سنگ روی کابینت مرمر 09121030828 - سنگ افشاری

سنگ روی کابینت مرمر 09121030828 - سنگ افشاری

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر منحصر بفرد است.
1402/2/12
0 نظر

سنگ روی کابینت مرمر

سنگ کابینت مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر منحصر بفرد است. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است و ظاهری شیک و شاخصی به کابینت آشپزخانه می‌دهد. انتخاب سنگ مرمر برای رویه کابینت برای لوکس و خاص نشان دادن فضای آشپزخانه بسیار مناسب است. سنگ کابینت مرمر به دلیل سطح صیقلی، صاف و درخشان بودن، به شرط این که تمیز نگهداشته شود، همیشه درخشان و خاص می ماند.

سنگ روی کابینت مرمر

سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ گران قیمت به حساب می‌آید. با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد ولی مستعد لک شدن و خش برداشتن می باشد. سنگ مرمر سفید بخاطر ایجاد فضای خاص و مدرن بسیار پرطرفدار است.

سنگ مرمر از مقاومت بالایی برخورداراست؛ اما باید از کشیدن اجسام تیز بر سطح آن جلوگیر شود. ریختن مواد شوینده باعث ایجاد انفعالات شیمیایی بر سطح سنگ مرمر خواهد شد، در نتیجه می توان گفت در استفاده از سنگ کابینت مرمر نیاز به دقت بعضی مسائل ضروری است.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت گرانیت

سنگ مرمر سفید که از نمونه‌های گرانقیمت سنگ کابینت است. رنگ سفید صدفی برای بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه و بخشیدن یک سبک مدرن و کلاسیک در فضای آن تاثیر بسزایی دارد. برای پاک کردن سطح سنگ مرمر از مواد اسیدی استفاده نکنید، این مواد موجب خورندگی سطح سنگ کابینت خواهد شد.

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است و به همین دلیل طرح های مختلف و منحصر به فردی دارد. این سنگ زیبا از گروه سنگ های لوکس و گران قیمت است. به دلیل لوکس بودن و زیبایی آن، بیشتر به عنوان سنگ جزیره آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ های مرمر بیشتر به صورت اسلب فرآوری می شوند. برخی از رنگ‌های پرکاربرد سنگ کابینت مرمر عبارت‌اند از:

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

1-مرمر سفید 

از محبوبترین سنگ های مرمر است و در ایران نیز استخراج می شود.

2-مرمر سبز

مرمر سبز یکی از سنگ هایی که از قدیم در ایران در اکثر امام زاده ها و اماکن مذهبی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت کورین

3-مرمر آبی 

مرمر آبی یکی از گرانترین سنگ های اسلب مرمر و بسیار کمیاب است، به همین جهت قیمت بسیار بالائی دارد. سنگ های مرمر آبی به سنگ مرمر اطلسی هم مشهور هستند، این سنگ دارای رگه های طلائی می باشد.

4-مرمر پرتقالی

سنگ های مرمر پرتقالی از سنگ های گران قیمت معادن ایران و ایتالیا هستند. این سنگ ها در خراسان رضوی استخراج و فرآوری می شود.

5-مرمر صورتی

خاص ترین سنگ مرمر است کخه در ایران هم استخراج می شود.

6-مرمر قهوه‌ای

این سنگ دارای طول موج های قهوه ای و سفید است. همچنین معادن این سنگ طبیعی در شهرهای بم، اصفهان، مشهد، تبریز واقع شده است.

7-مرمر رنگین کمانی

این سنگ جزء جذاب‌ترین سنگ‌هایی است که می‌توان در طبیعت یافت می شود. این سنگ از ترکیب چندین ماده شیمیایی به وجود آمده و رنگ‌های جذابی را بوجود آورده است.

رگه‌هایی از رنگ‌های قرمز، خاکستری، سفید و سبز در مرمر رنگین کمانی وجود دارد. رنگ‌ها به صورت ابر و بادی درون سنگ ترکیب شده و بسیارخاص و منحصر به فرد است.

سنگ روی کابینت

8-مرمر دودی

سنگ مرمر دودی یکی از زیبا ترین و منحصربه فردترین سنگ های مرمر جهان است که بندرت یافت می شود. معدن سنگ مرمر دودی در استان کرمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مناسب ترین سنگ های روی کابینت

مزایای سنگ مرمر

1. سطح صیقلی، صاف و 

2. مقاومت بالایی 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

معایب سنگ مرمر

1. احتمال ایجاد خش با کشیدن وسایل بر روی سطح سنگ

2. در صورت استفاده از مواد اسیدی دچار خوردگی خواهد شد

3. احتمال ایجاد انفعالات شیمیایی در صورت استفاده از مواد شوینده

تفاوت سنگ مرمر و مرمریت

سنگ مرمر قابلیت عبور نور را از خود دارد و از دگرگونی سنگ تراورتن بوجود آمده. این سنگ نرم تر از مرمریت است و به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. مرمر سنگ ظریف و شکننده ای است و معمولا در ابعاد اسلب و در اماکن مذهبی و ساختمان های تجاری و مسکونی لوکس بکار برده می شود.

برخلاف مرمریت ها، سنگ مرمر به فراوانی یافت نمی شود. ساب پذیری خیلی خوبی دارد و در رنگ های متنوعی وجود دارد. قیمت سنگ مرمر نسبت به مرمریت بیشتر است و جزء سنگ های گران قیمت دنیا به حساب می آید.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

قیمت تمام شده سنگ های آشپزخانه 

قیمت تمام شده سنگ های آشپزخانه به موارد مختلفی بستگی دارد که به مهمترین این موارد می پردازیم:

اندازه کابینت

عرض و طول کابینت در تعیین قیمت سنگ های کابینت با اهمیت است. عرض استاندارد کابینت معمولا 60 سانتی متر است، اگر طول کابینت شما نیز از 280 سانت بیشتر باشد سنگ شما دو تیکه می شود چون بزرگترین اسلب فرآوری شده 290 سانتیمتر است. 

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ روی کابینت

اصالت و طرح سنگ مرمر

اینکه سنگ مرمر از کدام کشور است، مربوط به کدام معدن است و چه شرکتی سنگ را تولید کرده در تعیین قیمت سنگ مرمر موثر است. سنگ های گرانیت و مرمر آشپزخانه قیمت بالاتری دارند و هر چه سورت سنگ بهتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. 

نوع برش

معولا در برش های سنگ های کابینت و آشپزخانه از فرز دستی استفاده می شود و در نتیجه کیفیت دقت برش کاهش می یابد، استفاده از دستگاه برش اتوماتیک فرز، امکان انجام برش های مختلف و با کیفیت را ارائه می دهد که در قیمت و کیفیت سنگ تاثیر گذار است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

نوع ابزار

برای سنگ های آشپزخانه ابزار های مختلفی مانند ابزار دو پله، ابزار سه پله، نرسابی، نیم گرد و غیره استفاده می شود که بسته به نوع ابزاری که استفاده می شود هزینه متفاوت خواهد بود. هزینه ابزار با طول محاسبه می شود.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

آهن کشی،نصب و جای سینک و گاز

سنگ های بزرگ و یا خالی شده برای جای سینک و گاز، به آهن کشی نیاز دارند تا در طولانی مدت با فشار و ضربه دچار ترک و شکستگی نشوند. هر چه شاخه های آهن بیشتری استفاده شود، هزینه بالاتری را شامل می شود. 

نصب سنگ ها نیز هزینه جداگانه دارد و با طول محاسبه می شود.نصب سنگ روی کابینت و بین کابینتی با دوغ آب و یا چسب سنگ انجام شود. شاسی کشی و آهن کشی باید به ظرافت و دقت انجام گیرد تا سنگ ها تحمل و مقاومت خود را حفظ نمایند. اگر این کار توسط افراد ناوارد انجام شود، ممکن است سنگ دچار آسیب و شکستگی سنگ شود.

بیشتر بخوانید: فروش سنگ روی کابینت 

هزینه بسته‌بندی، حمل و نصب

معمولا برای حمل سنگ کابینت از بسته‌بندی‌های مناسب چوبی استفاده می‌شود تا سنگ آسیب نبیند. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر