سنگ اپن اصفهان✨ 09121030828 - افشاری استون

سنگ اپن اصفهان✨ 09121030828 - افشاری استون

یکی از روش های داشتن طراحی زیبا در آشپزخانه استفاده از سنگ اپن است. در بعضی از آشپزخانه ها برای پوشش سطح رویی کابینت یا پیشخوان معمولا از جنس خود کابینت استفاده می‌شود.
1401/8/8
0 نظر

سنگ اپن اصفهان

یکی از روش های داشتن طراحی زیبا در آشپزخانه استفاده از سنگ اپن است. در بعضی از آشپزخانه ها برای پوشش سطح رویی کابینت یا پیشخوان معمولا از جنس خود کابینت استفاده می‌شود. با این حال، بعضی ترجیح می‌دهند از محصولات دیگری مثل سنگ نما به عنوان صفحه کابینت استفاده کنند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

این تغییر سلیقه در طراحی خانه و سبک زندگی با استفاده از سنگ در طراحی داخلی شروع و به تنوع زیادی رسیده است. مزایای زیاد این سنگ ها از جمله زیبایی و ماندگاری سنگ باعث شده این سبک از دکوراسیون ماندگار شود.

سنگ اپن اصفهان

انواع سنگ های اپن و رو کابینتی به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود که هر یک مزایا و معایبی دارد، متداول ترین سنگ های طبیعی را می توان سنگ گرانیت و مرمر و مرمریت برشمرد که که حس زیبایی و طبیعت رو به خانه شما می آورد .

سنگی که به عنوان سنگ کابینت و اپن یا سنگ جزیره تهیه شده باید از دوام و مقاومت کافی در مقابل وزن، ساییدگی، مایعات و حرارت برخوردار باشد. این سنگ بهتر است سطح صاف و لطیفی داشته باشد، مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت، ضربه، خط و خش و شکستگی نیز از جمله دیگر ویژگی‌های مطلوب سنگ اپن است. از این نوع سنگ می توان برای پوشاندن فضای خالی عمودی بین کابینت‌ها هم استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل سنگ کابینت آشپزخانه 2022

انتخاب سنگ کابینت بستگی زیادیبه رنگ و طرح کابینت آشپزخانه دارد. اگر طرح سنگ با طرح کابینت همخوانی داشته باشد، ظاهر خاص و زیباتری به آشپزخانه شما می‌دهد.

انواع سنگ اپن

هر کدام از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند. انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه شخصی، نوع طراحی آشپزخانه و کابینت و همچنین توان مالی‌ شما بستگی دارد:

سنگ اپن طبیعی

سنگ اپن مصنوعی

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ اپن طبیعی

سنگ اپن طبیعی به طور مستقیم از مواد خام و معدنی به دست می‌آید. طرح‌های سنگ طبیعی غیرقابل تغییر هستند و بسته به نوع سنگ و جنس متفاوتند. سنگ‌های طبیعی به دلیل مقاومت بالا، به شدت مورد توجه ساختمان‌سازها یا کابینت‌سازها هستند. وزن این سنگ‌ها معمولا زیاد است.

برش‌های نازک و ورقه‌ای این سنگ‌ها به شکل کانتر در طراحی کابینت آشپزخانه کاربرد دارد. معمولا از سنگ کابینت در کنار اجاق گاز، زیر سماور، اطراف سینک ظرفشویی و سایر قسمت‌های مربوط به پیشخوان و جزیره مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

انواع سنگ کابینت طبیعی

سنگ طبیعی از نظر طرح، جنس، میزان مقاومت، زیبایی و سایر ویژگی‌ها دارای تنوع بالایی است. سنگ های طبیعی تفاوت‌های زیادی با سنگ مصنوعی ندارد، در تمامی انواع سنگ‌های طبیعی این تفاوت‌ها بسیار واضح است. طرح سنگ طبیعی معمولا شلوغ‌ و بی‌نظم‌ است. پیدا کردن طرح هماهنگ با کابینت آشپزخانه در سنگ طبیعی به صرف زمان نیاز دارد. انواع مختلف سنگ کابینت طبیعی آشپزخانه عبارتند از:

سنگ گرانیت

سنگ مرمر

سنگ صابون

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از مصالح پر استفاده و کاربرد ساختمان است، گرانیت یکی از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌هاست. این سنگ نه تنها در کابینت آشپزخانه که در بخش‌های متنوع دیگری از ساختمان‌ها هم کاربرد دارد. از جمله ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت آن در برابر گرما و آسیب و همچنین تنوع رنگی آن تا ۳۰۰۰ رنگ مختلف است. این نوع سنگ تقریبا گران قیمت است و باید بصورت مدام تمیز و لکه گیری شود.

سنگ اپن

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از انواع سنگ‌های کابینت طبیعی است که به دلیل دارا بودن طرح‌های طبیعی و متنوع می‌توان ادعا کرد که ورقه‌های سنگ اپن مرمر منحصر بفرد هستند. این سنگ دارای جلوه فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیری است و ظاهری شیک و شاخص به آشپزخانه شما می بخشد. سنگ مرمر هم مانند گرانیت مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت دارد. این سنگ از انواع گران قیمت به حساب می‌آید و با اینکه سطح صاف و صیقلی دارد، مستعد لک شدن و خش برداشتن است.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ کابینت آشپزخانه

سنگ صابون

سنگ صابون یکی از انواع کلاسیک سنگ طبیعی است که معمولا به رنگ خاکستری دیده می شود. این سنگ نمایی نوستالژیک و تاریخی دارد، سطح مقاوم در برابر دما و نفوذ آب دارد و رنگ و طرح بسیار منحصر بفردی دارد.

سنگ کابینت مصنوعی

سنگ کابینت مصنوعی نوع دیگری از سنگ‌هایی است که به شکل مصنوعی و مهندسی شده تولید می‌شود. این نوع سنگ به دلیل ساخت مصنوعی خود ویژگی‌هایی دارد که در سنگ طبیعی دیده نمی شود. امروزه در موارد زیادی از سنگ مصنوعی در نمای بیرونی ساختمان‌ها و به عنوان سنگ اپن آشپرخانه استفاده می‌شود.

از جمله تفاوت‌های سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی وزن کم، قیمت مناسب، طرح‌های مدرن و متنوع و همچنین ظاهر شیک و جذاب آنهاست.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

انواع سنگ کابینت مصنوعی

سنگ کابینت مصنوعی هم همانند سنگ طبیعی دارای تنوع نسبتا بالایی است و برای کارایی و بازدهی بیشتری طراحی شده است. از سنگ مصنوعی در آشپزخانه برای صفحه کابینت، سینک ظرفشویی، بین کابینتی و سنگ اوپن استفاده می‌شود. از جمله سنگ‌های کابینت مصنوعی می توان به دو مورد زیر اشاره نمود:

سنگ کوارتز

سنگ کورین

بیشتر بخوانید: سنگ اپن گرانیتی

سنگ کوارتز

سنگ کابینت کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است، مواد موجود در این سنگ مصنوعی سازگاتر از سنگ‌های طبیعی است. تنوع طرح و طیف رنگی سنگ کوارتز از سنگ گرانیت زیادتر است. نصب DIY در این نوع سنگ امکان‌پذیر است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما و همچنین اسید، لکه‌ها و خط و خش دارد و نگهداری از آن آسان است.

سطح صاف و صیقلی سنگ اپن کوارتز به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود، همچنین وزن و قیمت این سنگ نسبتا بالاست.

سنگ افشاری

سنگ کورین

سنگ کابینت کورین یک سنگ مصنوعی است که از تلفیق مواد طبیعی معدنی و پلیمر مصنوعی تولید می‌شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سایش و مواد شیمیایی و اسیدی دارد و مواد این سنگ دارای قیمت کمتری نسبت به سنگ‌های گرانیت و کوارتز است. از جمله ویژگی‌های دیگر سنگ کابینت کورین می‌توان به آنتی باکتریال بودن، لکه پذیری کم، ضدآب بودن، قابلیت فرم‌پذیری و تنوع رنگی بالا اشاره نمود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر