سنگ اپن مشهد | ✔️ 09121030828

سنگ اپن مشهد | ✔️ 09121030828

سنگ طبیعی کابینت آشپزخانه از جمله انتخاب هایی است که می توان گفت تنها در ساختمان‌های لوکس استفاده نمی شود.
1401/8/8
0 نظر

سنگ اپن مشهد

سنگ طبیعی کابینت آشپزخانه از جمله انتخاب هایی است که می توان گفت تنها در ساختمان‌های لوکس استفاده نمی شود. این سنگ‌ها تنوع زیادی دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و بنا به سلیقه های متفاوت به بازار عرضه می شوند. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

رویه های کابینت و اپن را می توان از جنس های مختلفی از جمله صفحات ام دی اف و سنگ های مصنوعی و طبیعی انتخاب کرد. صفحات ام دی اف کابینت بسیار باصرفه هستند و همچنین دارای تنوع رنگ و طرح زیادی می باشند، اما اگر روکش های ام دی اف دچار آسیب شود و یا نوار پی وی سی و فرآیند آب بندی به درستی انجام نشده باشد آب به داخل ورق های کابینت رفته و ام دی اف را خراب می کند.

سنگ اپن مشهد

اگر در انتخاب سنگ اپن دقت لازم صرف شود علاوه بر زیبایی محیط آشپزخانه، دوام قابل ملاحظه آنها در برابر لکه، گرما و خش صرفه بهتر در طولانی مدت خواهد داشت. رنگ و طرح سنگ های طبیعی تکرار نشدنی است و نمونه های مصنوعی سنگ هرگز نمی تواند زیبایی سنگ طبیعی را القاء کند و در آشپزخانه جلوه گری نماید.

با توجه به این که امروزه بیشتر آشپزخانه های ایرانی به صورت اوپن طراحی شده، قرار دادن این رویه ها در قسمت اوپن انتخاب بسیار تماشایی و زیبایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن اصفهان

سنگ طبیعی کابینت آشپزخانه

سنگ طبیعی به دلیل ساختار ویژه در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاوم است و در ساختمان سازی از جمله در آشپزخانه و برای رویه کابینت‌ها و اپن استفاده می‌شود. استفاده از سنگ طبیعی کابینت آشپزخانه  ظاهری چشم‌گیر و زیبا دارد و فضای لوکسی به آشپزخانه می دهد.

از سنگ‌هایی که می‌توان برای سنگ استفاده کرد می‌توان از سنگ گرانیت، سنگ مرمریت و سنگ مرمر نام برد. فارغ از انتخاب در جنس، رنگ و اندازه کابینت نیز مهم است. انتخاب درست سنگ برای صفحه کابینت به شناخت مختصری درباره جنس سنگ ها نیاز دارد.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از انواع سنگ آذرین می‌باشد و از زمان‌های قدیم اولین اولویت برای سنگ اپن استفاده از سنگ گرانیت بوده است. امروزه طراحان و ساختمان‌سازها جایگزین‌های مدرن و شیکی بجای سنگ گرانیت مورد استفاده قرار می دهند اما هنوز در این زمینه سنگ گرانیت طرفداران خاص خودش را از دست نداده است.

مزایا و معایب سنگ گرانیت در کابینت

از سنگ گرانیت بیشتر برای روی کابینت‌ها و یا اپن استفاده می‌شود، این قسمت ها روزانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین کیفیت و نوع سنگ به‌کاررفته شده در این قسمت بسیار مهم است. سنگ باید کاملا ساب خورده و صیقلی باشد، از مقاومت بالایی در برابر ساییدگی خط و خش حرارت برخوردار باشد و تحمل وزن بالا را داشته باشد. سنگ گرانیت از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و به راحتی می‌تواند جواب‌گوی بسیاری از سلیقه ها باشد. 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022

از معایبی که این سنگ دارد می‌توان به هزینه نسبتا بالای سنگ گرانیت است. قدرت جذب آب در تعدادی از این نوع سنگ بالاست که موجب می‌شود لکه‌های مواد غذایی به آن نفوذ کند و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ مرمر

سنگ مرمر از انواع سنگ آهکی است و قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد و همچنین از سطح شفاف و آینه‌ای برخوردار بوده و از لحاظ وزنی نسبت به سنگ گرانیت سبک‌تر است، مقاومت کمتری نیز در مقابل گرانیت دارا می باشد. رنگ مرمر خالص سفید است ولی به دلیل آهن، آلومینیوم و منیزیمی که در انواع آن وجود دارد به رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، صورتی و حتی خاکستری در طبیعت یافت می‌شود.

سنگ اپن

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مزایا و معایب سنگ مرمر اپن

این سنگ دارای تنوع و رنگ‌بندی متفاوتی می باشد که بر اساس سلیقه و رنگ آشپزخانه می‌توان رنگ مورد نظر را انتخاب نمود. در صورت استفاده از سنگ مرمر به دلیل روشن و شفاف بودن آن، سطحی درخشان به آشپزخانه وارد می شود و باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهد شد.

یکی از معایب اصلی سنگ مرمر این است که در مقابل مواد اسیدی مانند آبلیمو یا سایر مواد غذایی اسیدی مقاومت کافی ندارد و در صورت ریخته شدن مواد اسیدی روی سطح آن لکه ایجاد می شود و شفافیت خود را ازدست خواهد داد. یکی دیگر از معایبی که علاوه بر مرمر همه‌ سنگ‌های طبیعی دارند وزن بالای آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه 

از چه رنگ‌هایی برای سنگ کابینت استفاده کنیم؟

برای کابینت‌های که به رنگ چوب هستند می‌توان از رنگ‌های سفید یا قهوه‌ای استفاده نمود. برای آشپزخانه‌ای با فضای مدرن و کلاسیک می‌توان از سنگ‌های اپن بارنگ‌های تیره و یا حتی گرانیت مشکی استفاده کرد. ترکیب رنگ طلایی با سفید هم می‌تواند یک فضای بسیار جذاب و کلاسیک به‌وجودآورد.

رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید  زیبایی چشم‌گیری به فضا خواهد داد. اگر کابینت‌ها سفید و براق هستند از هر رنگی متناسب با سایر قسمت‌های آشپزخانه استفاده نمایید. برای محیطی شیک و مدرن از سنگ مرمر سفید برای روی کابینت‌ها استفاده کنید.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

قیمت سنگ طبیعی اپن آشپزخانه

قیمت سنگ طبیعی رو کابینتی به ابعاد، ضخامت، طرح و نوع سنگ دارد. هرچقدر سنگ باکیفیت‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و البته ناگفته نماند که زیبایی سنگ می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیر گذار باشد. هرچه ابعاد یک سنگ بزرگ‌تر باشد قیمت آن سنگ بیشتر خواهد بود. کیفیت و ساب سنگ نیز دو عامل تأثیرگذار و مهم هستند. هرچه سنگ‌ساب بهتری داشته باشد و باکیفیت‌تر باشد در دسته سنگ‌های مرغوب قرارگرفته باشد، قیمتی‌تر خواهد بود.

سنگ‌های مصنوعی بسیاری نیز برای آشپزخانه وجود دارد که هر کدام از این سنگ‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند. از جمله این سنگ ها می توان کوارتز و کورین را نام برد.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ کابینت آشپزخانه 

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است، مواد موجود در این سنگ مصنوعی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی است. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز از سنگ گرانیت زیادتر است. نصب DIY در این نوع سنگ امکان‌پذیر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و همچنین اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد و نگهداری از آن آسان است.

سطح صاف و صیقلی سنگ اپن کوارتز به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود، همچنین وزن و قیمت این سنگ نسبتا بالاست.

سنگ افشاری

سنگ کورین

سنگ کابینت کورین یک سنگ مصنوعی است که از تلفیق مواد طبیعی معدنی و پلیمر مصنوعی تولید می‌شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سایش و مواد شیمیایی و اسیدی دارد و مواد این سنگ دارای قیمت کمتری نسبت به سنگ‌های گرانیت و کوارتز است. از جمله ویژگی‌های دیگر سنگ کابینت کورین می‌توان به آنتی باکتریال بودن، لکه پذیری کم، ضدآب بودن، قابلیت فرم‌پذیری و تنوع رنگی بالا اشاره نمود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر