سنگ اپن در زنجان 09121030828❇

سنگ اپن در زنجان 09121030828❇

سنگ های گرانیتی پرطرفدار هستند، یکی از دلایل فروش زیاد این سنگ رنگ های متنوع آن است.
1401/10/17
0 نظر

سنگ اپن در زنجان

چطور سنگ اپن آشپزخانه را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سنگ گرانیت روی کابینت و اپن

سنگ های گرانیتی پرطرفدار هستند، یکی از دلایل فروش زیاد این سنگ رنگ های متنوع آن است. سنگ گرانیت یک سنگ آنتی باکتریال است و نگهداری از آن آسان می باشد. تمیزکردن روزانه گرانیت باعث می شود تا همیشه درخشان بماند. برای تمیز کردن آن یک محلول از یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی با چهار لیوان آب بسازید و برای تمیزکردن سطح گرانیت روی آن اسپری کنید و پس از آن با یک دستمال میکروفایبر نرم سنگ را خشک کنید.

سنگ اپن در زنجان

توجه داشته باشید از محلول ها و شوینده های قوی مثل سرکه و یا آبلیمو استفاده نکنید، چون در طولانی مدت به بافت گرانیت آسیب خواهد رسید. برای این که روی سنگ گرانیت خش نیفتد، هنگام کار در آشپزخانه از سه پایه و تخته گوشت استفاده کنید.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

بین بردن لکه های چربی روی سنگ گرانیت 

ترکیبی از جوش شیرین و آب اکسیژنه را تهیه کرده و آن را روی لکه بمالید تا به مدت یک روز بماند، می توان روی آن را با نایلون پوشاند. بعد از گذشت ۲۴ ساعت نایلون را بردارید و پس از خشک شدن محلول، آن را لکه پاک کنید؛ این کار را چندبار تکرارکنید تا لکه کاملا از بین برود.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در خوزستان

تمیز کردن سنگ آهک روی اپن و کابینت

سنگ آهک هم جلوه بسیار زیبا و گرانبهایی دارد و معمولا رنگ سفید و یا شیری دارد، اما این نوع سنگ به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به سایر سنگها نیاز دارد. وجود بافت متخلخل باعث می شود راحت تر از بقیه دچار تغییر رنگ شود. برای تمیز کردن سنگ آهک از تمیزکننده های قوی و اسیدی استفاده نکنید. محلول مایع ظرفشویی و آب داغ را روی سنگ آهک اسپری کنید و با یک دستمال نرم و لطیف سطح آن را تمیز کنید.

از بین بردن لکه های سنگ اپن آهکی 

برای تمیزکردن لکه ها نیز می توان از مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده نمود. به این صورت که یک لایه نسبتا ضخیم به مدت ۲۴ ساعت روی لکه بریزید و سپس آن را پاک کنید. خش بوجود آمده  روی سنگ را می توان با  مقدار کمی پولیش ماشین پوشاند.

سنگ اپن

تمیز کردن سنگ مرمر اپن

سنگ مرمر برای یک آشپزخانه لوکس بسیار مناسب است، این سنگ بافت متخلخل و حساسی دارد و بهتر است که از تماس مواد غذایی اسیدی با آن جلوگیری شود و در صورت ایجاد لکه، آن را سریع پاک کنید. نباید برای پاک کردن لکه از سرکه و یا شیشه پاک کن های حاوی آمونیاک استفاده کنید.

با ترکیب کمی مایع ظرفشویی و آب گرم، شستشوی سطح سنگ را انجام دهید. برای از بین بردن لکه نیز مانند روش های مورد استفاده سنگ های آهکی و گرانیت از مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در بیرجند 

تمیز کردن سنگ کواتز اپن و روی کابینت 

سنگ کوارتز از ذرات کریستالی کوارتز و رزین تولید می شود. سنگ کوارتز متخلخل نیست و این یک مزیت مهم به حساب می آید، در نتیجه این مزیت نگهداری از آن آسان تر خواهد بود. اگر سنگ کوارتز به مدت طولانی در برابر نور مستقیم خورشید  قرار گیرد کم کم دچار رنگ پریدگی می شود.

برای تمیز کردن سنگ کوارتز می توان به راحتی از شیشه پاک کن استفاده کنید. همچنین ریختن مواد غذایی اسیدی آسیبی به سنگ وارد نوواهد کرد. پاک کردن جوهر از سطح کوارتز به سختی انجام می شود، پس در این مورد دقت لازم را به عمل آورید.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

استفاده از شوینده اجاق گاز برای تمیز کردن سنگ اپن و کابینت 

امکان استفاده یا عدم استفاده از شوینده اجاق گاز بسته به نوع سنگ اپن متفاوت است. خطرناک ترین ماده موجود در شوینده اجاق گاز سدیم هیدروکسی است که در همه برندهای شوینده با غلظت کم از 1 تا 10 درصد وجود دارد و در رنگ ها نیز یافت می شود. مواد خطرناک دیگر مانند اتانول یا مونواتانولامین و آمونیاک نیز در ترکیبات شوینده اجاق گاز استفاده می شود.

برخی از برندها حاوی سدیم کربنات یا خاکستر سودا که برای تمیز کردن استخر شنا استفاده می شود نیز هستند. ترکیبات دیگر عبارت اند از مواد بوزدا، مواد ساینده و معطر، درنتیجه این محلول اسپری ه چربی و آلودگی را نرم و تجزیه نموده و تمیز نمودن اجاق گاز را آسان می کند. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سدیم هیدروکسید ماده ای است که در رنگ وجود دارد و در اغلب شوینده های موجود نیز دیده می شود روکش پلی اورتان و عایق روی سرامیک در برابر این ماده آسیب پذیر هستند. اگر قطره ای روی آن بریزد بلافاصله آن را تمیز کنید تا به سطح سنگ آسیبی وارد نشود، می توانید آن قسمت را با سرکه تمیز کنید چون اسیدی است و اثر آن را خنثی می کند.

سنگ اپن آشپزخانه

اتانول یا مونواتالومین هم مضر است. یک حلال قوی است که شاید پیشخوان را از بین نبرد اما به سطوح وینیل، کوریان و مواد مصنوعی دیگر آسیب می رساند، مخصوصا اگر لکه تا چندین ساعت روی سطح باقی بماند. 

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در بندرعباس

سدیم هیدروکسید با آلومینیوم واکنش می دهند و طی دو مرحله پیچیده گاز هیدروژن اشتعال زا ایجاد می کند. این واکنش رنگ آلومینیوم را از بین می برد، پس هرگز نباید محلول را روی آلومینیوم اسپری کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر