✔️سنگ روی کابینت و طراحی داخلی 09121030828

✔️سنگ روی کابینت و طراحی داخلی 09121030828

انتخاب سنگ روی کابینت متناسب با سبک زندگی و سلیقه اهل منزل انتخاب می شود و باید با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته باشد.
1402/2/14
0 نظر

سنگ روی کابینت و طراحی داخلی

انتخاب سنگ روی کابینت متناسب با سبک زندگی و سلیقه اهل منزل انتخاب می شود و باید با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته باشد. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

شناخت سلیقه‌ و احترام به آن

هنگام انتخاب سنگ برای آشپزخانه از ایده‌هایی که در مورد شکل ظاهری آشپزخانه خود دارید استفاده کنید و بنا به هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. قبل از تصمیم برای خرید، درباره انتظاری که از خرید خود دارید فکر کنید.

آیا می خواید آشپزخانه ای با ظاهر سنتی‌ داشته باشید یا حال و هوای مدرن را می پسندید؟ طرح کلی خانه‌ی شما بر روی انتخاب سنگ روی کابینت آشپزخانه تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

سنگ روی کابینت

بودجه 

دکوراسیون سنگی آشپزخانه می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد، پس بهتراست بودجه مورد نظر را کنار بگذارید و تعیین کنید که توان خرید کدام سنگ‌ها را دارید. با هزینه ای که می پردازید، بهترین طرح و کیفیت را در آشپزخانه پیاده کنید. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مصنوعی

مطابقت با سبک زندگی 

بعضی افراد بیشتر فعالیتشان را  در آشپزخانه انجام می دهند، بصورت کلی رفت و آمد و فعالیت در آشپزخانه زیادتر از مکان های دیگر منزل است و در نتیجه امکان آسیب بیشتری به سنگ روی کابینت وجود خواهد داشت. بنابراین بهتر است از سنگ مرمر سفید یا گرانیت سفید در طراحی آشپزخانه استفاده نکنید. چون هر ماده اسیدی می‌تواند ظاهر آن را لکه دار کند و تمیزکردن آن لکه کار راحتی نیست.

بعضی از سنگ‌های موجود در بازار برای آشپزخانه متخلخل‌ هستند و بیشتر در معرض ترک و تراش قرار دارند، از این رو به این موارد دقت داشته باشید تا دوام سنگ انتخابی خود را بسته به شرایط محیط آشپزخانه ارزیابی نموده و انتخابی مناسب تری داشته باشید. اگر نمی توانید درباره انتخاب سنگ مناسب تصمیم بگیرید، با یک متخصص در زمینه طراحی و ساخت سنگ روی کابینت آشپزخانه مشورت کنید.

چیدمان و دکوراسیون منزل 

آشپزخانه قلب خانه است و باید تعادل خوبی بین فضای داخلی خانه با محیط آشپزخانه وجود داشته باشد. بهتر است یک سبک و چیدمان در نظر بگیرید و سعی کنید آن را در سراسر خانه پیاده کنید تا هماهنگی کاملی در کل منزل ایجاد نمایید.

بهتر است همه اجزای دکور خانه با هم مطابقت داشته باشند تا با ایجاد تعادل بین تمام قسمت ها، هر چه بیشتر زیبایی خانه را نمایان کنید. اگر خانه شما open concept است، سبکی که برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با فضای کلی خانه باشد، می توانید از پالت‌های رنگی برای افزایش زیبایی منزل استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت پرسلان

شرایط نگهداری سنگ 

اهمیت تعمیر و نگهداری را هنگام انتخاب در نظر داشته باشید و از فروشنده جویا شوید. هر سنگی شرایط نگهداری بخصوصی دارد و نقاط ضعف و قوت متفاوتی نیز دارد، در صورت آسیب دیدن سنگ های روی کابینت آشپزخانه، باید بدانید هزینه‌ی تعمیر و بازسازی آن چقدر زیاد یا مناسب است. اگر به درستی از بعضی سنگها نگهداری نشود درخشش و زیبایی خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان قدیمی و کهنه می‌شوند.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مشاوره با متخصص 

صحبت با یک متخصص در انتخاب سنگ روی کابینت آشپزخانه بسیار به شما کمک خواهد کرد. افراد متخصص می‌دانند چه موادی برای سبک زندگی و نیازهای هر خانواده مناسب‌ است. با گرفتن مشاوره درست می توانید با بودجه مناسب سنگ مناسبی نیز خریداری نمایید.

در طراحی داخلی چند نکته کلیدی وجود دارد که به شرح مختصری از آن ها می پردازیم:

بیشتر بخوانید: رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت 

۱.هماهنگی

این مثال را در نظر بگیرید؛ برای یک سرویس بهداشتی از سنگ مشکی با رگه های استفاده شده و شیر آلات مصرفی، قفسه ها، دست خشک کن، حوله خشک کن و … طلایی رنگ انتخاب شده است، این هماهنگی ظاهر هماهنگ و لوکس به فضا خواهد داد.

وقتی المان های معماری با وسایل و اکسسوری وجه اشتراک درستی داشته باشند هماهنگی بوجود می آید. این وجه اشتراک در شکل، بافت، مواد مقیاس، اندازه، رنگ، طرح و نقش قابل اجرا می باشد.

سنگ کابینت

2.تضاد

تضاد یا کنتراست، باعث قدرت بیان بصری می شود. اگر تمرکز بروی المان خاصی باشد، موضوع کنتراست بیشتر دیده می شود. با ایجاد تضاد، موارد غیر ضروری حذف خواهد شد. تضاد در معماری داخلی و بیرونی به واسطه نور، شکل، بافت، اندازه ، جهت و غیره ایجاد می شود. مبحث تضاد، نقش مهمی در قوای حسی انسان دارد و باعث برانگیختن احساسات می شود و جذب افراد می شود.

این مثال را در نظر بگیرید؛ برای این که دیوار تلویزیون اتاق نشیمن بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، می توان از مواردی با بافت متفاوت از بقیه دیوارها استفاده کرد. با یک نورپردازی مناسب نیز می توان این بخش از دیوار اصلی را به شکل جدا و بیرون آمده القاء کرد و یا با اجرای یک نورپردازی زاویه ای در قفسه های وسایل دکوراتیو، می توان جلوه زیبایی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر

3. تاکید

هر المانی که کل طراحی فضا را تحت الشعاع قرار دهد، المان تاکیدی آن بخش خواهد بود. به این مثال توجه کنید؛ زمانی که در سالن پذیرایی، مبلمان در اطراف شومینه قرار گیرد، شومینه نقش تاکیدی را ایفا می کند و مابقیه وسایل و تجهیزات حول آن قرار خواهد گرفت. این طراحی را در اتاق نشیمن و درباره تلویزیون نیز می توان ارائه کرد.

4. تکرار

تکرار اگر درست اجرا شود، می تواند به تقویت اجرای یک طرح کمک کند، با تکرار یک عنصر یا موضوع می توان پیامی را بهتر ارائه نمود. سه روش برای انجام این کار ریتم، الگو و تکرار هستند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

۵.تعادل

در یک فضا اگر درست چیده شده باشد، باید تعادل در اجسام و طراحی حس شود. این تعادل نه تنها در اجسام بلکه از طرح، رنگ و بافت نیز باید اجرا شود. وسایل با رنگ تیره و در ابعاد بزرگ از نظر بصری وزن زیادی دارند و اگر در یکجای فضا قرار بگیرند، تعادل را بهم می زنند.

پس بهتر است جدا از هم چیده شوند. اصل تعادل برای ایجاد هماهنگی بین اجزا مختلف با یکدیگر و برقراری تساوی در کل فضاست. تعادل می تواند به صورت متقارن، نامتقارن وشعاعی اجرا شود. در تعادل متقارن، موقعیت های یکسان و تکراری ایجاد می شود، مانند دو مجسمه یا گلدان در دو طرف درب ورودی ساختمان یا پنجره اصلی.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ رو کابینتی گرانیت

درتعادل نامتقارن، نوعی بی نظمی اجرا می شود که در حقیقت از نظمی درونی برخوردار است. این کار معمولا در سبک های مدرن دیده می شود. به این مثال توجه کنید؛ یک مبل تکی در قسمتی از اتاق زیر پنجره قرار داده می شود و برای پررنگ تر نشان دادن این عنصر در فضا می توان عدم تقارن را بکار برد. 

تعادل شعاعی به یک نقطه کانونی برای تحت تاثیر قرار دادن دیگر المان ها نیاز دارد. تعادل شعاعی در معماری داخلی کمتر از دو نوع ذکر شده استفاده می شود، اما با انتخاب و طراحی درست، فضا را یکدستی و ظاهری تکراری و خسته کننده دور خواهد کرد.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

6. تناسب و مقیاس 

نسبت اندازه یک المان به المان ثابت و معین مقیاس نامیده می شود. اندازه این عناصر براساس میانگین اندازه بدن انسان سنجیده می شود. در طراحی فضای داخلی رنگ، الگو و طرح وسایل نسبت به فضا باید تناسب داشته باشند. به این مثال ها توجه کنید؛ انتخاب مبلمان یک فضای کوچک، باید با توجه به ظرافت و ابعاد مبل انجام شود یا برای یک دیوار با عرض زیاد بهتر است، تابلویی عریض یا سه تکه انتخاب شود تا تناسب خوبی اجرا شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر