🔱سنگ روی کابینت پرسلان | 09121030828

🔱سنگ روی کابینت پرسلان | 09121030828

سرامیک پرسلان در ساختمان سازی و مخصوصا برای صفحه روی کابینت محصولی جدید است.
1402/2/13
0 نظر

سنگ روی کابینت پرسلان

سرامیک پرسلان در ساختمان سازی و مخصوصا برای صفحه روی کابینت محصولی جدید است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت پرسلان با سرامیک‌های دیگر استحکام مثال‌زدنی آن در برابر ضربه و ترک خوردن است. ضدآب بودن سرامیک پرسلان مزیت بزرگ دیگر آن در مقایسه با سرامیک معمولی می باشد.

سنگ روی کابینت پرسلان

سرامیک پرسلان چیست؟

ماده سرامیک پرسلان خاک رس است،خاک رس مورد استفاده در پرسلان معمولا خاک رس چینی است و حاوی درصد بالایی از ماده معدنی کائولینیت همراه با سیلیس، فلداسپات و سایر اکسیدهای معدنی است که همه اینها عامل مقاومت و دوام بالای پرسلان می شود.

این مواد پس از ترکیب در کوره در دمایی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۲ ساعت پخته می‌شوند. در این دما و در کنار فشار زیاد، تراکم قابل توجه پرسلان و غیرمتخلخل بودن آن ساخته می‌شود. 

بیشتر بخوانید: رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت 

پوشش رویه سرامیک پرسلان

زمانی که پرسلان از کوره بیرون می‌آید، سطحی زبر و خشن دارد و مناسب استفاده در فضاهای داخلی نیست؛ به همین دلیل مرحله دوم یعنی ایجاد پوشش رویی شروع می‌شود. پوشش سرامیک پرسلان شامل دو نوع لعاب و پولیش می باشد.

پوشش لعاب سرامیک پرسلان

پرسلان می تواند لعاب دار یا بدون لعاب باشد. پس از تولید پرسلان، لعاب طرح دار یا بدون طرح روی سطح آن اعمال شده و سپس دوباره به کوره برمی گردد. لعاب باعث می شود سطح پرسلان کاملا صیقلی، بدون تخلخل و ضد لک باشد.

پرداخت و پولیش سطح سرامیک پرسلان

در این روش سطح سرامیک پس از تولید، توسط دستگاه‌های خاص و با برس‌های متنوع پرداخت و پولیش می شود. به سرامیک هایی که پولیش می شوند، سرامیک سوپر پولیش گفته می شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر

پوشش نانو

سرامیک هایی که با روش دوم پرداخت و پولیش شده اند، منافذ ریزی دارند که باعث جذب آب و آلودگی می شوند؛ برای رفع این مورد از پوشش نانو استفاده می شود. سرامیک با پوشش نانو در بازار به نام سرامیک پرسلان نانو پولیش شناخته شده است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سرامیک پرسلان نانو پولیش

سرامیک پرسلان نانو پولیش یکی از انواع سرامیک پرسلان است که هم پولیش شده و هم دارای پوشش نانو می باشد. خاصیت غیرقابل نفوذ بودن سرامیک پرسلان نانو پولیش باعث پرکاربرد شدن این محصول شده است.

تفاوت پرسلان لعاب شده و پولیش شده

1.سطح سرامیک پرسلان پولیش شده، متخلخل‎تر است و لغزندگی آن کمتر است و برای استفاده در کف در فضاهای بیرونیمثل حیاط یا پارکینگ مناسب‌تر است، ولی اگر پوشش نانو داشته باشد مانند پرسلان لعابدار، صاف و براق خواهد شد.

2.پرسلان لعابدار، براق و یکدست و لوکس است و معمولا در دکوراسیون فضاهای داخلی برای زیبایی بیشتر استفاده می‌شود.

3.پرسلان لعابدار، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد و جذب آب در آن کمتر است، اما لغزنده است و به همین دلیل برای کف مناسب نیست.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مزایای سرامیک پرسلان

ضد حرارت

پرسلان در دمای ۱۲۰۰درجه تولید می شود و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد، اما در هر حال توصیه می شود از گذاشتن قابلمه کاملا داغ روی آن خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ رو کابینتی گرانیت

ضد آب

سرامیک معمولی آب را جذب می کند، اما سرامیک پرسلان کاملا ضد آب است. قطرات آب به هیچ عنوان نمی تواند در پرسلان نفوذ کند. 

سنگ روی کابینت

ضد خط و خش

مقاومت پرسلان در برابر خط و خش به اندازه گرانیت و کوارتز می باشد، ماده سیلیس و پوشش لعاب، باعث سختی و ضد خش شدن سرامیک پرسلان شده است.

ضد لک

پرسلان در برابر لکه آب، مواد غذایی، مواد اسیدی و چربی کاملا مقاوم است. این خاصیت فوق العاده به دلیل پولیش و پوشش نانو می باشد.

کاملا سخت و مقاوم

پرسلان در برابر وزن بالا، ضربه یا ساییدگی بسیار مستحکم و مقاوم می باشد.

قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست

ماده اولیه پرسلان ۱۰۰% طبیعی ست. برای همین پس از چند سال می‌تواند به طول کامل بازیافت شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی

مقاوم در برابر مواد اسیدی

سطح پرسلان در برابر مواد شوینده شیمیایی و مواد غذایی اسیدی بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد.

رنگ و طرح های متنوع

سرامیک پرسلان، برعکس سرامیک‌های سنتی، طرح و رنگ های گوناگون و متنوعی دارد که اکثرا شبیه سنگ طبیعی یا سنگ مرمر هستند.

مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

پرسلان در برابر اشعه فرابنفش و نور خورشید مقاومت بالایی دارد و نور آفتاب باعث تغییر رنگ آن نخواهد شد و برای فضای بیرون از خانه مناسب است.

معایب سرامیک پرسلان

طرح‌های ابزار و لبه برای سرامیک پرسلان محدود است.

زمانی که برای صفحه روی کابینت یا انواع کانترتاپ دیگر از پرسلان استفاده شود، نمی‌توان انواع ابزار کلاسیک مانند دو پله و سه پله را روی گوشه‌ها و لبه‌های آن اجرا کرد. فقطچند طرح ساده، اما شیک و مدرن را می‌توان برای لبه‌های پرسلان اجرا نمود.

بدنه سرامیک از پوشش لعاب آن جدا است

پس از تولید پرسلان، روی آن را با لعاب می پوشانند و طرح روی آن نیز به وسیله لعاب آماده می‌شود، همین موضوع باعث می‌شود طرح فقط روی پوشش رویی سرامیک باشد و در صورت آسیب به لعاب، طرح آن نیز از بین برود. مشکل دیگر این است که طرح لعاب روی لبه‌های سرامیک پرسلان قابل مشاهده نیست.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سنگ روی کابینت

پرسلان قابل ترمیم نیست

پرسلان خیلی سخت و مقاوم است و به راحتی آسیب نمی بیند، اما در صورت ایجاد خط و خراش، قابل ترمیم نخواهد بود.

امکان ایجاد خراش با چاقوهای سرامیکی 

سطح پرسلان کاملا سخت و غیرقابل نفوذ است، تنها چیزی که می تواند باعث خراشیده شدن آن بشود چاقوی سرامیکی است؛ البته استفاده از چاقوهای سرامیکی در میان ایرانیان مرسوم نیست. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

کاربردهای پرسلان

نمای ساختمان

صفحه روی کابینت و صفحه روی جزیره آشپزخانه

کانترتاپ رستوران ها و کافی شاپ ها

کف حیاط

دیوار

کف پارکینگ

راه پله

حمام و دستشویی

سرامیک پرسلان نانو پولیش

سینک ظرفشویی روکار

میز بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

سنگ روی کابینت آشپزخانه

نگهداری و تمیز کردن سطح پرسلان

سطح پرسلان در برابر انواع آلودگی‌ها غیرمتخلخل و غیرقابل نفوذ است. تمیز کردن روزانه سطح پرسلان با دستمال نرم و مرطوب کافی است.

لکه های سخت را می توان با مواد شوینده شیمیایی از بین برد، پرسلان مقاومت بی نظیری در برابر مواد شوینده دارد؛ اما بهتر است به دفعات و طولانی مدت از مواد شیمیایی قوی استفاده نشو.

اگر سرامیک پرسلان را به عنوان پوشش کف در فضاهای بیرون استفاده کرده اید، بهتر است گاهی مواقع آن را دوغاب کاری کنید تا از جذب آلودگی در درزها جلوگیری شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر