جایگزین سنگ روی کابینت | 09121030828

جایگزین سنگ روی کابینت | 09121030828

نوع استفاده و کارکرد آشپزخانه نیاز به استفاده از مصالح با دوام و در عین حال زیبا در طراحی و سازمان دهی آن دارد.
1402/1/30
0 نظر

جایگزین سنگ روی کابینت

نوع استفاده و کارکرد آشپزخانه نیاز به استفاده از مصالح با دوام و در عین حال زیبا در طراحی و سازمان دهی آن دارد. در ابتدا از مقاوم ترین و پراستفاده ترین سنگ های طبیعی که در آشپزخانه و به عنوان سنگ روی کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد صحبت خواهیم کرد.

جایگزین سنگ روی کابینت

گرانیت 

سنگ خارا یا سنگ گرانیت سنگ های آذرین درونی است و رنگ آن بسته به ترکیبات سنگ، از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه، متنوع می باشد. سنگ گرانیت بر اساس محل استخراج و شرایط جوی و زیر زمینی، رگه و خطوط متفاوتی دارد و گاهی موارد نیز بدون طرح و رگه است.

گرانیت از محکم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها است و در دکوراسیون خانه زیاد استفاده می شود. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مزایای سنگ گرانیت

نسبت به سایش مقاوم است

خش بر نمی دارد

در برابر هوازدگی مقاوم است

نگهداری سنگ گرانیت آسان است

تحمل وزن بالا را دارد

رنگ سنگ گرانیت ثابت است

در برابر حرارت بالا مقاوم است

خورده نمی شود

سنگ گرانیت مورد استفاده در فضای داخلی، سنگ گرانیت ساب خورده است. این سنگ در دکوراسیون آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد و به عنوان در آن از سنگ گرانیت استفاده می شود در سنگ روی کابینت آشپزخانه، رویه کابینت و پیشخوان در آشپزخانه می تواند به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ روی کابینت

پر استفاده ترین قسمت آشپزخانه، رویه کابینت و اپن آشپزخانه است که روزانه تعداد زیادی ظرف و وسایل روی این سطوح جابه جا می شود و وسایل پخت و پز با وزن بالا و از جنس سخت می تواند آسیب زیادی به رویه کابینت وارد کند. سنگ گرانیت به عنوان روی کابینت آشپزخانه داری طرح ها و مدل های متنوعی است و به آشپزخانه زیبایی خاصی می بخشد. 

سنگ گرانیت به علت ویژگی های بسیار مطلوب و مناسب و نیز طبیعی بودن و داشتن رگه های خاص و منحصر به فرد دارای قیمت بالایی است، البته یکی از محبوبترین سنگ ها برای استفاده در آشپزخانه نیز هست.

مهمترین ویژگی که باید در انتخاب رویه کابینت و اپن آشپزخانه در نظر گرفت، ضد خش بودن و مقاومت به حرارت و همچنین ضد لک بودن است. اگر ظروف پخت و پز مستقیما از روی اجاق گاز بر روی سنگ روی کابینت قرار بگیرد باید سنگ اپن یا رویه کابینت نسبت به این حرارت بالا مقاوم باشد، سنگ گرانیت برای روی کابینت آشپزخانه بسیار مناسب و ایده آل است.

سنگ روی کابینت

در مورد رویه کابینت باید درباره مقاومت رویه به آب و رطوبت دقت کافی به خرج دهید. در آشپزخانه از انواع مواد غذایی، روغن و چربی استفاده می شود که باعث کثیف شدن یا لک شدن رویه کابینت خواهد شد. سنگ های ساب خورده و صیقلی گرانیت به راحتی تمیز می شود و اثری از آلودگی مواد غذایی بر روی آنها باقی نمی ماند.

به جز سنگ گرانیت، سنگ هایی از قبیل مرمر و کوارتز نیز از محبوب ترین سنگ ها برای روی کابینت آشپزخانه هستند و در بخش های مختلف منازل از جمله آشپزخانه از این سنگ های طبیعی استفاده می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مرمر، گرانیت و کوارتز نسبت به سایر انواع سنگ روی کابینت، برتر هستند و علاوه بر زیبایی، از لحاظ کارایی و قیمت تمام شده نیز در سطح بسیار مطلوبی برای انتخاب قرار دارند. این سنگ ها علاوه بر زیبایی، تنوع بسیار فراوانی دارند که در هماهنگی کامل با کابینت ها، اجاق گاز و بقیه طراحی داخلی آشپزخانه گزینه های مناسبی به شمار می آیند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل سنگ روی کابینت

سنگ مرمر

سنگ مرمر دارای رنگ و طرح های مختلف و متنوعی است و می تواند در هر آشپزخانه ای با هر رنگ و طراحی به راحتی بکار گرفته شود. کوارتز و گرانیت هم دارای طرح های گوناگونی هستند و هر کدام با ویژگی های فراوان، قابلیت استفاده به عنوان رویه کابینت و اپن آشپزخانه را دارا می باشند.

سنگ روی کابینت مرمر بسیار زیباست و ظاهری کلاسیک دارد و همه جا به زیبایی خود را به نمایش می گذارد. آشپزخانه های سفید با طیف وسیعی از مدل های مختلف سنگ مرمر بسیار خاص و بدون تکرار خواهد بود. سنگ  مرمر از گرانیت نرم تر است و خط و خش و لک را براحتی جذب می کند.

اما از گرانیت گران تر است، بنابراین در صورت مراقبت کافی سنگ کابینت و سنگ روی کابینت آشپزخانه، مرمر بهترین انتخاب خواهد بود. اگر فرصت یا حوصله مراقبت از سنگ روی کابینت مرمر را ندارید، د گرانیت و کوارتز جایگزین بسیار مناسبی خواهد بود.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد و مانند گرانیت، مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارد. نصب سنگ روی کابینت کوارتز آسان و کم هزینه است و سنگ بسیار زیبا و پرطرفداری است، همچنین جلا و شفافیت آن مورد قبول و لذت بخش است. استفاده از کوارتز به عنوان سنگ کابینت و سنگ اپن آشپزخانه می تواند اولین انتخاب باشد چون مزایای بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: طرح سنگ روی کابینت

انواع دیگر سنگ روی کابینت

چوب گزینه دیگری در آشپزخانه های مدرن است، اما چوب جذب بالای آب و درنتیجه فساد را در پی دارد. فلز هم معایب و مزایای خود را دارد اما سنگ پرطرفدارترین جنس انتخابی برای آشپزخانه، به عنوان سنگ اپن و رویه کابینت است، در این میان سنگ طبیعی زیبایی خاصی دارند و البته گران تر هستند.

رویه کابینت و اپن بتنی در دسته مدل های سنگی بحساب می آید. مزیت سنگ های بتنی، رنگ های بسیار متنوع آنهاست. البته بتن نسبت به سنگ های طبیعی  قیمت بالاتری دارد. برای ضد لک شدن بتن نیز از نوعی روکشی مانند واکس و اپوکسی استفاده می شود تا لکه های مختلف جذب بتن نشوند. استفاده از روکابینتی و روی کابینت آشپرخانه بتنی در هر طرح و ابعادی قابل ارائه است و سرعت نصب بالایی دارد.

سنگ کابینت

سنگ های مهندسی نیز فوق العاده محکم، بادوام و جذاب هستند و در انواع متفاوتی تولید می شوند. سنگ های مهندسی شده در برابر باکتری، قارچ و کپک زدگی کاملا مقاوم هستند. سنگ های مهندسی شده معمولا ظاهری شبیه به سنگ آهگ یا مرمر دارند، اما مقاومت بسیار بالاتر و نیاز به مراقبت بسیار کمتریدارند. سنگ های مهندسی شده در برابر حرارت نیز کاملا مقاوم هستند، البته این مدل ها اندکی گران تر است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

از دیگر انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه، سنگ های پرسلان است. پرسلان نوعی سرامیک پرکاربرد است و از ترکیب خاک رس با موادی مانند گرانیت ، سیلیس و… در فشار و حرارت بالا تولید می شود و در دو نوع پرسلان لعاب دار و پولیشی به بازار عرضه می شود. سنگ پرسلان در برابر ضربه و سایش مقاومت است، همچنین در برابر ضربه مقاوت بالایی دارد و دارای طول عمر زیادی است. سنگ روی کابینت پرسلان تنوع بالایی دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر