سنگ اپن در اردبیل 09121030828✔

سنگ اپن در اردبیل 09121030828✔

ابتدا از کل قطعه سنگ سینک ظرفشویی و سنگ پیشخوان آشپزخانه شروع کنید. همه‌ تجهیزات اضافی که به قطعه سنگ متصل شده را بردارید.
1401/10/17
0 نظر

سنگ اپن در اردبیل

مرمت سنگ مرمر مصنوعی اپن

1-همه وسایل روی سنگ را بردارید

ابتدا از کل قطعه سنگ سینک ظرفشویی و سنگ پیشخوان آشپزخانه شروع کنید. همه‌ تجهیزات اضافی که به قطعه سنگ متصل شده را بردارید. اگر ترکها را درزگیری یا پر کرده اید نیاز به انجام این مرحله نخواهد بود در غیر اینصورت این کار را با دقت تمام انجام دهید.

سنگ اپن در اردبیل

2-سنگ را تمیز کنید

برای تمیز کردن سطح سنگ می توانید از موم‌ زدا و از پاک کننده روغن استفاده کنید. برای پایان تمیزکاری نیز از الکل پاک‌کننده استفاده نمایید. قبل از انجام مرحله بعد مطمئن شوید تمام سطح خشک است.

سنگ کانتر یا پیشخوان یا اُپن آشپزخانه از هر نوعی که باشد باید نحوه نگهداری و تمیز کردن آن را نیز بدانید تا از خراب و کهنه شدن آن جلوگیری نمایید. این سنگ ها اگر در مدتی طولانی تمیز نشوند با شوینده های معمولی قابل تمیز شدن نیستند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

3-سمباده  زدن

در این مرحله با دقت سنگ مرمر را سمباده بزنید، طوری‌که هیچ خشی نماند. می‌توان با یک سیم ظرفشویی سطح را آماده کنید، مایع ظرفشویی نیز می‌تواند هرگونه باقیمانده‌ چربی را از بین ببرد. برای رنگ کردن سنگ مرمر نیازی به تجهیزات موتوری سمباده‌زنی ندارید.

4-رنگ‌زدن

با رنگ کردن سنگ می‌توان ترک‌های کوچک را پوشاند، برای این کار رنگ روغنی با کیفیت که برای سینک‌ها و لوله‌ها طراحی شده استفاده نمایید. می‌توانید از رنگ‌های مخلوط یا با ترکیب رنگ بژ ملایم، پوست تخم‌مرغی و سفید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در اراک 

بهتر است از برس رنگ نو و با کیفیت بالا و از جنس نایلون-پلی‌استر استفاده کنید. حلال‌هایی که در رنگ روغن استفاده می‌شود ممکن است به هر تکه‌های لاستیکی باقیمانده یا رزین رنگ روغنی قبلی واکنش نامطلوبی نشان دهند و  بر نتیجه کار جدید اثر بگذارد.

همیشه رنگ روغن را طبق دستور‌العمل مخلوط کنید و اجازه بدهید حداقل یک ساعت به آن زمان استراحت بدهید. برای اینکه مانند طرح سنگ مرمر شود با یک لایه نازک و الگوی چرخشی کار کنید و نگران به‌جا ماندن رد برس نباشید چون این آثار با خشک شدن محو خواهند شد. 

5-درزگیرها

درزگیری سنگ مرمر مصنوعی مرحله دیگر مرمت است. برای نشتی‌های دور سوراخ‌های تخلیه یا ترک‌های ناشی از فشار در سطح، از یک محصول سلیکونی مثل چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکنی استفاده کنید. از محصولات لاستیکی که با گذشت زمان ترک می‌خورند استفاده نکنید.

بعد از تمیز کردن، به بخش زیری سنگ بروید و عمق ترک را با درزگیر پر کنید. اگر لازم است از خلال دندان برای پر کردن درزها استفاده نمایید. همه‌ی ترک‌ها را یکباره پر نکنید، این کار را لایه لایه این انجام دهید.

سنگ اپن

حداقل درزگیر را تا 1.27 سانتی‌متر در هر طرف ترک پخش کنید و مطمئن شوید که کاملا با سطح آب‌بندی شده‌ باشد. بعد از آن حداقل یک شب تا صبح سنگ را به حال خود بگذارید. چون اگر سنگ سریع مورد استفاده قرار گیرد دوباره باید مرمت را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ اپن آشپزخانه

6-دوغاب سنگ مرمر

بسیاری از سنگ‌های مرمر مصنوعی از جنس پلاستیک هستند، مانند سینک‌ها و پیشخان‌های آشپزخانه. سنگ‌هایی نیز هستند که رنگ شده‌اند و بر روی آنها عملیاتی انجام شده تا با خلق یک سنگ مرمر مصنوعی ظاهر سنگ مرمر طبیعی را داشته باشند.

برای این سنگ مرمر مصنوعی می‌توانید از مایع آهکی یا دوغاب برای مرمت سنگ‌ها و بازسازی دوباره آنها استفاده نمایید.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ساب زدن سنگ اپن و کابینت 

در محیط هایی که امکان استفاده از دستگاه های کفسابی وجود نداشته باشد از دستگاه ساب زنی دستی برای ساب زدن سنگ کابینت و ساب زدن سنگ اپن استفاده می شود. کارایی این دستگاه های کوچک تفاوت چندانی با نمونه های بزرگتر ندارد.

در قسمت های مختلفی در منزل از سنگ شده، مانند سنگ کانتر، صفحه بالای کابینت و سنگ اپن از انواع سنگ مصنوعی کورین، مرمر، گرانیت، کوارتز و غیره. این قسمت ها به مرور زمان شفافیت و زیبایی روز اول خود را از دست می دهند و با استفاده ساب زدن می توان این سنگ ها را به زیبایی روز اولشان برگرداند. 

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

ساب زدن دستی چیست ؟

دستگاه ساب زن دستی وسیله ای شبیه به سنگ فرز است که روی آن لقمه ساب وصل می شود و کار ساب زدن سنگ اپن، ساب زدن سنگ کانتر و ساب زدن سنگ کابینت به کمک این دستگاه انجام می گیرد. البته ساب زنی دستی کاربردهای وسیع تری دارد.

موارد استفاده ساب دستی 

ساب زدن اپن یا ساب سنگ کابینت و ساب زدن سنگ جزیره در آشپزخانه بیشتر است؛ چون در آشپزخانه ممکن است از مواد شیمیایی و یا مواد اسیدی استفاده شود و شفافیت سنگ را از بین برود و سنگ کدر شود. از جمله مواردی که برای ساخت کانتر استفاده می شود سنگ کورین، کوارتز، سنگ مرمر و گرانیت هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ کابینت آشپزخانه

در صورت به وجود آمدن خط وخش به راحتی می توان ساب و پولیش آن را انجام داد. با برداشتن یک لایه نارک از رویه سنگ گرانیت یا مرمر، نمای اولیه سنگ را احیا می شود. تنها راه حل ساب زدن سنگ اپن یا ساب زدن سنگ جریزه یا ساب زدن سنگ کابینت استفاده از دستگاه ساب زنی دستی است.

با گذر زمان سنگ دچار جرم می شودو با هیچ نوع شوینده ای، لکه ها از بین نمی روند در این صورت بهترین راه از بین بردن جرم سنگ، ساب زدن سنگ اپن و کابینت خواهد بود.

به دلیل اینکه نمی توان از دستگاه های مخصوص که امکان چرخیدن آن وجود ندارد، برای سنگ جزیره و اپن و کابینت، سنگ بر روی دیوارها، سنگ شومینه و برای کنج خانه ها استفاده کرد، از دستگاه ساب زنی دستی استفاده می شود.

ساب سنگ دستی در مکانهایی که امکان قرار دادن دستگاه های مخصوص کف سابی وجود ندارد و باید به صورت دستی و با ظرافت بیشتری اقدام به ساب سنگ کابینت یا ساب سنگ جزیره پرداخت، کاربرد دارد. البته در موارد دیگری نیز زمانی که نیاز به ساب زنی در گوشه ها می باشد، ساب دستی انجام می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ساب سنگ جزیزه و اپن و کابینت ها و ساب زدن سنگ میز ناهار خوری و ساب زدن دستی سنگ میز عسلی به علت استفاده مکرر از آنها و خط و خش و لکه هایی روی آن ها ایجاد شده، اجرا می شود می شود.

سنگ اپن آشپزخانه

مراحل ساب زدن سنگ اپن و کابینت آشپزخانه

ابتدا در چند مرحله، وابسته به نوع ایرادات سنگ، ساب زدن سنگ اپن و ساب زدن سنگ جزیره انجام می شود. در طی انجام این مراحل تمام لک ها، خش ها از روی سنگ کاملا از بین می رود و سطح صاف و صیغلی به دست می آید و در نهایت با پولیش سنگ کابینت سطح کاملا شفاف خواهد شد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر