کانترتاپ |09188439204

کانترتاپ |09188439204

کانترتاپ Countertop همان صفحه کابینت یا صفحه روی کابینت است.
1402/9/15
0 نظر

کانترتاپ Countertop همان صفحه کابینت یا صفحه روی کابینت است. آشپزخانه های امروزی اغلب به صورت جزیره طراحی می شوند، به این صورت که آشپزخانه دارای فضایی با یک یا دو یاسه ضلع باز است و در بخش مرکزی یا مرزی آشپزخانه یک کانترتاپ به عنوان میز کاری برای انجام کارهای آشپزخانه طراحی می شود. از کانترتاپ به عنوان میز انجام کار های روزانه در آشپزخانه و یا سرو غذا استفاده می شود. 

از انواع کانترتاپ هایی که می توان برای جزیره از آن ها استفاده نمود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانترتاپ سنگ مرمر

سنگ مرمر همیشه یکی از لوکس‌ترین اجزای خانه و آشپزخانه بوده و هست و در طراحی دکوراسیون مدرن جایگاه ویژه ای دارد. این سنگ طبیعی دارای  طیف گسترده ای از رنگ‌ها و طرح‌های طبیعی بی‌نظیر است و می توان با آن طراحی منحصربه‌فردی در آشپزخانه خلق کرد.

سنگ مرمر در برابر گرما مقاومت خوبی دارد و در برابر ترک خوردن، خرد شدن و شکستگی مقاوم است. این سنگ عمر طولانی دارد و با خراش و لکه آسیب نمی‌بیند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مزایای کانترتاپ سنگ مرمر

بزرگ‌ترین نقطه قوت سنگ مرمر برای کانتر آشپزخانه، زیبایی‌ کلاسیک و مجلل این سنگ است. سنگ مرمر در برابر حرارت، ترک خوردن و شکستن مقاوم است و طول عمر بالای ۲۰ سال دارد. زیباترین مجسمه‌های نمادین دنیا از سنگ مرمر ساخته شده‌ است و این به دلیل دوام و ماندگاری عالی این سنگ می باشد.

نقاط ضعف کانترتاپ سنگ مرمر

مرمر سنگی گران و متخلخل است و نیاز به مراقب دارد چون در برابر خراش به‌شدت آسیب‌پذیر است. اگر خراش بردارد و لکه‌دار شود، هزینه تعمیر بالایی خواهد داشت. از طرفی سنگ مرمر به مرور زمان جلوه پتینه جذابی پیدا می‌کند، اما برای بعضی جذاب نیست.

بیشتر بخوانید: رفع آسیب سنگ کابینت

کانترتاپ کوارتز

کوارتز جزو سنگ های مصنوعی است و با استفاده از مواد طبیعی تولید می شود. مصنوعی بودن این سنگ باعث شده تا دست طراحان برای شکل دادن به طرح و رنگ های متنوع در این نوع سنگ باز باشد. تنوع در کانترکاپ های سنگ مصنوعی بسیار زیاد است. این سنگ ها و دارای استحکام و زیبایی هستند و قیمت کمتری نسبت به سنگ های طبیعی دارند. 

این سنگ با بادوام با سطح سخت و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری تولید می شود و سطح متخلخلی ندارد، یعنی نسبت به لکه و خراش آسیب‌پذیر نیست و نیازی به درزگیری هم ندارد. البته دوام این سنگ در برابر حرارت بالا نیست و اگر قابلمه یا ماهیتابه داغ مستقیما روی سطح کانترتاپ قرار داده شود، به‌سرعت آسیب می بیند.

سنگ کوارتز حاوی ذرات کوارتز و سایر مواد معدنی است. کوارتز مقاومت بسیار بالایی در برابر لکه‌ها و خط و خش دارد. نگهداری از آن آسان است. سطح صاف و صیقلی آن به راحتی با کابینت هماهنگ می‌شود. وزن و قیمت نسبتا بالایی دارد. سنگ کوارتز سطح صاف و غیر متخلخلی دارد و مقاومت بالایی دارد، اما نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرد، زیرا تغییر رنگ خواهد داد.

کانترتاپ

مزایای کانترتاپ کوارتز

یکی از مزیت‌های کانترتاپ کوارتز تنوع ظاهری آن است. این سنگ بادوام به مرور زمان به آب‌بندی و تعمیر مجدد نیاز نخواهد داشت و نسبت به سنگ گرانیت و مرمر در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. 

نقاط ضعف کانترتاپ کوارتز

نقطه ضعف اصلی کوارتز هزینه بالای آن است. گاهی مواقع نوع کوارتزی که تهیه می‌کنید، از سنگ گرانیت هم گران تر خواهد بود. کوارتز در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی دارد، اما بعضی لکه ها بر روی آن قابل مشاهده است و به خوبی پاک نمی شود.

بیشتربخوانید: بازسازی صیقل

کانترتاپ گرانیتی

گرانیت یک سنگ طبیعی است و زیبایی منحصر به فردی دارد. این سنگ از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و نگهداری و رسیدگی به آن در مقایسه با دیگر سنگ های طبیعی بسیار کمتر است. کانترکاپ های گرانیتی قیمت بالاتری نسبت به کانتر چوبی و یا سنگ مصنوعی دارند. این سنگ سخت؛ در برابر ضربه و آسیب‌های سایشی مقاومت بالایی دارد و در اثر حرارت آسیب نمی‌بیند. 

مزایای کانترتاپ گرانیتی

دوام سنگ گرانیت بسیار بالاست، به‌طوری که اگر از آن به خوبی مراقبت شود، می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد. گرانیت در اثر حرارت و سایش آسیب نمی‌بیند. رنگ‌ها و الگوهای متنوع این سنگ با هر سلیقه‌ای متناسب است و قیمت مناسبی هم دارد.

مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگهای مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. لازم به ذکر است که صفحه کابینت گرانیتی علاوه بر ویژگی های ذکر شده به نسبت سایر سنگ ها در برابر خط و خش و همچنین مواد اسیدی مقاومت بسیار زیادی دارد. نگهداری و تمیز کردن روزانه این سنگ‌ها باعث حفظ شفافیت و درخشانی این سنگ ها می شود.

کانترتاپ

نقاط ضعف کانترتاپ گرانیتی

گرانیت به راحتی تمیز می‌شود، اما یک سنگ طبیعی متخلخل است و هر سه تا پنج سال به درزگیری مجدد نیاز خواهد داشت. توصیه می شود گرانیت به‌خاطر وزن بیشتری که نسبت به سایر انواع کانترتاپ دارد، توسط یک متخصص نصب شود.

کانترتاپ سنگ صابون

سنگ صابون سنگی شبیه مرمر است و دوام بیشتری دارد. رنگ‌های خاکستری و مشکی کنتراست خیره‌کننده‌ای با کابینت‌های رنگ روشن آشپزخانه می سازد. سنگ صابون  در برابر حرارت و باکتری مقاومت است. دقت کنید که سطح این سنگ به راحتی خراشیده می شو و این خراش‌ها به پتینه آسیب می‌رساند.

مزایای کانترتاپ سنگ صابون

اگر سنگ صابون در شرایط مناسب نگهداری شود، عمر بالایی خواهد داشت. از مزیت‌های این سنگ می‌توان به مقاومت در برابر حرارت، لکه‌ها و رشد باکتری‌ها اشاره نمود. اگر خط و خشی روی سنگ ایجاد شود، با سمباده‌کشی برطرف می‌شود.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

نقاط ضعف کانترتاپ سنگ صابون

می‌توان سطح این سنگ را با آب و صابون تمیز کرد، اما باید کانترتاپ‌های سنگ صابون هر چند ماه یک بار روغن‌کاری شوند تا پتینه روی سطح آسیب نبیند. این روغن‌کاری برای صفحات طبیعی و بزرگ هزینه‌ خواهد داشت. سنگ صابون قیمت بالایی دارد و به راحتی خراشیده و خرد می‌شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر