رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت - 09121030828 💥

رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت - 09121030828 💥

رنگ مناسب برای انتخاب انواع سنگ کابینت بنا رنگ‌های به کار رفته در کابینت آشپزخانه و دیگر قسمت‌ها انتخاب می شود.
1402/2/13
0 نظر

رنگ‌های مناسب برای سنگ روی کابینت 

رنگ مناسب برای انتخاب انواع سنگ کابینت بنا رنگ‌های به کار رفته در کابینت آشپزخانه و دیگر قسمت‌ها انتخاب می شود. 

کابینت سفید با انتخاب سنگ مرمر برای سنگ کابینت در رنگ‌های سفید و مشکی، زیبایی فضای آشپزخانه را تضمین خواهد کرد. استفاده از رنگ طوسی و طیف خاکستری انواع سنگ گرانیت بر روی کابینت سفید نیز یک انتخاب خاص است.

سنگ روی کابینت

برای داشتن یک آشپزخانه کلاسیک می توان از تلفیق رنگ‌های متضاد با کابینت برای نصب سنگ کابینت استفاده نمود. نصب سنگ گرانیت مشکی بر کابینت سفید یا مرمر سفید بر سطح کابینت تیره یک ترکیب کاربردی برای ساخت این نمونه کلاسیک است.

در ادامه نمونه های مختلفی از ترکیب های متناسب و هماهنگ را معرفی خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینتی مرمر

سیاه و تیره

صفحات روی کابینت تیره، در رنگ هایی مانند سیاه و یا زغالی، ممکن است سبک گوتیک را القاء کند و با دیگر وسایل  کاملا هارمونی داشته باشد.  در صورتی که کابینت یا طبقه های تیره دارید، کانترتاپ تیره هم مناسب است. برای پالتی از رنگهای تیره، به منابع زیادی از نور طبیعی یا اضافه نیاز خواهد بود که باعث می شود فضایی گرم و راحت ایجاد شود. 

رنگ سفید رنگ های مجاور را جذب و تضعیف می کند، پس در یک آشپزخانه تاریک، انتخاب بهتری برای آوردن رنگ های ظریف در کابینت های رنگی، مانند و رنگ آبی پودری برای درهای کابینت ها خواهد بود.

اگر فقط کلاسیک سیاه و سفید را انتخاب کنید، کابینت های سفید و کم رنگ  داشته باشید یا فقط چند قسمت کوچک صفحه روی کابینت، با یک سنگ تیره یا سیاه، جلوه ه ی زیبایی به آشپزخانه می دهد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

استفاده از یک عنصر بزرگ سیاه در طراحی اشتباه است، بنابراین لازم است در چند قسمت دیگر هم از رنگ سیاه استفاده شود، مانند دسته های  کابینت.

استفاده از صفحه روی کابینت سیاه و تیره زمانی که کابینت ها تیره باشد و رنگ کانترتاپ با آن ترکیب شود، کابینت ها رنگارنگ باشد و می خواهید رنگ ها  به چشم بیاید و یا زمانی که قصد دارید که یک طرح سیاه و سفید کلاسیک داشته باشید مناسب است.

سفید با رگه های آرام

یکی از پرطرفدار ترین صفحات آشپزخانه صفحات سنگ مصنوعی کوارتز است که در رنگ های سفید یا سفید با رگه های ملایم و یا دانه های ریزی که به آن اضافه شده وجود دارد.  این صفحات برفی و درخشان مناسب هستند، زیرا بسیار خنثی، مدرن و تازه اند. این رنگ پریدگی حس تمیز بودن و درخشان بودن را به محیط القاء می کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ رو کابینتی گرانیت 

در آشپزخانه های سنتی، این انتخاب از یک آشپزخانه سفارشی مینیمالیست سفید بهتر است. این رنگ زیبا برای جزیره نیز مناسب است.

این صفحات سفید با رگه های آرام یا دانه های ریز را برای زمانی که یک فضای داخلی سنتی داشته باشید، بخواهید فضا بزرگ تر و پر نور تر به نظر برسد و یا این که صفحه روی کابینت سفید باشد ولی لکه ها و گرد و غبار را نشان ندهد بسیار انتخاب مناسبی خواهد بود.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

سفید خالص

صفحات سفید خالص معمولا از کورین ساخته شده اند، فضای ساخته شده با سفید خالص، خلاقانه و  مینیمالیستی خواهد بود و با هیچ سنگ طبیعی نمی تواند مطابقت داشته باشد. خوشبختانه این سنگ ها در برابر لکه مقاوم هستند و می توانند در طول سال ها با کمی مراقبت روزانه نو و تازه بمانند.

این ترکیب زیبا، برای فضاهای معاصر مناسب است. یک رنگ سفید خالص با یک دکور سنتی در تقابل است، اما در یک فضای مدرن انتخاب مناسب تری است. این  ویژگی در فضاهای کوچک، مانند آشپزخانه های کوچک آپارتمان، با کابینت های سفید یا کم رنگ به منظور القاء یک فضای بزرگتر، تاثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی

به علاوه  در فضاهایی مانند کابینت های چوبی دانه ای، می تواند از صفحه روی کابینت  ساده به عنوان یک شکست دیداری استفاده شود.  این کار درباره کابینت های مدرن چوبی با رنگ متمایل به زرد و نارنجی موثر است. سفید و آبی نیز یک ترکیب  کلاسیک است. 

رنگ سفید خالص را زمانی به خوبی می توان به کار برد که قصد ایجاد سبک مدرن داشته باشید، فضای کوچکی در اختیار دارید و به این ترتیب می توانید آن را بزرگتر نشان دهید.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

تونالیته متوسط یا خاکستری

صفحات خاکستری یا تونالیته های متوسط، مانند قهوه ای مایل به زرد یا کرم، جزو رنگ های خنثی هستند. سنگ خاکستری ملایم شاید شبیه به بتنباشد و در فضاهای معاصر با کمی خم در معماری قابل استفاده خواهد بود. این مزیت باعث می شود لکه ها را نشان ندهد و تمیز به نظر می رسد. اگر شما همیشه یک فضای کاملا سازمان یافته و منظمی ندارید این رنگ عالی است.

خاکستری خنثی ترین رنگ است و برای کابینت های رنگی مخصوصا در فضایی با کابینت های مختلف، میتواند به رابطه ی بین کابینت های روشن و تیره تر کمک کند. برای یک دکوراسیون سیاه و سفید یا چوب های اسپرسو با دیوارسفید، یک صفحه روی کابینت با تونالیته ی متوسط بین وسایلی با رنگ های تیره و روشن، می تواند ارتباط ایجاد کند. ک شیر آب یا سینک برنجی روی یک صفحه روی کابینت خاکستری تونالیته ی گرمی خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سنگ روی کابینت

تونالیته متوسط یا خاکستری زمانی مناسب است که ا کابینت رنگی و یا چند تونالیته ی مختلف از کابینت ها داشته باشیم و یا یک طراحی سیاه و سفید که با اضافه کردن این رنگها می تواند کمی ملایم تر به نظر برسد.

سنگ کورین 

سنگ کورین دارای طول عمر زیاد است، اما در برابر خط و خش مقاومت نه چندان بالایی دارد که همین نقطه ضفع به مرور زمان باعث کم شدن شفافیت آن خواهد شد.

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است. این سنگ مصنوعی دارای متریالی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی می باشد. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز از سنگ گرانیت خیلی بیشتر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد. نگهداری از آن آسان است. سطح صاف و صیقلی آن به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود. وزن و قیمت نسبتا بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مرمر 

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر منحصر بفرد است. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است و ظاهری شیک و شاخصی به کابینت آشپزخانه می‌دهد. سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ گران قیمت به حساب می‌آید. با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد ولی مستعد لک شدن و خش برداشتن می باشد.

سنگ افشاری

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت استفاده و کاربرد فراوانی در مصالح ساختمانی دارد، یکی از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌ها به شمار می رود. کاربرد این سنگ نه تنها در کابینت آشپزخانه که در بخش‌های متنوع دیگری از ساختمان‌ها نیز می باشد. از جمله ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت آن در برابر گرما و آسیب و همچنین تنوع رنگی آن تا ۳۰۰۰ رنگ مختلف است. این نوع سنگ تقریبا گران قیمت است و باید به صورت مرتب تمیز و لکه گیری شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگهای مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. لازم به ذکر است که صفحه کابینت گرانیتی علاوه بر ویژگی های ذکر شده به نسبت سایر سنگ ها در برابر خط و خش و همچنین مواد اسیدی مقاومت بسیار زیادی دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر