رفع آسیب سنگ کابینت|افشاری09121030828

رفع آسیب سنگ کابینت|افشاری09121030828

رفع آسیب سنگ کابینت|افشاری09121030828

استفاده از چسب سنگ روش آسانی برای چسباندن مصالح در مدت زمان کوتاه و بدون دردسر است. این نوع چسب عملکرد خوبی در چسباندن اجسام غیرسنگی مانند چوب، بتن و … دارد.
1402/9/3
0 نظر

یکی از روش های ترمیم سنگ استفاده از چسب سنگ است. چسب سنگ یک چسب تخصصی در حوزه ساختمانی است و برای چسباندن مصالح سخت و مقاوم مانند سنگ، آهن، سرامیک و … استفاده می شود. استفاده از چسب سنگ روش آسانی برای چسباندن مصالح در مدت زمان کوتاه و بدون دردسر است. این نوع چسب عملکرد خوبی در چسباندن اجسام غیرسنگی مانند چوب، بتن و … دارد.

چسب سنگ ماده ای بسیار سخت است که در ترمیم انواع سنگ ها نیز کاربرد دارد و به سادگی و بدون دردسر سنگ شکسته شده یا ترک خورده را می توان با آن تعمیر کرد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ترمیم سنگ کابینت با چسب سنگ

برای استفاده از چسب سنگ برای ترمیم سنگ باید چند نکته را رعایت کرد :

1. باید بدانید جنس سنگ شما چیست و چه نوع چسبی بهترین عملکرد را روی سنگ خواهد داشت.

2.محیط باید دارای تهویه مناسب باشد چون بعضی از چسب ها گاز مضری ایجاد می کنند که تنفس آن خطرناک است.

3. قسمتی که دچار شکستگی شده را با سنباده ریز، سنباده بزنید و گرد سنگ را پاک کنید.

4. چسب مناسب را انتخاب کنید و دستورالعمل روی جعبه را به دقت مطالعه کنید.

5.برای ترمیم سنگ معمولا از چسب اپوکسی دو جزئی استفاده می شود. پس ابتدا از هر دو قسمت؛ مقداری که روی جعبه نوشته شده باهم ترکیب کنید و به اندازه کافی روی سطح کار بریزید. لایه چسب نباید ضخیم و یا نازک باشد.

7. دو تکه سنگ را بهم بچسبانید و سعی کنید به آنها کمی فشار وارد کنید تا بدون حرکت بمانند و در جای ثابتی خشک شوند.

8.درباره زمان خشک شدن چسب دستورالعمل روی جعبه را مطالعه کنید.

9.بعد از اینکه سنگ کاملاً چسبید و محکم شد، با سنباده کمی روی کار و قسمت هایی که چسب بیرون زده را سنباده بکشید.

10.می توانید چسب سنگ را با رنگ هماهنگ با سنگ ترکیب کنید تا دقیقا رنگ سنگ بشود. همچنین می توانید برای جلای سنگ از محصولاتی مانند واکس سنگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین سنگ ساختمانی

پرکاربردترین چسب های ساختمانی 

چسب سنگ مگاپوکسی

این چسب یکی از معروف ترین و محبوب ترین چسب های بازار، چسب سنگ مگاپوکسیاست که برای آب بندی و چسباندن سنگ به کار می رود. این چسب در دو مدل سفید و بی رنگ در بازار وجود دارد و نوع بی رنگ آن برای سنگ هایی مثل مرمر مناسب است. انعطاف این چسب زیاد است و تا قبل از گیرش نهایی چسب می توان سنگ را جابجا کرد.

رزین اپوکسی

رزین اپوکسی به صورت مایع و شفاف است و برای چسباندن سنگ های شفاف مانند مرمر و حتی براق استفاده می شود. ترمیم سنگ های شفاف و براق نیاز به دقت بیشتری دارد.

ترمیم سنگ گرانیت

ترمیم سنگ گرانیت طول عمر سطوح گرانیتی را افزایش می‌دهد وجذابیت زیبایی آن‌ را نیز بالا می‌برد. احیا و بازیابی سنگ گرانیت با کمک متخصصان معتبر انجام می شود تا بتواند یک نتیجه باکیفیت و ماندگار به مشتری تحویل بدهد.

سنگ گرانیت دارای سطح صیقلی، صاف و زیبا است و در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. گرانیت چرمی دارای بافت سنگریزه‌ای در هنگام لمس است و سطحی ناصاف و غیرشفاف دارد و هزینه‌ی به مراتب بالاتری نسبت به سنگ گرانیتی دارد. سنگ گرانیتی مخصوصا سنگ گرانیت مشکی نطنز ظاهر شفاف و درخشنده ای دارد، یکی دیگر از مزایای عمده این نوع سنگ این است که لکه‌ها، آثار انگشت و سایر عیوب را به راحتی می‌توان از سطح آن پاک کرد.

ویژگی دیگری که باعث شده این سنگ در خانه‌ها، مکان‌های تجاری مانند رستوران‌ها، ادارات یا هتل‌ها بسیار استفاده شود؛ مقرون به صرفه بودن آن است. علاوه بر این، سنگ گرانیت بازتاب بیشتری دارد و درخشندگی در نگاه بیننده می‌شود. سنگ گرانیت ظاهر و دوام منحصری دارد. این نوع سنگ روکش صافی دارد و ظاهر شکیل و جذابی به طراحی مکان مورد استفاده خواهد داد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مراحل احیاء سنگ گرانیت

ارزیابی خسارت سنگ گرانیت

قبل از شروع ترمیم سنگ گرانیت، ابتدا میزان آسیب را ارزیابی کنید. اگر گرانیت دارای خراش یا لکه‌های خفیف است، می توان با استفاده از پاک‌کننده گرانیت، ترکیب پولیش یا ضماد آن را برطرف کرد. اما اگر گرانیت دارای خراش یا ترک عمیق باشد، از یک شخص حرفه‌ای کمک بگیرید.

تمیز کردن گرانیت

قبل از تعمیر یا بازیابی سنگ، ابتدا باید آن را تمیز کنید. سطح سنگ را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا هر گونه گرد و غبار، کثیفی از روی آن پاک شود. پس از آن؛ از یک پاک‌کننده گرانیتی برای از بین بردن هر گونه لکه یا تغییر رنگ استفاده کنید. اگر سنگ گرانیت دارای لکه‌های سنگین دارد، از ضماد برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. برای تهیه ضماد، جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و آن را روی لکه بمالید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و یک شب صبر کنید. صبح، پلاستیک را بردارید و ضماد را بشویید.

ترمیم خراش‌ها و تراشه‌ها یا پرداخت

اگر گرانیت دارای خراش‌ها یا تراشه‌های جزئی باشید، به احتمال زیاد با استفاده از ترکیب پولیش گرانیت می توان آن را تعمیر کرد. برای استفاده از این ترکیب در ناحیه آسیب دیده با یک پارچه نرم یا پد بافر و حرکات دایره‌ای برای صاف کردن ناحیه استفاده کنید تا زمانی که خراش یا تراشه دیگر دیده نشود. پس از اتمام کار مواد اضافی را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

زمانی که گرانیت تمیز شد، از پولیش برای بازیابی درخشندگی و ایجاد صیقل سنگ استفاده کنید. با انتخاب یک ترکیب پولیش طراحی شده برای گرانیت، با استفاده از یک پارچه نرم یا یک پد، ترکیب پولیش را با سرعت متغیر روی سطح سنگ بمالید و به آرامی و با فشار کم، ترکیب پولیش را با حرکات دایره‌ای روی سطح گرانیت بمالید.

اگر گرانیت دارای خراش‌ها یا تراشه‌های عمیق‌تری است، از پرکننده اپوکسی برای ترمیم آسیب‌ها استفاده کنید. پس از تمیز کردن ناحیه آسیب دیده، از یک پاک‌کننده گرانیتی استفاده کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. در این مرحله فیلر اپوکسی را با یک چاقوی بتونه یا سوهان پلاستیکی روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید پرکننده طبق دستورالعمل سازنده خشک شود. معمولاً زمان مورد نیاز حدود 24 ساعت است. پس از خشک شدن پرکننده، از یک کاغذ سنباده ریز برای صاف کردن سطح استفاده کنیدو تا زمانی که سنگ گرانیت با گرانیت اطراف یکدست شود سنباده زدن را انجام دهید. در آخر، از یک ترکیب پولیش گرانیتی استفاده کنید تا سطح سنگ صاف و براق شود.

بیشتر بخوانید: سنگ کرم دهبید

بازگرداندن درخشش

گاهی مواقع با گذشت زمان، ممکن است به دلیل سایش و پارگی درخشش خود را از دست می دهد. برای بازگرداندن درخشش، با استفاده از یک پاک‌کننده گرانیتی هرگونه کثیفی یا باقی مانده آلودگی از سطح سنگ را پاک کنید. سپس، از یک ترکیب پولیش گرانیتی برای صاف کردن کل سطح استفاده کنید که گرانیت را براق می کند. در بخش‌های کوچک، با استفاده از حرکات دایره‌ای و اعمال فشار یکنواخت این کار را انجام دهید. پس از این که کار تمام شد، گرانیت را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا هر گونه ترکیب اضافی از بین برود.

آب‌بندی

آب بندی برای جلوگیری از آسیب به سنگ بسیار مهم است. این کار برای محافظت از گرانیت در برابر نفوذ آب، لکه‌ها و سایر آسیب‌ها بسیار مهم است. برای آب‌بندی گرانیت ابتدا از خشک شدن کامل سطح سنگ مطمئن شوید و پس از آن با استفاده از یک پارچه نرم یا بطری اسپری، سیلر گرانیتی را روی سنگ بمالید. اجازه دهید سیلر به مدت 10 تا 15 دقیقه رو سطح سنگ بماند. البته قبل از این کار مواد اضافی را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر