای داخل ساختمان، علاوه برانتخاب و چیدمان وسایل، باید معماری اصولی داشته باشد تا تمام خواست و نیاز مالک برآورده شود. طراحی داخلی سبک های بسیار زیاد و متنوعی دارد که در هر دوره زمانی، یکی از آن بیش از سایرین محبوب بوده است. البته سبک ها موجب محدودیت در انتخاب نیستند و می توان تلفیقی از هرکدام از آن ها را به شکل علمی و اصولی در کنار هم برای ایجاد سبکی زیبا استفاده نمود.

سنگ روی کابینت

در طراحی داخلی چند نکته کلیدی وجود دارد که به شرح مختصری از آن ها می پردازیم:

۱.هماهنگی

این مثال را در نظر بگیرید؛ برای یک سرویس بهداشتی از سنگ مشکی با رگه های استفاده شده و شیر آلات مصرفی، قفسه ها، دست خشک کن، حوله خشک کن و … طلایی رنگ انتخاب شده است، این هماهنگی ظاهر هماهنگ و لوکس به فضا خواهد داد.

وقتی المان های معماری با وسایل و اکسسوری وجه اشتراک درستی داشته باشند هماهنگی بوجود می آید. این وجه اشتراک در شکل، بافت، مواد مقیاس، اندازه، رنگ، طرح و نقش قابل اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: نقش سنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

2.تضاد

تضاد یا کنتراست، باعث قدرت بیان بصری می شود. اگر تمرکز بروی المان خاصی باشد، موضوع کنتراست بیشتر دیده می شود. با ایجاد تضاد، موارد غیر ضروری حذف خواهد شد. تضاد در معماری داخلی و بیرونی به واسطه نور، شکل، بافت، اندازه ، جهت و غیره ایجاد می شود. مبحث تضاد، نقش مهمی در قوای حسی انسان دارد و باعث برانگیختن احساسات می شود و جذب افراد می شود.

این مثال را در نظر بگیرید؛ برای این که دیوار تلویزیون اتاق نشیمن بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، می توان از مواردی با بافت متفاوت از بقیه دیوارها استفاده کرد. با یک نورپردازی مناسب نیز می توان این بخش از دیوار اصلی را به شکل جدا و بیرون آمده القاء کرد و یا با اجرای یک نورپردازی زاویه ای در قفسه های وسایل دکوراتیو، می توان جلوه زیبایی ارائه کرد.

دراستفاده از تضاد باید نسبت به شرایط و دیگر موارد موجود اقدام به ایجاد کنتراست کرد. استفاده بیش از حد از این مورد، باعث به هم ریختگی و شلوغی فضا خواهد شد و نتیجه عکس پیش می آید.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

3. تاکید

هر المانی که کل طراحی فضا را تحت الشعاع قرار دهد، المان تاکیدی آن بخش خواهد بود. به این مثال توجه کنید؛ زمانی که در سالن پذیرایی، مبلمان در اطراف شومینه قرار گیرد، شومینه نقش تاکیدی را ایفا می کند و مابقیه وسایل و تجهیزات حول آن قرار خواهد گرفت. این طراحی را در اتاق نشیمن و درباره تلویزیون نیز می توان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت و طراحی داخلی

4. تکرار

تکرار اگر درست اجرا شود، می تواند به تقویت اجرای یک طرح کمک کند، با تکرار یک عنصر یا موضوع می توان پیامی را بهتر ارائه نمود. سه روش برای انجام این کار ریتم، الگو و تکرار هستند.

۵.تعادل

در یک فضا اگر درست چیده شده باشد، باید تعادل در اجسام و طراحی حس شود. این تعادل نه تنها در اجسام بلکه از طرح، رنگ و بافت نیز باید اجرا شود. وسایل با رنگ تیره و در ابعاد بزرگ از نظر بصری وزن زیادی دارند و اگر در یکجای فضا قرار بگیرند، تعادل را بهم می زنند. پس بهتر است جدا از هم چیده شوند.

اصل تعادل برای ایجاد هماهنگی بین اجزا مختلف با یکدیگر و برقراری تساوی در کل فضاست. تعادل می تواند به صورت متقارن، نامتقارن وشعاعی اجرا شود. در تعادل متقارن، موقعیت های یکسان و تکراری ایجاد می شود، مانند دو مجسمه یا گلدان در دو طرف درب ورودی ساختمان یا پنجره اصلی.

درتعادل نامتقارن، نوعی بی نظمی اجرا می شود که در حقیقت از نظمی درونی برخوردار است. این کار معمولا در سبک های مدرن دیده می شود. به این مثال توجه کنید؛ یک مبل تکی در قسمتی از اتاق زیر پنجره قرار داده می شود و برای پررنگ تر نشان دادن این عنصر در فضا می توان عدم تقارن را بکار برد. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مصنوعی

تعادل شعاعی به یک نقطه کانونی برای تحت تاثیر قرار دادن دیگر المان ها نیاز دارد. تعادل شعاعی در معماری داخلی کمتر از دو نوع ذکر شده استفاده می شود، اما با انتخاب و طراحی درست، فضا را یکدستی و ظاهری تکراری و خسته کننده دور خواهد کرد.

سنگ کابینت

6. تناسب و مقیاس 

نسبت اندازه یک المان به المان ثابت و معین مقیاس نامیده می شود. اندازه این عناصر براساس میانگین اندازه بدن انسان سنجیده می شود. در طراحی فضای داخلی رنگ، الگو و طرح وسایل نسبت به فضا باید تناسب داشته باشند. به این مثال ها توجه کنید؛ انتخاب مبلمان یک فضای کوچک، باید با توجه به ظرافت و ابعاد مبل انجام شود یا برای یک دیوار با عرض زیاد بهتر است، تابلویی عریض یا سه تکه انتخاب شود تا تناسب خوبی اجرا شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

برای استفاده از سنگ اسلب، بهترین فضا، بزرگترین قسمت ساختمان است که می تواند دیوار یا کف فضا باشد تا زیبایی سنگ به چشم بیاید. با استفاده از تناسب می توان احساس نظم به فضا داد و بین اجزاء هماهنگی ایجاد کرد. تناسب برخلاف مقیاس، فاکتوری نسبی است و طراح باید درک درستی از المان ها در فضای سه بعدی داشته باشد. به این مثال توجه کنید؛ یک ظرف دایره ای بر روی میز مستطیلی که بر روی یک فرش چهارگوش قرار داده شده تناسب را از بین برده است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر