آشنایی با انواع سنگ های کف فرش و کاربرد آن - افشاری استون

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش و کاربرد آن - افشاری استون

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش و کاربرد آن - افشاری استون

کفپوش سنگی یکی از کاربردی‌ ترین مصالح ساختمانی است، از این نوع کفپوش می ‌توان برای پوشاندن کف راهرو، راه پله، حیاط، پارکینگ و حتی درون خانه استفاده کرد.
1400/12/4
0 نظر

آشنایی با انواع سنگ های کف فرش و کاربرد آن

برای سفارش انواع سنگ ساختمانی با کیفیت بسیار بالا و قیمتی کاملا به صرفه همین حالا با کارشناسان فروش افشاری استون تماس حاصل کنید.

شماره تماس: 09188439204

سنگ کف پوش چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای کفپوش ساختمان ‌های مسکونی، تجاری یا اداری سنگ کفپوش است. سنگ کفپوش مدل های مختلفی دارد، نوع این سنگ ها با توجه به کاربردی که در معماری و دکوراسیون داخلی یا خارجی دارند مشخص می شود.

سنگ کف پوش چیست

مثلا خرید سنگ کفپوش برای حیاط، پارکینگ یا کف خانه انتخاب های متنوعی را پیش روی شما قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: آموزش براق کردن سنگ ساختمانی

کاربردهای سنگ کفپوش

کفپوش سنگی یکی از کاربردی‌ ترین مصالح ساختمانی است، از این نوع کفپوش می ‌توان برای پوشاندن کف راهرو، راه پله، حیاط، پارکینگ و حتی درون خانه استفاده کرد.

کفپوش سنگی برای سالن ‌های بزرگ

معمولا در سالن خانه هایی با متراژ بالا، ویلا، لابی هتل، پاساژ و ... از کفپوش‌ های سنگی استفاده می کنند. از آنجایی که این محیط ها همگی مسقف هستند دست خریدار برای خرید انواع سنگ کفپوش باز است و می تواند انتخاب‌های گسترده ‌ای داشته باشد.

کفپوش سنگی برای خانه

کفپوش‌ های سنگی به خاطر استحکام و مقاومت بالا یکی از بهترین گزینه ‌ها برای استفاده به عنوان کفپوش خانه هستند. ضمن این که تنوع طرح، رنگ و جنس سنگ کفپوش در این بخش بسیار زیاد است و می توان متناسب با دکوراسیون و معماری بهترین انتخاب ‌ها را داشت.

کفپوش سنگی برای حیاط

از سنگ می ‌توان به عنوان کفپوش حیاط هم استفاده کرد، سنگ‌ هایی که در این بخش مورد استفاده قرار می ‌گیرند باید شرایط خاصی داشته باشند، به طور مثال عدم جذب آب، لغزنده نبودن، مقاوم در مقابل هوازدگی، فشار و ضربه و ... از جمله این ویژگی ‌ها است.

ویژگی ‌های کلیدی خرید سنگ کفپوش

ویژگی ‌های کلیدی خرید سنگ کفپوش

برای این که بتوانید در زمان خرید سنگ کفپوش بهترین انتخاب ‌ها را داشته باشید، باید کاربری سنگ را مشخص کنید، همانطور که گفتیم هر بخش از ساختمان دارای ویژگی هایی است که سنگ های خاصی باید برای آن انتخاب شوند. عموما سنگ کفپوش خوب دارای خصوصیت هایی است:

استحکام بالا در مقابل ضربه، فشار و ساییدگی

کفپوش ‌های سنگی که در محیط های باز مثل حیاط یا پارکینگ استفاده می ‌شوند باید این ویژگی را داشته باشند. به ویژه در محیط های پر رفت و آمد بهتر است از سنگ‌ هایی که مقاومت سایشی مناسب دارند استفاده شود، برخی از سنگ‌ ها نیز خاصیت ساب پذیری دارند که یک مزیت برای سنگ ‌های کفپوش محسوب می‌ شود.

عدم جذب آب

این مورد هم بیشتر در مورد سنگ ‌هایی که در خارج از ساختمان استفاده می شوند و همچنین کفپوش سنگی سرویس بهداشتی و حمام صدق می ‌کند. معمولا در چنین محله ایی از کفپوش سنگی با تخلخل کم استفاده می ‌شود.

عدم لغزندگی

لیز بودن کفپوش سنگی از جمله معایب آن ها است. به ویژه در مورد سنگ ‌هایی مثل کفپوش سنگی حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حیاط یا راه پله این مسئله بیشتر مورد توجه قرار می ‌گیرد.

مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی

از آنجایی که کفپوش ‌های سنگی را معمولا به وسیله شستشو تمیز می کنند، بهتر است سنگی انتخاب کرد که بیشترین مقاومت را در مقابل شوینده ‌ها داشته باشد.

در معرفی سنگ کف فرش باید گفت سنگ ها از زیباترین و البته لوکس ترین مصالح ساختمانی هستند که در طرح و رنگ های متنوعی به کار برده می شوند. سنگ کفپوش اگر چه قیمت بالاتری نسبت به دیگر کفپوش ها مانند موزاییک و سرامیک دارند اما به دلیل داشتن کیفیت و دوام بالا در هزینه ها صرفه جویی کرده و سالیان دراز مقاومت خود را حفظ می کنند.

امروزه زیباترین سنگ ها برای کف فرش، سنگ تراورتن و گرانیت است که ضمن زیبایی فوق العاده با انعکاس نور جلوه زیباتری به فضا می بخشند. البته سنگ های بسیار دیگری مانند مرمر و مرمریت و سنگ آهکی برای کف فرش وجود دارد که هر کدام می توانند قیمت و ویژگی های مختلفی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ نمای مناسب برای مناطق سردسیر

معرفی سنگ کف فرش

سنگ کف فرش

سنگ ها همیشه از زیباترین مصالح ساختمانی بوده اند که از گذشته تا به امروز در طرح ها و رنگ های مختلفی برای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از رایج ترین این سنگ ها تراورتن است که علاوه بر زیبایی به دلیل خنک بودن می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد. اگر چه سنگ ها همگی زیبا و دوام بالایی دارند اما برخی از سنگ ها مانند مرمریت بیشتر در فضاهای بسته به کار برده می شوند؛

زیرا سنگ های مرمریت در برابر سرما و گرما نسبت به دیگر سنگ ها استحکام کمتری دارند و ممکن است شکسته شوند به همین دلیل برای مکان های عمومی مانند کف فرش بانک ها، بیمارستان ها و بسیاری فضای باز برای معرفی سنگ کف فرش، گرانیت می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا گرانیت و تراورتن در برابر تردد زیاد بر روی آن ها دوام دارند و بر اثر هرگونه تغییرات دمایی مقاومت کرده و شکسته نمی شوند.

سنگ کف فرش (کفپوش) در ساختمان:

در بیشتر مواقع جدا از سرامیک ها و موزاییک ها، پرکاربردترین کفپوش های ساختمانی سنگ ها هستند که زیبایی خاصی را به فضای داخلی و فضای بیرونی ساختمان ها می بخشند. در معرفی سنگ کفپوش تنها دوام در نظر گرفته نمی شود بلکه سنگ ها به دلیل طرح و تنوع منحصر به فردی که دارند این امکان را به وجود آورده تا در ساختمان ها دکوراسیون جذابی را به وجود آورند. در معرفی سنگ کف فرش از آن به عنوان یک مصالح لوکس و گران قیمت یاد می شود؛ زیرا سنگ ها با داشتن سطحی صاف و براق برای دکوراسیون های کلاسیک و مدرن به زیبایی جلوه می دهند.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ تراورتن عباس آباد درجه یک

 انواع سنگ های کف فرش:

 انواع سنگ های کف فرش

سنگ مرمر، سنگی لوکس و استثنایی است که در برابر خراش مقاومت زیادی ندارد اما به دلیل داشتن زیبایی جایگاه خاصی را در بین سنگ های کف فرش پیدا کرده است. در معرفی سنگ کف فرش باید گفت سنگ مرمریت نمونه دیگری از سنگ فرش ها می باشد که هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد و از دوام بالاتر و وزن کمتری برخوردار است. سنگ مرمریت در نمونه های ابری با خطوط نامنظم و نمونه های چینی و کریستالی بیشترین کاربرد را در معرفی سنگ کف فرش پیدا کرده اند.

بهترین گزینه انتخابی برای سنگ کف فرش، سنگ گرانیت است که به دلیل انعکاس نور، فضا را روشن تر نشان داده و استقامت بالایی دارد و به دلیل داشتن تنوع رنگ در بسیاری از فضاهای بیرونی و داخلی  امکان ترکیبی کار کردن آن ها وجود دارد. سنگ کوارتز مشابه به گرانیت است اما با قیمتی پایین تر و جلوه کمتر، چرا که برخلاف سنگ گرانیت تنوع رنگی ندارد و تنها در سه رنگ قهوه ای، خاکستری و همچنین قرمز رنگ دیده شده اند.

 باید گفت سنگ آهک یکی از ساده ترین و بی کیفیت ترین سنگ های رسوبی است که برای کف فرش استفاده می شود، مات بوده و هیچ انعکاس نوری ندارد.

بیشتر بخوانید: صنعت سنگ در ایران چگونه است؟

بهترین سنگ برای کفپوش منزل:

در انتخاب بهترین سنگ برای کفپوش منزل تنها زیبایی را مورد توجه قرار ندهید، بلکه میزان تردد و شرایط دمایی محیط و همچنین ضربات وارد شده به سنگ را هم مورد بررسی خود قرار دهید تا سنگ فرش در نظر گرفته شده ضمن زیبایی دارای سختی و تغییر ناپذیری بالایی باشد. پس در معرفی سنگ کف فرش بهتر است از فروشندگان سنگ ساختمانی مشورت بخواهید، البته توجه داشته باشید به کار گرفتن یک سنگ کار ماهر در نصب و پیاده سازی درست سنگ های کف فرش می تواند افزایش طول عمر و همینطور کارایی این مصالح را بالا ببرد.

انتخاب سنگ ها در منازل در وهله اول تنها به دلیل داشتن زیبایی می باشد پس بررسی لکه پذیر بودن سنگ و رفع لکه های ایجاد شده بر روی آن ها از جمله مواردی می باشد که ممکن است تمام زیبایی سنگ را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین در هنگام خرید سنگ های کف فرش به این مورد مهم توجه بسیاری داشته باشید.

 زیباترین سنگ برای کف فرش:

همیشه زیبایی مصالح ساختمانی خصوصا سنگ ها در گرو کیفیت و ویژگی های آن می باشد. مثلا سنگ هایی که رطوبت پذیر هستند به مرور زیبایی و کیفیت خود را از دست می دهند. در خرید سنگ های کف فرش ابعاد و شکل فضا را در نظر بگیرید؛ زیرا به کار بردن سنگ های مستطیلی شکل فضا را کشیده تر و بزرگتر نشان می دهد، برای تهیه سنگ ها سعی کنید با انتخاب سنگ های محلی ضمن داشتن زیبایی هزینه های حمل را کاهش دهید، همیشه به لغزندگی سنگ ها توجه کنید زیرا کاربرد سنگ های لغزنده در فضاهایی همانند سرویس های بهداشتی می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد، از نظر ایمنی باید گفت سنگ های کف میزان سختی بالایی دارند پس در اثر برخورد با آن ها ممکن است آسیب دیدگی بیشتری به وجود آید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر