بازسازی صیقل|09121030828

بازسازی صیقل|09121030828

برای براق کردن سنگ های ساختمانی می توان از مواد شیمیایی نظیر، رزین و ایپوکسی استفاده کرد.
1402/8/15
0 نظر

براق کردن سنگ های ساختمانی 

برای براق کردن سنگ های ساختمانی می توان از مواد شیمیایی نظیر، رزین و ایپوکسی استفاده کرد. رزین و ایپوکسی زیبایی خاصی به سنگ ها می‌بخشد. این مورد در سنگ‌ تراورتن کاربرد بسیاری دارد. استفاده از رزین و ایپوکسی علاوه بر زیبایی سنگ، باعث بالا رفتن استحکام آن می‌شود. در واقع رزین مانند محافظی قوی بر روی سنگ عمل می‌کند و براق و سخت می‌شود. سطح سنگ‌هایی که رزین خورده ، در مقابل آب کاملاً مقاوم خواهد بود.  برای آب بندی سنگ باید رزین را به صورت کاملاً غلیظ استفاده کرد و بدون تینر به کار رود؛ ولی در موارد غیر از آب بندی، نیاز دارد که با رزین مخلوط شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

پولیش سنگ

یکی از روش های براق کردن سنگ های ساختمانی با استفاده از پولیش سنگ است، پودر های زیادی در این زمینه وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را براق کردن سنگ‌های مختلف دارا  می باشند. پولیش سنگ یک ماده شیمیایی است که در دو نوع مایع و جلای سنگ یا واکس در بازار موجود می‌باشد. از پولیش سنگ، برای براق کردن سنگ های ساختمانی و از بین بردن منافذ ریز در آنها استفاده می‌شود. پولیش سنگ، یکی از روش های ضد آب کردنن سنگ نیز هست. با پولیش سنگ های کهنه و قدیمی، جلا و درخشندگی آنها مجدداً باز می گردد.

پولیش انواع مختلفی دارد، بعضی از انواع پولیش علاوه بر براق کردن و درزگیری باعث از بین رفتن لیزی سنگ می شود که اصطلاحا در بازار به آن‌ها، پولیش‌های ضد لغزش گفته می‌شود. پولیش‌ها دارای دو قابلیت بنیادی، براق سازی و درز گیری هستند که معمولا براق کردن سنگ اولویت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: طرح سنگ روی کابینت

واکس سنگ 

واکس سنگ برای صیقل کاری سنگ های مرمر، تراورتن، گرانیت و … استفاده می شود این ماده به صورت جامد و مایع تولید می‌شود و یک لایه‌ براق و محافظ بر روی سطح سنگ ایجاد می‌کند. استفاده از واکس سنگ بسیار راحت است و می‌توان از آن در هر شرایطی استفاده کرد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از واکس سنگ، براق کردن سنگ های ساختمانی و خشک شدن آن در زمان بسیار کوتاه است.

در تولید واکس سنگ، مواد ترمیم کننده به کار رفته است، به همین دلیل زمانی که از واکس سنگ برای پولیش سنگ استفاده می شود، روزنه ها و حفره های سطح سنگ را پر می کند و سنگ سطح صاف و یکدستی خواهد داشت. این ماده یک لایه‌ی ضد آب روی سطح سنگ ایجاد می کند و امکان نفوذ آب و لکه آب را از بین می‌برد.

واکس سنگ با ایجاد لایه ای براق بر روی سنگ، تمیز کردن گرد و غبار بر روی سطح سنگ را آسان می کند. واکس سنگ غیر اسیدی است و برای صیقل کاری سنگ های قدیمی و سنگ های جدید بدون ایجاد آسیب به آن ها ، استفاده می‌شود. خشک شدن سریع واکس سنگ یکی از ویژگی های مثبت این ماده است.

شوینده‌های مناسب 

استفاده از مواد شوینده مناسب باید حتما برای رعایت بهداشت و پاکیزگی سطح سنگ استفاده شود، ولی بعضی از افراد برای براق کردن سنگ ها، از جوهر نمک استفاده می کنند، اما بعد از مدتی سنگ ها تا حد زیادی تخریب می‌شوند و صاحب خانه مجبور به سنگ کاری مجدد برای کف یا نمای ساختمان خواهد شد.

بسیاری از سنگ ها دارای سطح مقاومت خاصی نسبت به مواد اسیدی و یا بازی هستند و اگر سطح ph بالاتر از مقاومت سنگ باشد، در کمتر از چند سال رنگ و لعاب و زیبایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که توصیه می شود تا از شوینده هایی با ph مناسب و تعیین شده استفاده شود؛ بهتر است از شوینده های مخصوص برق انداختن و شستن سنگ ساختمان استفاده نمایید. این شوینده‌ها پس از آزمایش‌های مختلف صنعتی تولید شده اند و شیوه ی عملکردی شان از فیلتر های مختلف عبور کرده و محصول از لحاظ کیفیت بررسی شده است. Ph همه‌ی این شوینده ها قبل از عرضه به بازار با فرمولاسیون ویژه تعیین و تولید شده و با انواع مختلف سنگ ها آزمایش شده است.

کم یا پایین بودن Ph می تواند یا باعث تخریب سنگ شود و یا برعکس باعث شود که کاملا پاک نشود. بهتر است برای سنگ ،سرامیک ، کاشی و … از شوینده های مخصوص استفاده کنید. عدم استفاده از شوینده ی مناسب و مرتبط، می تواند عمر سنگ را تا 10 سال کمتر کند.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

نانو سنگ 

محلول نانوسنگ یا همان پوشش نانو؛ یک فیلم پلیمری پلاستیکی شفاف نوری بسیار نازک است که با سطحی به ضخامت اتم روی سطح سنگ را می پوشاند. پوشش های نانو با نانو متر یا یک میلیاردم متر اندازه گیری می شوند و کاملاً غیر قابل رویت هستند و در صورت لمس نیز قابل تشخیص نیستند.

نانو سنگ برای افزایش مقاومت سنگ در برابر آلاینده ها، رشد بیولوژیکی و شرایط مختلف آب و هوایی استفاده می شود، کاملاً ایمن است و هیچ گونه ماده شیمیایی مضر و ترکیب آلی فرار ندارد. پوشش نانو با مقاومت بالایی که دارد سطح سنگ را براق و بدون خش نگه می دارد و ضد لک نیز هست. 

با استفاده از نانو سنگ می توان عمر سنگ را بالا برد و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان خواهد شد. با استفاده از نانو سنگ علاوه بر حفظ حالت صیقلی سنگ، می توان آب بندی سنگ را مخصوصا در مکان های مانند آشپزخانه که استفاده از آب بسیار زیاد است انجام داد. نانو سنگ از کهنه شدن و شوره زدن سنگ جلوگیری نموده و می تواند تا 15 سال عمر سنگ را بالا ببرد. همچنین این پوشش در برابر مواد اسیدی مقاوم است و ضد خش نیز هست.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر