💥جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022 - 09121030828

💥جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022 - 09121030828

استفاده از سنگ در صنعت ساختمان سازی همیشه مورد توجه بوده است. فراوری سنگ به صورت اسلب یکی از جدیدترین روش های آماده سازی سنگ است و یکی از کاربرد های سنگ اسلب در ساخت کانتر آشپرخانه و رویه کابینت یا صفحه کابینت می باشد.
1401/8/8
0 نظر

جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022 

استفاده از سنگ در صنعت ساختمان سازی همیشه مورد توجه بوده است. فراوری سنگ به صورت اسلب یکی از جدیدترین روش های آماده سازی سنگ است و یکی از کاربرد های سنگ اسلب در ساخت کانتر آشپرخانه و رویه کابینت یا صفحه کابینت می باشد. هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه، یکی از چالش برانگیز ترین انتخاب ها، انتخاب و خرید رویه صفحه کابینت است.

رویه کابینت سنگی به دلیل تنوع رنگ و مدل، دوام و مقاومت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فضای آشپزخانه باشد.

جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022

سنگ روی کابینت از نظر رنگ و جنس و طرح باید مناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شود. دکوراسیون آشپزخانه شامل اجزای مختلفی از جمله کف و دیوار و کابینت و وسایل تزیینی (اکسسوری) است. به جز هماهنگی، استحکام و مقاومت سنگ علاوه بر هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید جزو نکاتی است که باید در نظر بگیرید.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

در طراحی جدید دکوراسیون آشپزخانه، سنگ کابینت برای کانتر و یک بخش مرکزی در آشپزخانه استفاده می شود که می تواند یک ایده جذاب و کاربردی به حساب آید.

استفاده از سنگ طبیعی برای نصب روی کابینت ها می تواند به انعکاس نور در فضای آشپزخانه کمک کند و همچنین فضای  آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد. هماهنگی بین سنگ کابینت و سنگ روی کابینت همراه با کف پوش، آشپزخانه را خاص و منظم نشان می دهد. این هماهنگی با انتخاب جنس و رنگ کابینت می تواند یک ست بی نقص در دکوراسیون آشپزخانه منزل بسازد.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

سنگ کورین 

سنگ کورین دارای طول عمر زیاد است، اما در برابر خط و خش مقاومت نه چندان بالایی دارد که همین نقطه ضفع به مرور زمان باعث کم شدن شفافیت آن خواهد شد.

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است. این سنگ مصنوعی دارای متریالی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی می باشد. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز از سنگ گرانیت خیلی بیشتر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد. نگهداری از آن آسان است. سطح صاف و صیقلی آن به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود. وزن و قیمت نسبتا بالایی دارد.

سنگ های طبیعی 

سنگ طبیعی به عنوان رویه کابینت، در صورتی که به میزان جذب آب و مقاوت سایش و خمشی آن در انتخاب دقت شود، علاوه بر زیبایی ظاهری و کیفیت عالی، دوام قابل ملاحظه ای در برابر لکه، گرما و خط و خش دارد.

اگر زیبایی منحصر بفرد و جلوه خاص و دوام بالا برای رویه کابینت خود می خواهید بهترین انتخاب، استفاده از از طراحی بی نظیر طبیعت است. چون رنگ و طرح سنگهای طبیعی تکرار ناشدنی و خاص است و هیچکدام از انواع کورین و یا HPL نمی توانند مانند آن به آشپزخانه جلوه و زیبایی بدهد. با توجه به این که آشپزخانه های امروزی به صورت اوپن هستند و رویه ها در قسمت جزیره و اوپن در دید بیننده قرار دارند، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کنند. 

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ کابینت آشپزخانه

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت استفاده و کاربرد فراوانی در مصالح ساختمانی دارد، یکی از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌ها به شمار می رود. کاربرد این سنگ نه تنها در کابینت آشپزخانه که در بخش‌های متنوع دیگری از ساختمان‌ها نیز می باشد. از جمله ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت آن در برابر گرما و آسیب و همچنین تنوع رنگی آن تا ۳۰۰۰ رنگ مختلف است. این نوع سنگ تقریبا گران قیمت است و باید به صورت مرتب تمیز و لکه گیری شود.

مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگ های مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. لازم به ذکر است که صفحه کابینت گرانیتی علاوه بر ویژگی های ذکر شده به نسبت سایر سنگ ها در برابر خط و خش و همچنین مواد اسیدی مقاومت بسیار زیادی دارد.

 سنگ کابینت آشپزخانه 2022

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است. طرح‌های طبیعی و متنوع سنگ مرمر منحصر بفرد است. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است و ظاهری شیک و شاخصی به کابینت آشپزخانه می‌دهد. سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ گران قیمت به حساب می‌آید. با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد ولی مستعد لک شدن و خش برداشتن می باشد.

سنگ تراورتن 

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی متخلخل قرار می گیرند. این سنگ نوعی سنگ آهکی است. هرچه میزان املاح و عناصر محلول در این آب‌ها کمتر باشد رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود و عناصر بیشتر، سنگ ‌را تیره‌تر و گران‌بهاتر می‌سازند. رنگ‌های خاص و پرطرفداری مثل قهوه‌ای، طلایی و خاکستری هم وجود دارند که در قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند و خریداران خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن گرانیتی

عمر طولانی و مقاومت فوق‌العاده بالای سنگ‌های تراورتن یکی دیگر از امتیازات مهم این سنگ است، علاوه بر این مقاومت شیمیایی و حرارتی بالایی نیز دارند و به‌ویژه در ضخامت‌های بالاتر برای محیط‌ های سرد مناسب هستند.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که سنگ‌های تراورتن معمولا در قبال انجمادها و ذوب شدن‌‌های مداوم آسیب‌پذیرند و به همین علت نیز نباید در فضاها و محیط‌ های خنک از ضخامت‌های نازک این سنگ‌ها استفاده نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ مرمریت

در مرمریت هایی که میزان رگه های آهکی زیاد باشد، جذب آب و لک پذیری سنگ بالا می رود. همچنین امکان لب پر شدن سطح در این قسمت ها بیشتر می شود. بنابراین از به کار بردن چنین سنگی برای بخش هایی که بیشتر در تماس با آب و رطوبت هستند خودداری کنید چراکه موجب پوسیدگی سنگ خواهد شد.

برای پرشدن درز و شکاف ها و عایق شدن سنگها معمولا از رزین استفاده می شود. برای پیشگیری از رنگ پریدگی سنگ نیز، تمام سطح آن را از مواد یو وی می پوشانند. اما با این حال در سنگی همچون مرمریت که ذاتا در برابر نور ضعیف است، این کار دوام چندانی نخواهد داشت. باتوجه به حساسیت سنگ های مرمریت به شوینده های اسیدی، توصیه می شود از به کاربردن این مواد بروی آن ها خوداری کنید.

تفاوت سنگ مرمر و مرمریت

سنگ مرمر قابلیت عبور نور را از خود دارد و از دگرگونی سنگ تراورتن بوجود آمده. این سنگ نرم تر از مرمریت است و به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. مرمر سنگ ظریف و شکننده ای است و معمولا در ابعاد اسلب و در اماکن مذهبی و ساختمان های تجاری و مسکونی لوکس بکار برده می شود. برخلاف مرمریت ها، سنگ مرمر به فراوانی یافت نمی شود.

ساب پذیری خیلی خوبی دارد و در رنگ های متنوعی وجود دارد. قیمت سنگ مرمر نسبت به مرمریت بیشتر است و جزء سنگ های گران قیمت دنیا به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت

نکات مهم در انتخاب سنگ کابینت

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب سنگ کابینت، جنس سنگ می باشد. حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که سنگی را انتخاب کنید که جذب آب بسیار کمی داشته باشد تا سنگ دچار شکستگی نشود. برای جلوگیری از شکستگی رویه کابینت سنگی آشپزخانه، حتما زیر سنگ را آهن کشی کنید.

سنگ طبیعی صفحه کابیت در انواع رنگ ها و طرح ها در سنگ افشاری موجود است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مزایای استفاده از سنگ کابینت

فاقد مواد شیمیایی مضر

استحکام و دوام بالا

ضد حرارت

طرح های طبیعی

قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ کابینت آشپزخانه

قیمت سنگ کابینت به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع سنگ 

بزرگی ابعاد یک تکه

ضخامت صفحه

آهن کشی زیر صفحه کابینت

برش لیزری و ابزار دور ( دو پله، سه پله و مدرن)

حمل و نقل و نصب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر