💥مناسب ترین سنگ های روی کابینت - 09121030828

💥مناسب ترین سنگ های روی کابینت - 09121030828

صفحه روی کابینت، یکی از بخش‌های مهم کابینت آشپزخانه است و انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوتی دارد.
1402/1/31
0 نظر

مناسب ترین سنگ های روی کابینت

صفحه روی کابینت چیست؟

صفحه روی کابینت، یکی از بخش‌های مهم کابینت آشپزخانه است و انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوتی دارد.  صفحه کابینت قسمتی از کابینت است که بعد از ساخت بدنه کابینت، روی بدنه کابینت زمینی قرار می‌گیرد. 

مناسب ترین سنگ های روی کابینت

انواع صفحه کابینت 

1.صفحه کابینت سنگی

انواع صفحه کابینت سنگی دو نوع هستند:

صفحه کابینت سنگ مصنوعی 

صفحه کابینت سنگ طبیعی

صفحات سنگ مصنوعی و طبیعی به دلیل تنوع طراحی و کیفیت بالایی که دارند، جزو پر طرفدارترین و البته گران‌ترین انواع صفحات کابینت به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ روی کابینت

صفحه کابینت کورین یا سنگ مصنوعی

صفحه کابینت سنگ کورین، از جمله سنگ‌های مصنوعی است و به دلیل افزایش زیبایی کابینت‌ها و عایق بودن این سنگ‌ها در برابر رطوبت بسیار رایج است.

سنگ کورین ضخامتی حدود 12 الی 13 میلی‌متر دارد و قابلیت چسبندگی و برش خوردن خوبی دارد. این صفحات خوب ساییده می شوند و فرم و شکل می گیرند.

کاربردهای دیگر سنگ کورین شامل ساخت صفحه آبچکان، سینک و قرنیز دیوار نیز هست. لبه کناری صفحات کورین قابلیت فرم گیری به صورت‌های مختلف را دارد. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

صفحه کابینت سنگ طبیعی

سنگ کابینت مرمر

انتخاب سنگ مرمر برای رویه کابینت برای لوکس و خاص نشان دادن فضای آشپزخانه بسیار مناسب است. سنگ کابینت مرمر به دلیل سطح صیقلی، صاف و درخشان بودن، به شرط این که تمیز نگهداشته شود، همیشه درخشان و خاص می ماند.

سنگ مرمر از مقاومت بالایی برخورداراست؛ اما باید از کشیدن اجسام تیز بر سطح آن جلوگیر شود. ریختن مواد شوینده باعث ایجاد انفعالات شیمیایی بر سطح سنگ مرمر خواهد شد، در نتیجه می توان گفت در استفاده از سنگ کابینت مرمر نیاز به دقت بعضی مسائل ضروری است.

سنگ مرمر سفید که از نمونه‌های گرانقیمت سنگ کابینت است. رنگ سفید صدفی برای بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه و بخشیدن یک سبک مدرن و کلاسیک در فضای آن تاثیر بسزایی دارد. برای پاک کردن سطح سنگ مرمر از مواد اسیدی استفاده نکنید، این مواد موجب خورندگی سطح سنگ کابینت خواهد شد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ کابینت گرانیت

سنگ گرانیت از خانواده‌ی سنگ‌های پر تحمل آذرین است و مقاومت بالا در کنار رنگ‌های خاص آن از دلایل اصلی انتخاب این نوع سنگ برای نصب بر روی کابینت آشپزخانه های کوچک و بزرگ می باشد. طیف رنگ‌های صورتی، قرمز، قهوه ای، آبی، سیاه و سبز تحت تاثیر کانی‌هایی مثل میکا، کوارتز، آمفیبول و فلدسپار در ساختار این سنگ است.

مقاومت در برابر نفوذ آب، فرسایش، ضربه، سختی و دوام بالا، تنوع رنگ و عمر طولانی در کنار قابلیت صیقل پذیری این سنگ مجموعه‌ای از خصوصیات موثر و مناسب برای نصب سنگ کابینت با این جنس بوجود آورده است. این سنگ برای تزیین و مقاوم سازی رویه کابینت ام دی اف و انواع کابینت بدون دستگیره و دیگر نوع کابینت مناسب است. 

بیشتر بخوانید: فروش سنگ روی کابینت

علاوه بر این موارد، نفوذ ناپذیری سنگ گرانیت در برابر مواد شیمایی، حرارت و تجمع آلودگی و انواع جلبک و قارچ باعث شده برای نصب در فضای آشپزخانه و قرار گرفتن در معرض مواد شیمایی شوینده، حرارت و رطوبت انتخاب بسیار مناسبی باشد.

سطح انواع سنگ کابینت از جنس گرانیت به راحتی با یک دستمال آغشته به مواد شوینده پاک می شود و این مزیبت بزرگ بر اهمیت نصب سنگ گرانیت بر روی کانتر آشپزخانه افزوده است.

سنگ روی کابینت

2-صفحه کابینت شرکتی

صفحه کابینت شرکتی اس پی ال

اس پی ال یک نوع ورق ضد آب است و مزایای بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل امکان استفاده در سایر بخش‌های دکوراسیون خانه و آشپزخانه را دارا می باشد. 

صفحه کابینت با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه

صفحات کابینت شرکتی با مغزی ام دی اف، ضخامت‌های مختلفی دارند:

صفحه کابینت با مغزی ام دی اف، شامل 2 ورق 16 میلی‌متری 

صفحه کابینت با مغزی ام دی اف، شامل 3 ورق 16 میلی‌متری 

صفحه کابینت با مغزی ام دی اف، شامل 4 ورق 16 میلی‌متری

بیشتر بخوانید: جایگزین سنگ روی کابینت

صفحه کابینت PVC

صفحات کابینت پی وی سی معمولا به سفید رنگ بوده است. این صفحات در برابر حرارت بالا حساس هستند و سریع می‌سوزد، و تغییر شکل می‌دهد. صفحات پی وی سی در برابر اجسام تیز آسیب پذیر هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و اجسام سنگین ندارند. از مزایای صفحات pvc می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت اشاره نمود. صفحات مشبک پی وی سی با روکش ملامینه، در برابر حرارت هم مقاومت خوبی دارند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

3. صفحه کابینت دست‌ساز

صفحات کابینت دست ساز از جنس ام دی اف است و توسط کابینت‌ساز و در محل ساخته می‌شود. رنگ بندی صفحه کابینت ام دی اف دست‌ساز تنوع زیادی دارد. از معایب صفحات ام دی اف می توان احتمال وجود پریدگی و تیزی لبه در این نوع صفحات و آسیب‌پذیری صفحه کابینت دست ساز در برابر رطوبت و احتمال باد کردن و خراب شدن آن را برشمرد.

4. صفحه کابینت استیل

استیل آلیاژی از آهن است و مقاومت در برابر خوردگی و سایش، ضد آب و ضد زنگ بودن، استحکام و سختی و البته درخشش و زیبایی، از جمله مزایای آن است. قابلیت شکل‌پذیری استیلرا می توان در ساخت پیشخوان‌های یکپارچه و بدون درز در ابعاد گوناگون تولید استفاده کرد.

5.  صفحه کابینت چوبی

صفحه کابینت چوبی زیبا و گران است و می توان آن را نوعی صفحه کابینت لاکچری به حساب آورد. کابینت چوبی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد تا زیبایی خود را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ روی کابینت

11نکته در انتخاب صفحه کابینت مناسب 

1-مقاومت در برابر خراشیدگی

2-مقاومت در برابر ضربه

3-مقاوم در برابر حرارت

4-مقاوم در برابر لکه

5-قابلیت ابزار خوری

6-قابلیت یکدست شدن محل درز

7-مقاوم در برابر رطوبت

8-نصب آسان

9-عمر مفید

10-نداشتن لبه‌های تیز

11-آنتی باکتریال بودن

ترمیم سوختگی صفحه کابینت 

گاهی مواقع صفحه کابینت چوبی و مواد پلیمری به دلایل مختلف دچار سوختگی می شود،  بیشترین دلیل سوختگی صفحه کابینت قرار دادن ظرف داغ روی آن است. روش‌های ترمیم صفحه کابینتی که دچار سوختگی شده را می توان این چهار مورد برشمرد:

1. استفاده از ماژیک و یا واکس

اگر سوختگی کابینت سطحی باشد می توان با ماژیک یا واکس هم‌رنگ با صفحه کابینت ، روی قسمت‌های آسیب دیده را رنگ کنید تا یک دست شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل سنگ روی کابینت

2. استفاده از برچسب‌های تزئینی کابینت

هر برچسب تزئینی که تمایل دارید خریداری کنید و روی صفحه کابینت بچسبانید. این کار را با دقت انجام دهید.

سنگ کابینت

3. استفاده از صابون و پارافین

اگر سوختگی عمیق‌ است و آسیب جدی به صفحه کابینت وارد شده است، ابتدا با یک کاردک یا یک وسیله تیز، قسمت‌های سوخته را جدا نموده و بعد خمیر بتونه این به این روش آماده کنید: مقداری صابون سفید را رنده کنید و کمی آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و بعد به آن رنگ و یا پودر رنگ همرنگ صفحه کابینت به آن اضافه کنید.

تا رنگ آن نزدیک با صفحه کابینت شود. قسمت سوخته را بتونه کنید و اطراف آن را تمیز کنید و در آخر با دستمالی آغشته به پارافین هر نیم ساعت یک بار روی قسمت‌های بتونه شده بکشید.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

4. استفاده از خمیر دندان

اگر سوختگی خیلی عمیق نباشدد می‌توان محل سوختگی را با پارچه نرم و مقداری صابون ملایم تمیز کرد و بعد خمیر دندان و یا سس مایونز را روی محل سوختگی صفحه کابینت بمالید و پس از 5 دقیقه به آرامی با یک برس نرم روی آن بکشید و با دستمال تمیز کنید. این کار را تا از بین رفتن اثر سوختگی تکرار کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر