خرید سنگ روی کابینت 09121030828

خرید سنگ روی کابینت 09121030828

یکی از سنگ های مصنوعی که تشابه زیادی به سنگ های طبیعی دارد، پرسلان است. این سنگ سنگ کابینت آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا و ارزان تر بودن نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت و ظاهری زیبا، استفاده زیادی دارد.
1402/1/30
0 نظر

خرید سنگ روی کابینت

ویژگی سنگ روی کابینت

1- تحمل وزن بالا از ویژگی های یک سنگ سنگ کابینت مناسب است، چون درآشپزخانه وسایل مختلف و سنگینی روی سنگ سنگ کابینت یا روی کابینت ها قرارمی گیرد و باید سنگ انتخابی تحمل وزن این وسایل را داشته باشد.

2-تخلخل سنگ ویژگی قابل تاملی درباره سنگ سنگ کابینت آشپزخانه است، سنگی که قرار است در آشپزخانه و از جمله به عنوان سنگ سنگ کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد باید فاقد تخلخل باشد تا به جز جذب رطوبت رشد قارچ ها و باکتری های مضر و بیماری زا امکان پذیر نباشد.

3-رفع آلودگی از روی سنگ سنگ کابینت آشپزخانه باید به راحتی صورت گیرد و در صورت امکان سنگ مورد نظر در برابر مواد اسیدی و شوینده مقاوم باشد.

4-مقاومت در برابر فرسایش و خط و خش نیز اهمیت زیادی دارد چون در صورت استفاده از سنگ سنگ کابینت یا رویه کابینت برای آشپزی و استفاده از وسایل تیز یا کشیده شدن وسایل بر روی سنگ امکان خش خوردن سنگ باعث از بین رفتن زیبایی و جمع شدن آلودگی در خش ها و ایجاد بیماری خواهد شد.

5-سطح درخشان و صیقلی نیز ویژگی دیگر سنگ سنگ کابینت آشپرخانه است که در هنگام ورود به چشم می خورد و در زیبایی فضا بسیار تاثیرگذار است.

6-مقاومت دربرابر حرارت نیز ویژگی دیگر سنگ مناسب آشپزخانه است به این دلیل که امکان قرار دادن وسایل داغ بر روی سنگ وجود دارد.

7-سنگ سنگ کابینت آشپزخانه باید از نظر رنگ و مدل با رنگ های داخلی خانه متناسب باشد.

خرید سنگ روی کابینت

مناسب‌ ترین سنگ‌ های روی کابینت 

سنگ های مصنوعی 

سنگ پرسلان

یکی از سنگ های مصنوعی که تشابه زیادی به سنگ های طبیعی دارد، پرسلان است. این سنگ سنگ کابینت آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا و ارزان تر بودن نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت و ظاهری زیبا، استفاده زیادی دارد. سنگ پرسلان نسبت به ضربه و خط و خش مقاوم است و جذب رطوبت بسیار کمی دارد، این سنگ دارای تنوع رنگ و طرح بالایی می باشد، اما فشارهای بسیار سنگین باعث ترک خوردن آن می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ کورین

یکی از سنگ های مهندسی شده، سنگ سنگ کابینت آشپزخانه کورین است. سنگ های مصنوعی قابلیت این را دارند که به هر شکلی در بیایند. برش آن ها در هر ابعادی امکان پذیر است و تنوع رنگ بالایی دارند. آسیب های وارد شده به بافت آن ها قابل جبران است و به راحتی تعمیر می شوند. از معایب این سنگ ها عدم مقاوت در برابر حرارت و خط و خش می باشد، اما در هر صورت ترمیم این آسیب ها امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل سنگ روی کابینت

سنگ دکتون

یکی از سنگ های سنگ کابینت آشپزخانه که جزء سنگ های مصنوعی به حساب می آید سنگ دکتون است. کیفیت ساخت و یکنواختی در طرح و نقش آن ها باعث ترغیب به خرید این نوع سنگ می شود. برش آن در هر ابعاد و اندازه ای امکان پذیر است، این سنگ ها ضد احتراق و آنتی باکتریال می باشند و در برابر تغییرات زیاد دمایی نیز مقاوم هستند.

سنگ های طبیعی

سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است و به همین دلیل طرح های مختلف و منحصر به فردی دارد. این سنگ زیبا از گروه سنگ های لوکس و گران قیمت است. به دلیل لوکس بودن و زیبایی آن، بیشتر به عنوان سنگ جزیره آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از سنگ مرمر به عنوان سنگ سنگ کابینت آشپزخانه به دلیل احتمال خراشیدگی و جذب لکه در صورت عدم مراقبت از این سنگ توصیه نمی شود، البته با مهر و موم های جدید و روکش هایی که برای آن تولید شده است، می توان این مشکل را بر طرف کرد. سنگ مرمر در اثر ریختن مواد رنگی مانند چای، لکه می شود و به مرور زمان جرم می گیرد. مرمر دوام و طول عمر بالایی دارد و در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد.

سنگ روی کابینت

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل استحکام و زیبایی چشمگیر، اولین انتخاب به عنوان سنگ آشپزخانه است، تنها عیب این سنگ قیمت بالای آن است، به غیر از گران قیمت بودن آن، این سنگ تنوع رنگ و طرحی در حدود 3000 نمونه دارد. ویژگی دیگر این سنگ، مقاومت گرانیت در برابر لکه، حرارت و خط و خش است. همچنین سنگ گرانیت جذب آب پائینی دارد و در برابر تمیز کاری با مواد شوینده مقاوم است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ کوارتز

کوارتز در واقع یک سنگ طبیعی است که با مقداری مواد مصنوعی ترکیب می شود و ورق های سنگ با ابعاد مختلف تولید می شود، بنابراین به کوارتز نه سنگ مصنوعی می توان گفت نه سنگ طبیعی. در برخی موارد از آن به عنوان سنگ مهندسی شده کوارتز نام برده می شود.

کوارتز انواع مختلفی دارد که از با ارزش ترین و زیباترین آن ها در صنعت جواهر سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این سنگ در برابر گرما و مواد اسیدی مقاوم است، آنتی باکتریال بوده و در برابر خط و خش و خراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارد. کوارتز تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل دارد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ صابون

یکی دیگر از سنگ های قابل استفاده به عنوان سنگ سنگ کابینت، سنگ صابون است.طیف رنگی این سنگ تیره میباشد.سنگ صابون بیشتر در خانه های قدیمی دیده میشد، اما امروزه از این سنگ، در سنگ کابینت خانه های مدرن نیز استفاده میشود.این سنگ به مرور زمان دچار زنگار میشود و حالت قدیمی پیدا میکند.

بیشتر بخوانید: طرح سنگ روی کابینت 

این زنگار باعث میشود آشپزخانه، حالت آنتیک پیدا کند.سنگ صابون مقاومت نسبتا خوبی داشته و دربرابر لکه مقاوم است.یکی از معایب این سنگ آن است که حتما باید با روغن معدنی، تمییز شده و جلا یابد.عیب دیگر سنگ صابون، تیره شدن آن به مرور زمان است.

سنگ کابینت

3 نکته مهم در زمان انتخاب سنگ سنگ کابینت آشپزخانه 

1-ابتدا نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید و بهترین نوع سنگ سنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید.

2-برای انتخاب طرح و رنگ سنگ، به چیدمان داخلی خانه، رنگ کابینت ها، رنگ کاشی ها و سایر وسایل و لوازم خانه دقت کنید.

3-قبل از خرید انتظارات خود از سنگ سنگ کابینت را در نظر بگیرید و بدانید از آن برای چه مواردی استفاده می کنید. اگر سنگ کابینت نقش میز ناهارخوری را دارد باید از سنگ هایی استفاده کنید که لک نشود و تغییر رنگ ندهد، اگر برای میز کار از آن استفاده می کنید باید سنگی را انتخاب کنید که در برابر خط و خش مقاوم باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر