آموزش براق کردن سنگ ساختمانی - افشاری استون

آموزش براق کردن سنگ ساختمانی - افشاری استون

آموزش براق کردن سنگ ساختمانی - افشاری استون

امروزه با روش ‌های مختلفی سنگ ها را براق می کنند و در بازار عرضه می‌ کنند. برای اینکه سنگ‌ ها بهتر به چشم بیایند و خاک و دوده ‌ها، به بهترین نحو از روی آن‌ ها پاک شوند، سنگ را براق می ‌کنند.
1400/11/30
0 نظر

آموزش براق کردن سنگ ساختمانی

امروزه با روش ‌های مختلفی سنگ ها را براق می کنند و در بازار عرضه می‌ کنند. برای اینکه سنگ‌ ها بهتر به چشم بیایند و خاک و دوده ‌ها، به بهترین نحو از روی آن‌ ها پاک شوند، سنگ را براق می ‌کنند. سنگ ساختمانی براق جلوه و زیبایی بسیار بیشتری دارد و در ساختمان نیز نمای جذاب‌ تری را خلق می‌ کند. براق کردن سنگ های ساختمانی با یکسری مواد مخصوص و روش‌ های خاص انجام می ‌گیرد.

برای اطلاع از لیست قیمت سنگ های تراورتن همین حالا با کارشناسان سنگ افشاری تماس حاصل کنید. شماره تماس: 09188439204

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی سنگ تراورتن عباس آباد

آموزش براق کردن سنگ ساختمانی

براق کردن سنگ های ساختمانی

جهت تشکیل و به وجود آوردن سنگ براق از موادی مانند رزین و اپوکسی استفاده می ‌کنند. این مواد علاوه بر درخشان کردن سنگ ساختمانی، به استحکام و زیبایی آن نیز کمک می‌ کند. حال این سوال پیش می ‌آید که رزین چگونه باعث می شود که سنگ‌ ها براق ‌شوند؟ 

رزین مایع شفاف بر پایه اکرولیک است که همراه با مواد اصلاح کننده نانو بر پایه آب می‌ باشد. این ماده مانند یک محافظ قوی بر روی سنگ عمل می‌ کند که پس از خشک شدن، سریع براق و سخت می ‌شود. سنگ ‌هایی که بر روی آن ها رزین خورده باشد، خاصیت عدم نفوذ پذیری آب را پیدا می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ نمای مناسب برای مناطق سردسیر

نحوه کار با رزین در ساخت سنگ‌ های براق

همانطور که گفته شد می ‌توان از رزین، جهت آب بندی و براق کردن سنگ های ساختمانی استفاده کرد. اگر تمایل دارید که با رزین کاری سنگ، آب بندی را انجام دهید، باید رزین را به صورت غلیظ و حتی بدون تینر استفاده کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. اگر برای مواردی غیر از آب بندی نیاز است که از رزین استفاده کنید، باید حتما آن را با تینر مخلوط کنید. رزین در مارک ‌های مختلفی در بازار یافت می ‌شود معمولا رزین ۱۵ لیتری در درجه بندی ‌های یک و درجه بندی‌ های پایین ‌تر موجود می‌ باشد. از درجات پایین ‌تر رزین جهت سنگ‌ هایی مانند سنگ آنتیک و بادبر گیوتین و یا غیره استفاده می ‌کنند.

پولیش سنگ

پولیش سنگ

روش دیگری که برای براق کردن سنگ استفاده می ‌شود، پولیش سنگ است. از پولیش علاوه بر براق کردن سنگ، جهت از بین بردن منافذ ریز سنگ نیز استفاده می ‌شود. در واقع می ‌توان گفت پولیش مانند یک واکس برای کفش عمل می‌ کند. پولیش کردن سنگ باعث می ‌گردد تا سنگ کهنه و قدیمی بتواند جلا و درخشش خود را به دست بیاورد. این نکته را نیز در پولیش کردن سنگ در نظر داشته باشید که پولیش سنگ باعث ضد آب شدن آن هم می ‌شود و این یک مزیت عالی برای سنگ ساختمانی محسوب می‌ شود.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ تراورتن عباس آباد

مراحل انجام پولیش سنگ

پولیش کردن سنگ جهت داشتن سنگی براق با توجه به نوع پولیشی که استفاده می ‌کنید، متفاوت خواهد بود. جهت انجام پولیش ابتدا باید کف سنگ عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد. پس از تمیز کردن سنگ‌ های ساختمانی از این آلودگی ‌ها، آن را کاملاً خشک می‌ کنیم. اگر از پولیش مایع استفاده می‌ کنید، آن را در مخزن مخصوص می‌ ریزیم و بعد دستگاه را روشن کرده و کل سنگ را پولیش می ‌زنیم.

مراحل انجام پولیش سنگ

 بعد از پولیش کردن یک قسمت به قسمت ‌های دیگر سنگ جهت براق کردن آن می رویم. در واقع پولیش را تمامی قسمت ها انجام می ‌دهیم. چند دقیقه منتظر می‌ مانیم تا مواد پولیش کاملاً خشک شود در این مرحله از دستگاه‌ های کف ساب که فرچه نرمی دارند، بدون آب و کاملاً خشک بر روی سنگ می‌ کشیم. با این کار مواد پولیش پاک شده و سنگ براق می ‌ماند. در نهایت نیز ضایعات پولیش را جمع ‌آوری کرده و سطح سنگ را با یک دستمال نرم تمیز می ‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طریقه نگهداری و شستشوی اصولی سنگ تراورتن

استفاده از شوینده مناسب برای براق کردن سنگ

استفاده از شوینده جهت داشتن سنگ براق یک روش در دسترس و ساده می ‌باشد، اما همانطور که می ‌دانید باید در این بخش از شوینده‌ های مناسبی استفاده شود تا سنگ شما از بین نرود و بتواند تا مدت‌ ها برای شما کار کند. برخی از افراد گاه هم بدون هیچ مشورتی یا دانشی بر روی سنگ، جوهر نمک می ‌ریزند تا آن را براق کنند، اما این کار باعث نابودی و تخریب سنگ می شود.

بسیاری از سنگ‌ های ساختمانی مقاومت چندانی در برابر مواد اسیدی ندارند. بنابراین در انتخاب شوینده برای شستشوی سنگ ساختمانی باید دقت کافی را داشته باشید.

واکس سنگ بهترین روش براق کردن سنگ

بهترین روش براق کردن سنگ

 واکس سنگ نیز از جمله کارهایی است که به منظور صیقل کاری و داشتن سنگ براق استفاده می ‌شود. از واکس سنگ برای افزایش درخشش سنگ های ساختمانی مانند سنگ مرمریت، تراورتن، گرانیت و غیره استفاده می ‌کنند. این ماده  به دو صورت جامد و مایع تولید می ‌شود با استفاده از واکس سنگ یک لایه براق و محافظتی بر روی سنگ ایجاد می ‌شود که سنگ را در مقابل آب نفوذ ناپذیرتر می ‌کند، همچنین براق بودن آن باعث جلوه بیشتر سنگ می‌ شود.

مزایای استفاده از واکس سنگ

اولین و مهم‌ ترین وضعیتی که این براق کننده سنگ دارد، خشک شدن سریع آن می‌ باشد. فرمول واکس سنگ آن را به یک ماده غیر اسیدی تبدیل می کند و به همین دلیل کلیه صیقل کاری سنگ‌ ها را می توان بدون آسیب به سنگ انجام داد. در تولید واکس سنگ از مواد ترمیم کننده نیز به کار برده می ‌شود، از این رو زمانی که واکس سنگ را بر روی سطح سنگ می‌ کشید، علاوه بر براق شدن، روزنه و حفره‌ های روی سنگ نیز صاف و یکدست خواهند شد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر