قیمت سنگ کابینت آشپزخانه 09121030828 | سنگ افشاری

قیمت سنگ کابینت آشپزخانه 09121030828 | سنگ افشاری

انتخاب درست و مناسب کیفیت و جنس سنگ اپن آشپزخانه بسیار اهمیت دارد چون سنگ اپن آشپزخانه در معرض گرما، ضربه، موادشست و شوی اسیدی و قلیایی قرار می گیرد.
1401/9/20
0 نظر

قیمت سنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب درست و مناسب کیفیت و جنس سنگ اپن آشپزخانه بسیار اهمیت دارد چون سنگ اپن آشپزخانه در معرض گرما، ضربه، موادشست و شوی اسیدی و قلیایی قرار می گیرد، از طرف دیگر سنگ اپن در زیبایی منزل نیز موثر است و به دلیل یکپارچه بودن آشپزخانه های امروزی با نشیمن منزل، به هماهنگی سنگ با طراحی آشپزخانه و همچنین فضای نشیمن باید توجه شود.

قیمت سنگ کابینت آشپزخانه

امروزه استفاده از سنگ علاوه بر روی کابینت و اپن آشپزخانه، برروی جزیره های آشپزخانه نیز کاربرد دارد. سنگ های مختلفی در آشپزخانه استفاده می شود که به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ویژگی سنگ اپن آشپزخانه

1-تخلخل سنگ ویژگی قابل تاملی درباره سنگ اپن آشپزخانه است، سنگی که قرار است در آشپزخانه و از جمله به عنوان سنگ اپن آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد باید فاقد تخلخل باشد تا به جز جذب رطوبت رشد قارچ ها و باکتری های مضر و بیماری زا امکان پذیر نباشد.

2-تحمل وزن بالا از ویژگی های یک سنگ اپن مناسب است، چون درآشپزخانه وسایل مختلف و سنگینی روی سنگ اپن یا روی کابینت ها قرارمی گیرد و باید سنگ انتخابی تحمل وزن این وسایل را داشته باشد.

3-رفع آلودگی از روی سنگ اپن آشپزخانه باید به راحتی صورت گیرد و در صورت امکان سنگ مورد نظر در برابر مواد اسیدی و شوینده مقاوم باشد.

4-مقاومت در برابر فرسایش و خط و خش نیز اهمیت زیادی دارد چون در صورت استفاده از سنگ اپن یا رویه کابینت برای آشپزی و استفاده از وسایل تیز یا کشیده شدن وسایل بر روی سنگ امکان خش خوردن سنگ باعث از بین رفتن زیبایی و جمع شدن آلودگی در خش ها و ایجاد بیماری خواهد شد.

5-مقاومت دربرابر حرارت نیز ویژگی دیگر سنگ مناسب آشپزخانه است به این دلیل که امکان قرار دادن وسایل داغ بر روی سنگ وجود دارد.

6-سطح درخشان و صیقلی نیز ویژگی دیگر سنگ اپن آشپرخانه است که در هنگام ورود به چشم می خورد و در زیبایی فضا بسیار تاثیرگذار است.

7-سنگ اپن آشپزخانه باید از نظر رنگ و مدل با رنگ های داخلی خانه متناسب باشد.

بیشتر بخوانید: سنگ آشپزخانه مدرن

سنگ مناسب اپن آشپزخانه

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل استحکام و زیبایی چشمگیر، اولین انتخاب به عنوان سنگ آشپزخانه است، تنها عیب این سنگ قیمت بالای آن است، به غیر از گران قیمت بودن آن، این سنگ تنوع رنگ و طرحی در حدود 3000 نمونه دارد. ویژگی دیگر این سنگ، مقاومت گرانیت در برابر لکه، حرارت و خط و خش است. همچنین سنگ گرانیت جذب آب پائینی دارد و در برابر تمیز کاری با مواد شوینده مقاوم است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است و به همین دلیل طرح های مختلف و منحصر به فردی دارد. این سنگ زیبا از گروه سنگ های لوکس و گران قیمت است. به دلیل لوکس بودن و زیبایی آن، بیشتر به عنوان سنگ جزیره آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سنگ مرمر به عنوان سنگ اپن آشپزخانه به دلیل احتمال خراشیدگی و جذب لکه در صورت عدم مراقبت از این سنگ توصیه نمی شود.

 سنگ کابینت آشپزخانه

البته با مهر و موم های جدید و روکش هایی که برای آن تولید شده است، می توان این مشکل را بر طرف کرد. سنگ مرمر در اثر ریختن مواد رنگی مانند چای، لکه می شود و به مرور زمان جرم می گیرد. مرمر دوام و طول عمر بالایی دارد و در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در یزد

سنگ صابون

یکی دیگر از سنگ های قابل استفاده به عنوان سنگ اپن، سنگ صابون است.طیف رنگی این سنگ تیره میباشد.سنگ صابون بیشتر در خانه های قدیمی دیده میشد، اما امروزه از این سنگ، در اپن خانه های مدرن نیز استفاده میشود.این سنگ به مرور زمان دچار زنگار میشود و حالت قدیمی پیدا میکند. این زنگار باعث میشود آشپزخانه، حالت آنتیک پیدا کند.

سنگ صابون مقاومت نسبتا خوبی داشته و دربرابر لکه مقاوم است.یکی از معایب این سنگ آن است که حتما باید با روغن معدنی، تمییز شده و جلا یابد.عیب دیگر سنگ صابون، تیره شدن آن به مرور زمان است.

سنگ کوارتز

کوارتز در واقع یک سنگ طبیعی است که با مقداری مواد مصنوعی ترکیب می شود و ورق های سنگ با ابعاد مختلف تولید می شود، بنابراین به کوارتز نه سنگ مصنوعی می توان گفت نه سنگ طبیعی. در برخی موارد از آن به عنوان سنگ مهندسی شده کوارتز نام برده می شود. کوارتز انواع مختلفی دارد که از با ارزش ترین و زیباترین آن ها در صنعت جواهر سازی مورد مصرف قرار می گیرد.

این سنگ در برابر گرما و مواد اسیدی مقاوم است، آنتی باکتریال بوده و در برابر خط و خش و خراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارد. کوارتز تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در تهران

سنگ مصنوعی اپن آشپزخانه

سنگ کورین

یکی از سنگ های مهندسی شده، سنگ اپن آشپزخانه کورین است. سنگ های مصنوعی قابلیت این را دارند که به هر شکلی در بیایند. برش آن ها در هر ابعادی امکان پذیر است و تنوع رنگ بالایی دارند. آسیب های وارد شده به بافت آن ها قابل جبران است و به راحتی تعمیر می شوند. از معایب این سنگ ها عدم مقاوت در برابر حرارت و خط و خش می باشد، اما در هر صورت ترمیم این آسیب ها امکان پذیر است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ دکتون

یکی از سنگ های اپن آشپزخانه که جزء سنگ های مصنوعی به حساب می آید سنگ دکتون است. کیفیت ساخت و یکنواختی در طرح و نقش آن ها باعث ترغیب به خرید این نوع سنگ می شود. برش آن در هر ابعاد و اندازه ای امکان پذیر است، این سنگ ها ضد احتراق و آنتی باکتریال می باشند و در برابر تغییرات زیاد دمایی نیز مقاوم هستند.

سنگ کابینت

سنگ پرسلان

یکی از سنگ های مصنوعی که تشابه زیادی به سنگ های طبیعی دارد، پرسلان است. این سنگ اپن آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا و ارزان تر بودن نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت و ظاهری زیبا، استفاده زیادی دارد. سنگ پرسلان نسبت به ضربه و خط و خش مقاوم است و جذب رطوبت بسیار کمی دارد، این سنگ دارای تنوع رنگ و طرح بالایی می باشد، اما فشارهای بسیار سنگین باعث ترک خوردن آن می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر