برای مناطق مرطوب و شرجی چه سنگ نمایی مناسب است؟ - افشاری استون

برای مناطق مرطوب و شرجی چه سنگ نمایی مناسب است؟ - افشاری استون

برای مناطق مرطوب و شرجی چه سنگ نمایی مناسب است؟ - افشاری استون

گاهی اوقات پیش آمده که شما به دنبال بهترین سنگ نمای ساختمانی هستید. باید گفت که هدف انتخاب یک سنگ خاص نیست بلکه انتخاب سنگی مناسب و منطبق با شرایط اقلیمی هر منطقه است
1400/11/7
0 نظر

برای مناطق مرطوب و شرجی چه سنگ نمایی مناسب است؟

برای خرید انواع سنگ تراورتن عباس آباد همین حالا با شماره 09188439204 تماس حاصل کنید.

انتخاب سنگ برای نما و کفپوش در مناطق مرطوب

انتخاب سنگ برای نما و کفپوش در مناطق مرطوب

خیلی از افرادی که در مناطق بارانی، با آب‌ و هوای معتدل و شرجی با رطوبت زیاد زندگی می‌ کنند، اطلاعات کافی برای انتخاب سنگ مناسب مختص انواع نماکاری داخلی و خارجی ندارند و معمولا سنگی را خریداری می‌ کنند که اصلا با شرایط محیطی مطابقت ندارد و در نهایت علاوه بر ضرر مالی و گاها آسیب به خود ساختمان، مشمول هزینه مازاد برای ترمیم و یا حتی حذف نمای قبلی و جایگزینی نمای جدید خواهند شد.

مقاله آموزشی:  خرید اینترنتی سنگ تراورتن عباس آباد 

نکات مهم در انتخاب سنگ برای مناطق مرطوب

گاهی اوقات پیش آمده که شما به دنبال بهترین سنگ نمای ساختمانی هستید. باید گفت که هدف انتخاب یک سنگ خاص نیست بلکه انتخاب سنگی مناسب و منطبق با شرایط اقلیمی هر منطقه است یا اینکه این سنگ را برای استفاده در چه قسمت از نما می‌ خواهیم. همه این عوامل انتخاب ما را دستخوش تغییراتی می ‌کند که اطلاعات لازم خود را می ‌طلبد.

در توضیح به اقلیم ‌های آب و هوایی متفاوت سرزمینمان، باید گفت آب و هوای معتدل و مرطوب یکی از این اقلیم ‌ها را تشکیل می ‌دهد که شامل دو نوع منطقه است. یکی مناطق ساحلی که در امتداد خط دریا هستند و یکی مناطق کوهستانی و سراسر از درختان جنگی پوشیده شده‌ اند.

دلیل اینکه توصیه می‌ شود برای انتخاب سنگ برای این مناطق دقت بسیار شود، بارش بسیار باران در تمامی فصل ‌های سال مخصوصا در پاییز و زمستان است که این بارش‌ ها خود به همراه پوشش گیاهی و جنگلی وسیع  باعث افزایش رطوبت و شرجی ‌شدن هوا می ‌شود.

نکته قابل توجه دیگر برای مناطق مرطوب این است که رطوبت هوا باعث شده که در طول شبانه ‌روز برخلاف مناطق گرمسیری اختلاف درجه حرارت کمی داشته باشد لذا ذخیره ‌سازی انرژی گرمایی ضرورتی ندارد بنابراین لازم نیست از سنگ ‌هایی استفاده شود که ظرفیت حرارتی بالا دارند. همچنین برای انتخاب سنگ مناسب مناطق سردسیر باید نکاتی را بدانید.

سنگ نماهای مناسب و نامناسب برای مناطق مرطوب

سنگ نماهای مناسب برای منطق مرطوب

از میان سنگ‌ های موجود بی ‌شک تراورتن اولین پیشنهاد هر متخصص سنگ برای بکارگیری در نما مختص مناطق مرطوب خواهد بود زیرا این سنگ بافت بسیار متراکمی دارد و از تخلخل مناسبی برخوردار است که باعث می ‌شود چسبندگی خوبی به ملات داشته باشد که همین صفت منجر می ‌شود این سنگ جذب آب و رطوبت بسیار کمی داشته باشد.

البته باید دقت داشت خلل و فرج در دو سطح سنگ تراورتن است. سطح پشتی که با ملات و دوغاب به خوبی پرمی ‌شود اما برای اینکه بگوییم این سنگ مناسب مناطق مرطوب است باید منافذ سطح رویی آن را نیز پر کنیم که این کار به وسیله رزین صورت می‌ گیرد. با توجه به افزایش حجم ‌آب هنگام یخ ‌زدن، اگر این منافذ پر نشوند با گذشت زمان به صورت ترک‌ هایی در سطح سنگ ظاهر شده و در نهایت باعث نابودی سنگ می ‌شوند.

حتما باید دقت داشته باشید که سنگ تراورتنی را انتخاب کنیم که منافذ سطح رویی آن با رزین پوشش داده شده باشند. در کل سنگ ‌هایی که سنگین‌ اند و تخلخل مناسبی ندارند برای استفاده در نمای خارجی در این مناطق مناسب نیستند.

سنگ تراورتن سنگی مناسب مخصوصا برای نمای خارجی در مناطق مرطوب و معتدل است. از نمونه ‌های تراورتن مناسب می ‌توان تراورتن دره بخاری، عباس آباد و تکاب و... را نام برد.

در منطقه های ساحلی که سازه‌ های ویلایی بسیار معمول‌ تر است، برای نماسازی دیوارها از مدل سنگ‌ های ورقه ‌ای استفاده می ‌شود. همچنین گاهی از سنگ‌ های قلوه ‌ای هم ‌جهت با دیوارکشی برای بخشی از نما نیز استفاده می ‌شود.

چون صحبت از مناطق مرطوب است باید گفت سنگ گرانیت با اینکه از استحکام زیادی برخوردار است اما چون حاوی ترکیبات آهنی است به مرور در معرض هوای مرطوب اکسیده شده زیبایی را از نما سلب می ‌کند.

سنگ گوهره که معدن آن در خرم ‌آباد می باشد از سری سنگ ‌های لایم استون است که علی‌ رغم مناسب بودن برای کفپوش و راه ‌پله، به علت داشتن بافت نرم برای فضای روباز و در معرض آلودگی و رطوبت مناسب نیست و بخاطر عدم ساب ‌پذیری سنگی جرم ‌گیر است.

برای اطلاع از قیمت جدید سنگ تراورتن عباس آباد افشاری استون با شماره 09188439204 تماس حاصل کنید.

مقاله آموزشی: خدمات کانترتاپ در افشاری استون

سنگ های مناسب برای کفپوش در مناطق مرطوب

سنگ های مناسب برای کفپوش در مناطق مرطوب

در این مناطق به دلیل بارش باران بسیار، طبیعی است که باید لغزندگی سطح را برای انتخاب سنگ کفپوش و راه ‌پله درنظر بگیریم که پیشنهاد ما سنگ‌ های تیشه ‌ای و چکشی است. سنگ ‌های مرمریت تیشه ‌ای گزینه ‌ای مناسب برای سنگفرش این مناطق هستند. کلا استفاده از مرمریت ‌ها در نماکاری ساختمان با بکاربردن روش ‌های مکانیکی و خشک، توصیه می‌ شود. مرمریت‌ های پفکی و سنگ ادوی برای کفپوش در این مناطق پیشنهاد نمی ‌شوند اما مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت فراز، مرمریت پرطاووسی و مرمریت صلصالی برای کفپوش قابل استفاده هستند.

سخن پایانی

برای رسیدن به بهترین انتخاب برای نمای داخلی و خارجی، ابتدا باید شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه را درنظر داشت تا با انتخابی عاقلانه، در وقت و هزینه صرفه‌ جویی کرده و زیبایی را به ساختمان خود ببخشیم. برای سنگ نمای مناسب مناطق مرطوب که موضوع پرداخته شده در این متن بود، گفته شد که سنگ با تخلخل مناسب و جذب آب پایین و ظرفیت حرارتی لازم، سنگی مناسب است و جزئیات بیشتر آن در بالا گفته شد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر