سنگ روی کابینت کورین | 09121030828

سنگ روی کابینت کورین | 09121030828

یکی از سنگ های مهندسی شده، سنگ کابینت آشپزخانه کورین است. سنگ های مصنوعی قابلیت این را دارند که به هر شکلی در بیایند.
1402/2/12
0 نظر

سنگ روی کابینت کورین

یکی از سنگ های مهندسی شده، سنگ کابینت آشپزخانه کورین است. سنگ های مصنوعی قابلیت این را دارند که به هر شکلی در بیایند. برش آن ها در هر ابعادی امکان پذیر است و تنوع رنگ بالایی دارند. آسیب های وارد شده به بافت آن ها قابل جبران است و به راحتی تعمیر می شوند. از معایب این سنگ ها عدم مقاوت در برابر حرارت و خط و خش می باشد، اما در هر صورت ترمیم این آسیب ها امکان پذیر است.

سنگ روی کابینت کورین

سنگ کورین از جمله سنگ‌های مصنوعی است. کورین یا به عبارت صحیح تر، سطح سخت (Solid Surface) متریالی است که به طور انحصاری برای استفاده  بر روی سطوح تولید شده است. کورین ترکیبی از پلیمر اکریلیک و مواد معدنی طبیعی است که گاهی با نام سنگ اکریلیک نیز شناخته می شود.  این سنگ سطحی صاف دارد و در حال حاضر پرمصرف ترین و محبوب ترین سنگ برای نصب روی کابینت است. 

سنگ کورین از سنگ‌های مصنوعی دارای نمونه‌های خاص و تنوع رنگ بالا به عنوان سنگ کابینت و اپن است. از این نمونه برای مقاوم سازی رویه؛ پس از نصب کابینت ام دی اف و موارد مشابه می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مناسب ترین سنگ های روی کابینت

تاریخچه کورین 

کورین (corian)، محصول یک شرکت آمریکایی است. کورین در سال ۱۹۶۷ توسط کمپانی آمریکایی E. I. du Pont و شخص دکتر دونالد اسلوکوم تولید و به بازار عرضه شد. در حال حاضر برندهای مختلفی این محصول را تولید می کننداما هر برند، برای صفحات سخت تولید شده خود، نام تجاری خاصی را انتخاب کرده است.

به عنوان نمونه شرکت ال جی صفحات سخت خود را های مکس  می نامد. شرکت سامسونگ در گذشته از نام استارون و در حال حاضر از نام لوته  استفاده می کند. 

کورین شباهت زیادی به سنگ طبیعی دارد؛ دلیل این شباهت مربوط به ترکیبات اصلی استفاده شده در کورین می باشد که عبارتند از کورین پلیمر اکریلیک، آلومینیوم (دارای سه تا مولکول آب) و سنگ معدن بوکسیت. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مزایای سنگ کورین

1. آنتی باکتریال 

2. مقاوم در برابر نفوذ آلودگی 

3. مقاوم در برابر انواع لکه‌

4. تمیز کردن راحت سطح سنگ کابینت کورین 

5. مقاوم در برابر حرارت

6. عمر طولانی

7. قابلیت بازسازی

8. مقاوم در برابر رطوبت و آب

9. بدون درز

10. سبک

11. رنگ بندی متنوع

12.تمیز کردن راحت 

13.اتصال یکپارچه و بدون درز

سنگ روی کابینت

معایب سنگ کورین

1. استحکام این سنگ در مقابل ضربه و کشیدن اجسام سخت؛ کمتر از سنگ های طبیعی است.

2. قابلیت بازیافت ندارد.

3. سنگ کورین در برابر حرارت مقاومت کمی دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ روی کابینت

تفاوت صفحات کورین و کوارتز 

1. صفحات کورین قابلیت پلیش شدن دارند و صفحات آن به صورت یکپارچه می باشد، اما صفحات این سنگ نسبت به کوارتز آسیب پذیرتر می باشد.

2. از معایب کوارتز عدم یکپارچگی سطح  و مشخص شدن محل نصب می باشد.

3. کوارتز بسیار مقاوم تر از کورین است و در نتیجه خش بسیار کمتری در محیط آشپزخانه روی آن ایجاد می شود.

4. صفحات کوارتز کاملا آنتی باکتریال و با جذب آب صفر است. 

کاربرد سنگ کورین

فضای مسکونی

کورین در فضای منزل و آشپزخانه برای قسمت هایی چون صفحه کابینت و کانتر و بدنه و صفحه جزیره آشپزخانه کاربرد دارد. پرکاربرد ترین استفاده از سنگ کورین، صفحه کابینت می باشد.

علاوه بر این، می توان صفحه زیر روشویی در سرویس بهداشتی را نیز از کورین استفاده کرد. سینک ظرفشویی آشپزخانه و کاسه روشویی سرویس بهداشتی نیز با کورین ساخته می شود. برای آشپزخانه ها با صفحه و سینک یکپارچه، کورین قابلیت اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: فروش سنگ روی کابینت 

دیوارپوش  کورین

دیوارپوش بین کابینتی کورین به صورت سنتی مانند گرانیت، سنگ مرمر و کوارتز قابل نصب می باشد. می توان یک دیوار پوش از رنگ کورین صفحه روی کابینت استفاده کرد که بدون درز به صفحه روی کابینت متصل می شود. می توان روی سطوح کورین با شیار هایی طرح های مختلف کاشی مانند، الگوهای الماسی، مستطیل، مربع کوچک را ایجاد نمود. اما مزیت مهم سنگ کورین نسبت به کاشی، امکان نگهداری و تمیز کردن آسان و نیز به صرفه بودن آن است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سینک یکپارچه کورین

سینک های کورین در چندین مدل یک لگنه و دولگنه در رنگ ها و سبک های مختلف ارائه شده است. سینک های کورین به صورت کاملا یکپارچه به صفحه کابینت متصل می شود و هیچ درز و شکافی بین محل اتصال سینک کورین و صفحه کابینت وجود ندارد، در نتیجه  از تجمع هر گونه جرم  و باکتری جلوگیری خواهد شد که در مورد سینک ها به شدت ضرورت دارد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

فضای درمانی و آزمایشگاهی

سطح کورین هیچ خلل و فرجی ندارد و اجرای آن بدون درز می باشد. به همین دلیل برای فضاهای آزمایشگاهی، درمانی و شرکت های محصولات غذایی که برای میزهای خود نیاز به سطوح کاملا بهداشتی دارند، کورین، فوق العاده می باشد. ویژگی های خاص سالید سرفیس (Sold Surface) یا همان کورین اجازه رشد قارچ و باکتری را در سطح نمی دهد  و به همین سبب برای استفاده در امور بهداشتی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و شرکت های و کارخانه های محصولات غذایی مورد تایید است.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

فضاهای اداری و تجاری

در بخش پذیرش یا کانتر دفاتر اداری و فروشگاه ها، می توان از سگ کورین استفاد کرد. به این منظور می توان کورین را بعنوان بدنه و صفحه، بکار برد. معمولا سازه میز از جنس فلز است و بدنه و سطح آن با کورین ساخته می شود. 

بیشتر بخوانید: جایگزین سنگ روی کابینت

کانتر منشی نیز در بخش رسپشن مطب پزشک می تواند از جنس کورین باشد. این توصیه به دلیل طول عمر بالا، زیبایی و بهداشتی بودن سنگ کورین می باشد.

در فروشگاه ها نیز برای طراحی استند فروشگاهی می توان از کورین استفاده نمود. 

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر