سنگ اپن در تبریز | 09121030828

سنگ اپن در تبریز | 09121030828

آشپزخانه جزء مهمی از ساختمان است و علاوه بر فعالیت های زیادی که با مواد و وسایل مختلف در این فضا اجرا می شود، بر روی نمای داخلی ساختمان هم تاثیر زیادی دارد چون در ساختمان های امروزی دیوار در آشپزخانه حذف شده و جای خود را به اپن یا کانتر داده است.
1401/9/19
0 نظر

سنگ اپن در تبریز 

آشپزخانه جزء مهمی از ساختمان است و علاوه بر فعالیت های زیادی که با مواد و وسایل مختلف در این فضا اجرا می شود، بر روی نمای داخلی ساختمان هم تاثیر زیادی دارد چون در ساختمان های امروزی دیوار در آشپزخانه حذف شده و جای خود را به اپن یا کانتر داده است. به این ترتیب آشپزخانه به فضای نشیمن وصل شده که باید در این ترکیب هماهنگی و زیبایی هر دو فضا مورد توجه قرار بگیرد.

سنگ اپن در تبریز

ویژگی های سنگ ساختمانی 

سنگ ساختمانی برای طراحی فضای اشپزخانه استفاده می شود و از لحاظ رنگ و طرح غنی و متنوع است و با هر سبک دکوراسیون داخلی و با هر رنگی به راحتی ترکیب می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ های طبیعی از لحاظ مقاومت و پایداری در برابر عوامل مختلف از سخت ترین مصالح هستند و نیاز به ترمیم و یا تعویض سنگ ساختمانی بعد از چند سال را نخواهند داشت. از دیگر مزایای استفاده از سنگ در آشپزخانه این است که آشپزخانه را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد. سنگ های ساختمانی در برابر ضربه، سایش، نفوذ آب، خش مقاومت مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل سنگ اپن آشپزخانه

کاربرد سنگ ساختمانی در آشپزخانه 

از سنگ ساختمانی طبیعی می توان در تمام فضای آشپزخانه استفاده کرد و نیز امکان استفاده از سنگ طبیعی به صورت تلفیق با بقیه نیز امکان پذیر خواهد بود. بیشترین کاربردی که سنگ در آشپزخانه دارد شامل این موارد است:

کانتر 

دیوار پشت اجاق گاز

کابینت

دیوار مابین کابینت های بالا و پایین

سینک ظرفشویی

کف 

مناسب ترین سنگ ساختمانی برای آشپزخانه

آشپزخانه بخاطر کارکرد ویژه نیاز به استفاده از مصالح با دوام در برابر حرارت و مواد شوینده، نظافت آسان و در عین حال زیبا دارد. در بین سنگ های ساختمانی بنا به مکان مورد استفاده می توان گفت بهترین سنگ نما برای آشپزخانه عبارتند از: گرانیت، کوارتز، مرمر، کورین، مرمریت، تراورتن، آنتیک، ….

بهترین سنگ برای کابینت، کانتر و سینک، سنگ مرمر، مرمریت و گرانیت است که جلوه بسیار زیبایی به فضا می بخشند. برای کف آشپزخانه استفاده از سنگ تراورتن مات انتخاب ایده عالی است و یا برای دیوار مابین کابینت ها، دیوار پشت اجاق گاز، تزیین بخشی از دیوار آشپزخانه، … سنگ های گرانیت، آنتیک، کوارتز، کوربین مناسب ترند.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ طبیعی روی کابینت آشپزخانه

بررسی سنگ اپن آشپزخانه 

انتخاب سنگ اپن آشپزخانه از موارد مهم در دکوراسیون آشپزخانه است. آشنایی با مدل‌های مختلف سنگ‌ها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن‌ها  راهنمای خوبی برای انتخای بهترین سنگ برای اپن آشپزخانه خواهد بود. ابعاد سنگ، سختی و مقاومت، طرح و رنگ سنگ اپن آشپزخانه از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب سنگ باید مورد توجه قرار گیرد.

آرک اپن آشپزخانه می‌تواند در جدا کردن آشپزخانه از اتاق‌های مجاور، مؤثر باشد، به علاوه  به‌عنوان یک پیشخوان و یا به صورت صفحه کابینت طراحی می شود و باعث افزایش فضای در دسترس در آشپزخانه شود. مساله مهم نوع طراحی و المان‌هایی است که به منظور زیبایی بخشیدن به محل مورد نظر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ اپن آشپزخانه باید مناسب با ابعاد اپن و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب گردد تا جلوه زیبا و مناسبی در آشپزخانه ایجاد نماید و برای انجام کارهای مربوطه مناسب باشد. استفاده از اپن به‌عنوان میز غذاخوری و یا به‌عنوان یک پارتیشن زیبا برای جداسازی آشپزخانه از سالن پذیرایی مرسوم است.

سنگ اپن

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مدل‌های مختلف سنگ اپن آشپزخانه 

مدل‌های مختلفی از سنگ اپن در بازار موجود است که هرکدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های خاصی بوده و جلوه ظاهری منحصربه‌فردی به آشپزخانه خواد داد. شما بر اساس نیاز، بودجه و طراح داخلی ساختمان، سنگ را انتخاب خواهید نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ اپن مرمر

سنگ مرمر دارای ظاهری لوکس بوده و جلوه‌ای زیبایی به آشپزخانه‌ می دهد و معمولا در سبک دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک استفاده می‌شود، امروزه در طراحی‌های مدرن نیز این سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. 

بیشتر بخوانید: سنگ اپن مشهد

مزایای سنگ اپن مرمر

این سنگ، دوام و عمر بالایی دارد و در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است، وجود رگه‌های خاص در این سنگ باعث زیبایی آن و از مزایای مهم این سنگ به شمار می‌آید. ظاهر صاف و درخشان و نمای کلاسیک برای آشپزخانه

معایب سنگ اپن مرمر

به جز قیمت بالا، احتمال خراشیده شدن و تمایل به جذب لک، از معایب این سنگ هستند. نصب این سنگ را به متخصص بسپارید چون امکان تحمیل هزینه بالا وجود دارد.

سنگ اپن گرانیت

درصورت رضایت قیمت بالای گرانیت، این سنگ برای سطوح کابینت و اپن آشپزخانه بسیار مناسب است. ظرافت و زیبایی طبیعی و ارائه چهره لوکس به آشپزخانه این انتخاب را بسیار جذاب نموده است. 

مزایای سنگ اپن گرانیت 

محکم و با دوام

مقاومت بالا در برابر حرارت، خراشیدگی و لکه

ارزشمند و پر بها 

بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در صورت استفاده با مهر و موم های جدید

تنوع زیاد رنگ، تقریبا 3000 رنگ و نوع مختلف

معایب سنگ اپن گرانیت 

گرانیت یک سنگ متخلخل است و برای جلوگیری از ایجاد لکه به آب بندی نیاز دارد.

این سنگ بسیار گران قیمت است

اسلب ها ممکن است بدون عیب نباشد.

برای نصب باید از یک متخصص کمک گرفت.

در صورت فشار یا نصب نادرست امکان ترک خوردن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن اصفهان

سنگ اپن کورین

کورین یکی از انواع سنگ مصنوعی اپن آشپزخانه است که امروزه به دلیل ویژگی های منحصربه فرد محبوبیت زیادی کسب نموده است. سنگ کورین مانند کوارتز است و به شکل صفحات یکپارچه و بدون درز با طرح های زیبا، تنوع رنگ و ویژگیهای عالی مانند آنتی باکتریال بهترین گزینه برای سنگ اپن آشپزخانه می باشد.

سنگ اپن آشپزخانه

مزایا سنگ کورین اپن آشپزخانه

غیر متخلخل است و به آب بندی نیاز ندارد

تنوع زیاد بیش از 100 رنگ برای انتخاب با بسیاری از الگوهای مدرن و جذاب

تمیز و نگهداری از آسان است

تقریبا هرگونه آسیبی به آن قابل جبران است

قابلیت این را دارند تا به هر شکل دلخواهی درآید

به طور کلی ارزان تر از سنگ های کوارتز یا گرانیت

درزها تقریبا نامرئی هستند

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

معایب سنگ کورین اپن آشپزخانه

در برابر حرارت مقاومت بالایی ندارد

سطح نرمی دارد و دندانه دندانه و خراشیده می شود.

بعضی از پاک کننده ها و مواد شیمیایی باعث تغییر رنگ آن می شوند

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر