💫دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر 09121030828

💫دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر 09121030828

سنگ مرمر از سالیان دور در هنر و معماری بسیار کاربرد داشته است. این سنگ طبیعی پرطرفدار در زمینه پوشش کف و دیوار به خوبی قابل استفاده می باشد.
1402/2/13
0 نظر

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر

سنگ مرمر از سالیان دور در هنر و معماری بسیار کاربرد داشته است. این سنگ طبیعی پرطرفدار در زمینه پوشش کف و دیوار به خوبی قابل استفاده می باشد. با توجه به اینکه سنگ طبیعی مرمر، رگه های منحصر به فردی دارد، در رنگ های آبی مایل به خاکستری، سبز، قرمز نازک یا رگه های مشکی در بازار وجود دارد.

سنگ روی کابینت

برای استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون منزل، باید بودجه زیادی اختصاص داد که برای بسیاری منجر به جایگزینی آن با سنگ های دیگر با قیمت مناسب می شود. در این زمینه، استفاده از ظروف سرو مرمری مرجانی، بر روی میز کناری یا روی میز مرمری، یا انتخاب لوازم جانبی مرمری برای نشان دادن نقطه جذابیت در دکور، یا روکش کردن یک دیوار بزرگ در دکوراسیون، قابل اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ رو کابینتی گرانیت 

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی منزل استفاده نمود و تجملی بودن سنگ را به رخ کشید. سنگ مرمر، زیبا، صیقلی و بسیار خاص است و اگر دکوراسیون خانه با طرح سنگ مرمر چیده شود، به آن کمال و خاص بودن می بخشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

برخی از رنگ‌های پرکاربرد سنگ کابینت مرمر عبارت‌اند از:

1-مرمر سفید 

از محبوبترین سنگ های مرمر است و در ایران نیز استخراج می شود.

2-مرمر سبز

مرمر سبز یکی از سنگ هایی که از قدیم در ایران در اکثر امام زاده ها و اماکن مذهبی کاربرد دارد.

3-مرمر آبی 

مرمر آبی یکی از گرانترین سنگ های اسلب مرمر و بسیار کمیاب است، به همین جهت قیمت بسیار بالائی دارد. سنگ های مرمر آبی به سنگ مرمر اطلسی هم مشهور هستند، این سنگ دارای رگه های طلائی می باشد.

4-مرمر پرتقالی

سنگ های مرمر پرتقالی از سنگ های گران قیمت معادن ایران و ایتالیا هستند. این سنگ ها در خراسان رضوی استخراج و فرآوری می شود.

5-مرمر صورتی

خاص ترین سنگ مرمر است کخه در ایران هم استخراج می شود.

6-مرمر قهوه‌ای

این سنگ دارای طول موج های قهوه ای و سفید است. همچنین معادن این سنگ طبیعی در شهرهای بم، اصفهان، مشهد، تبریز واقع شده است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی

7-مرمر رنگین کمانی

این سنگ جزء جذاب‌ترین سنگ‌هایی است که می‌توان در طبیعت یافت می شود. این سنگ از ترکیب چندین ماده شیمیایی به وجود آمده و رنگ‌های جذابی را بوجود آورده است.

رگه‌هایی از رنگ‌های قرمز، خاکستری، سفید و سبز در مرمر رنگین کمانی وجود دارد. رنگ‌ها به صورت ابر و بادی درون سنگ ترکیب شده و بسیارخاص و منحصر به فرد است.

8-مرمر دودی

سنگ مرمر دودی یکی از زیبا ترین و منحصربه فردترین سنگ های مرمر جهان است که بندرت یافت می شود. معدن سنگ مرمر دودی در استان کرمان قرار دارد.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

مزایای سنگ مرمر

1. سطح صیقلی، صاف و 

2. مقاومت بالایی

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سنگ روی کابینت

 

معایب سنگ مرمر

1. احتمال ایجاد خش با کشیدن وسایل بر روی سطح سنگ

2. در صورت استفاده از مواد اسیدی دچار خوردگی خواهد شد

3. احتمال ایجاد انفعالات شیمیایی در صورت استفاده از مواد شوینده

استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون 

سنگ مرمر قرن‌هاست به صورت گسترده در ساختمان‌ها‌، مجسمه‌ها و آثار تاریخی استفاده می‌شود، در بعضی از زیباترین سازه‌های جهان مانند تاج محل و بنای یادبود واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته است. دکوراسیون خانه با سنگ مرمر چه در کفپوش، میز آشپزخانه و چه در حمام، از ویژگی‌های بارز طراحی داخلی از دهه 70 می باشد و محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است. سنگ مرمر یکی از گران‌ترین سنگ‌هاست، اما می‌توان به کمک طرح سنگ مرمر، همان جلوه و زیبایی را با پرداخت هزینه‌ای کمتر در خانه اجرا نمود.

از کفپوش سنگ مرمر مجلل گرفته تا لوازم جانبی منزل با جلوه مرمر، می توان برای استفاده از این طرح زیبا و خیره‌کننده استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مرمر 

میزهای آشپزخانه مرمر

پیشخوان آشپزخانه، برای شروع کار با سنگ مرمر بسیار عالی است. حتی اگر سنگ فعلی از جنس دیگری است، می‌توانید آن را با سنگ مرمر یا طرح مرمر، با بافت خشن یا صاف جایگزین نمایید. میزهای مرمر بر خلاف گرانیت، باید مرتبا نگهداری شوند و به طور مداوم و با روش درست تمیز شوند، تا لکه و خط و خش به آنها آسیب نزند.

کفپوش مرمر 

استفاده از سنگ مرمر در یک منطقه کوچک می‌تواند فضا را درخشان کند و آن را از حالت خسته کننده به یک محل شیک تبدیل نماید. کفپوش مرمر در فضای نشیمن به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و جلوه‌ای زیبا به وجود می‌آورد.

لامپ‌های مرمر

لامپ‌های مرمری، اکسسوری‌های بسیار زیبایی برای دکوراسیون داخلی هستند. به جای استفاده از سنگ مرمر در سایر فضاهای داخلی، چرا‌غ ها گزینه بسیار مناسبی هستند که در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی برای سبک‌های متنوعی از دکوراسیون قابل استفاده می باشند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

دیوارهای برجسته مرمر

معمولا از سنگ مرمر به عنوان دیوارپوش استفاده نمی‌شود، اما اگر به کار برده شود، جلوه‌ای عالی برای آن فضا ایجاد خواهد کرد. این سنگ برای مصارف مختلف قابل استفاده است. سنگ مرمر را می توان به صورت تزئینی برای یک منطقه کوچک، یک دیوار واحد یا برای کل فضا استفاده کرد. برخلاف مشکلات استفاده از کاشی برای قالب گیری روکش و پوشش، تنوع سنگ مرمر برای مناطق خاصی از خانه به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت گرانیت 

رنگ‌های سفید و مرمر طبیعی، زمینه‌ای وسیع برای طیف گسترده‌ای از دکوراسیون و طراحی خانه فراهم می‌آورد، از دیوارهای مینیمال تا طرح‌های صنعتی می تواند در این طیف گنجانده شود. می توان از یک دیوار مرمر برای ارائه جلوه‌ای پرزرق و برق به خانه بهره برد

برای ایجاد یک جلوه خیره‌کننده، می‌توانید از مبلمان مخملی به رنگ صورتی یا سبز کم‌رنگ نیز استفاده کنید.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ افشاری

اکسسوری های هماهنگ با طرح سنگ مرمر

برای دیده شدن جلوه‌ خیره‌کننده سنگ مرمر در دکوراسیون، می توانید از لوازم جانبی در رنگ‌های درخشان مانند زرد یا رزگلد یا رنگ‌های پاستلی مانند آبی یا سبز استفاده کنید. در به کار بردن سنگ مرمر، برای سایر اکسسوری‌های بی‌نظیر مانند قطعات بزرگ هنری دیواری، آینه بزرگ و خاص یا لوسترهای پرزرق و برق نیز می توان به خوبی جا باز کرد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت کورین

فلزات با سنگ مرمر بسیار هماهنگ هستند، هر المانی با رنگ‌های گرم در دکوراسیون خانه با سنگ مرمر قابل استفاده خواهد بود؛ می توان به طلا، مس یا برنج اشاره کرد. برای تمیز نگه داشتن ظاهر، فضا را پر از فلزات بسیار لوکس نکنید، در عوض به جزئیات توجه کنید و لبه‌های طلاکاری شده، سینی‌های تزئینی و گلدان‌های زیبا و از این قبیل را به کار بگیرید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر