سنگ اپن در بندرعباس - سنگ افشاری 09121030828💥

سنگ اپن در بندرعباس - سنگ افشاری 09121030828💥

نصب روکش سنگ اپن آشپزخانه باید پس از ساخت و نصب کابینت و اسکلت کلی اپن آشپزخانه انجام گیرد، البته این کار سخت و حساس است و لازم توسط نصاب مخصوص به این کار انجام شود.
1401/10/17
0 نظر

سنگ اپن در بندرعباس

مراحل نصب سنگ اپن آشپزخانه

نصب روکش سنگ اپن آشپزخانه باید پس از ساخت و نصب کابینت و اسکلت کلی اپن آشپزخانه انجام گیرد، البته این کار سخت و حساس است و لازم توسط نصاب مخصوص به این کار انجام شود. 

پس از انتخاب سنگ اپن آشپزخانه،  اندازه گیری دقیق کابینت ها و سنگ بر حسب فضای داخلی آشپزخانه و نیاز، باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود، چون اندازه گیری اشتباه باعث تحمیل هزینه زیادی خواهد شد.

سنگ اپن در بندرعباس

مرحله بعدی انجام یک قالب برای سنگ روی اپن است که در این مرحله تمامی فضاهایی که باید روی سنگ تعبیه شود مانند جای سینک، ایجاد شده و پیش بینی می شود.

مرحله بعد که بسیار حساس است، برش سنگ بر حسب اندازه ها و قالبی است که حسب آن ساخته شده است. برش و اندازه باید دقیق انجام شود و تمامی فضاها باید به خوبی داخل سنگ قرار بگیرد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

بعد از برش و اندازه گیری، سنگ به محل نصب انتقال داده می شود که این کار به دلیل احتمال آسیب به سنگ و سنگین بودنش باید با دقت و احتیاط انجام شود.

سنگ ها روی کابینت یا اپن قرار می گیرد و اصلاحات مورد نیاز در محل با استفاده از ابزارهای مناسب انجام خواهد گیرفت.

پس از اطمینان از درستی و تناسب اندازه ها نوبت به نصب سنگ ها می رسد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در ایلام

مرحله آخر مرحله درزگیری است. این مرحله مربوط به اپن هایی است که از چند تکه سنگ تشکیل شده اند. انجام این کار معمولا با ماده رنگی اپوکسی انجام می شود.

در آخر نیز سنگ ها با درزگیر سیلیکونی به کابینت چسبانده می شوند.

سنگ مناسب اپن آشپزخانه

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل استحکام و زیبایی چشمگیر، اولین انتخاب به عنوان سنگ آشپزخانه است، تنها عیب این سنگ قیمت بالای آن است، به غیر از گران قیمت بودن آن، این سنگ تنوع رنگ و طرحی در حدود 3000 نمونه دارد. ویژگی دیگر این سنگ، مقاومت گرانیت در برابر لکه، حرارت و خط و خش است. همچنین سنگ گرانیت جذب آب پائینی دارد و در برابر تمیز کاری با مواد شوینده مقاوم است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است و به همین دلیل طرح های مختلف و منحصر به فردی دارد. این سنگ زیبا از گروه سنگ های لوکس و گران قیمت است. به دلیل لوکس بودن و زیبایی آن، بیشتر به عنوان سنگ جزیره آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سنگ مرمر به عنوان سنگ اپن آشپزخانه به دلیل احتمال خراشیدگی و جذب لکه در صورت عدم مراقبت از این سنگ توصیه نمی شود.

سنگ اپن

البته با مهر و موم های جدید و روکش هایی که برای آن تولید شده است، می توان این مشکل را بر طرف کرد. سنگ مرمر در اثر ریختن مواد رنگی مانند چای، لکه می شود و به مرور زمان جرم می گیرد. مرمر دوام و طول عمر بالایی دارد و در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ صابون

یکی دیگر از سنگ های قابل استفاده به عنوان سنگ اپن، سنگ صابون است.طیف رنگی این سنگ تیره میباشد.سنگ صابون بیشتر در خانه های قدیمی دیده میشد، اما امروزه از این سنگ، در اپن خانه های مدرن نیز استفاده میشود.این سنگ به مرور زمان دچار زنگار میشود و حالت قدیمی پیدا میکند.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در ارومیه

این زنگار باعث میشود آشپزخانه، حالت آنتیک پیدا کند.سنگ صابون مقاومت نسبتا خوبی داشته و دربرابر لکه مقاوم است.یکی از معایب این سنگ آن است که حتما باید با روغن معدنی، تمییز شده و جلا یابد.عیب دیگر سنگ صابون، تیره شدن آن به مرور زمان است.

سنگ کوارتز

کوارتز در واقع یک سنگ طبیعی است که با مقداری مواد مصنوعی ترکیب می شود و ورق های سنگ با ابعاد مختلف تولید می شود، بنابراین به کوارتز نه سنگ مصنوعی می توان گفت نه سنگ طبیعی. در برخی موارد از آن به عنوان سنگ مهندسی شده کوارتز نام برده می شود.

کوارتز انواع مختلفی دارد که از با ارزش ترین و زیباترین آن ها در صنعت جواهر سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این سنگ در برابر گرما و مواد اسیدی مقاوم است، آنتی باکتریال بوده و در برابر خط و خش و خراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارد. کوارتز تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل دارد.

سنگ مصنوعی اپن آشپزخانه

سنگ کورین

یکی از سنگ های مهندسی شده، سنگ اپن آشپزخانه کورین است. سنگ های مصنوعی قابلیت این را دارند که به هر شکلی در بیایند. برش آن ها در هر ابعادی امکان پذیر است و تنوع رنگ بالایی دارند. آسیب های وارد شده به بافت آن ها قابل جبران است و به راحتی تعمیر می شوند. از معایب این سنگ ها عدم مقاوت در برابر حرارت و خط و خش می باشد، اما در هر صورت ترمیم این آسیب ها امکان پذیر است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ دکتون

یکی از سنگ های اپن آشپزخانه که جزء سنگ های مصنوعی به حساب می آید سنگ دکتون است. کیفیت ساخت و یکنواختی در طرح و نقش آن ها باعث ترغیب به خرید این نوع سنگ می شود. برش آن در هر ابعاد و اندازه ای امکان پذیر است، این سنگ ها ضد احتراق و آنتی باکتریال می باشند و در برابر تغییرات زیاد دمایی نیز مقاوم هستند.

سنگ اپن آشپزخانه

سنگ پرسلان

یکی از سنگ های مصنوعی که تشابه زیادی به سنگ های طبیعی دارد، پرسلان است. این سنگ اپن آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا و ارزان تر بودن نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت و ظاهری زیبا، استفاده زیادی دارد. سنگ پرسلان نسبت به ضربه و خط و خش مقاوم است و جذب رطوبت بسیار کمی دارد، این سنگ دارای تنوع رنگ و طرح بالایی می باشد، اما فشارهای بسیار سنگین باعث ترک خوردن آن می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر