لرستان در صنعت سنگ از اصفهان پيشي گرفت

لرستان در صنعت سنگ از اصفهان پيشي گرفت

لرستان در صنعت سنگ از اصفهان پيشي گرفت

عضو هيئت رييسه اتاق بازرگاني استان اصفهان، گفت: واحدهاي سنگبري استان به رغم دارا بودن مجوزهاي قانوني مانند مصوبات سفر رياست جمهوري اجازه فعاليت در شهرك صنعتي محمود آباد را ندارند.
1395/11/27
0 نظر

عضو هيئت رييسه اتاق بازرگاني استان اصفهان، گفت: واحدهاي سنگبري استان به رغم دارا بودن مجوزهاي قانوني مانند مصوبات سفر رياست جمهوري اجازه فعاليت در شهرك صنعتي محمود آباد را ندارند. ابوالقاسم سرتيپي در گفتگو با خبرنگار (ايسنا) - منطقه اصفهان، اظهار کرد: طبق مصوبات سفر چهار سال قبل رياست جمهوري به استان قرار بر استقرار 300 واحد سنگبري پراکنده در اطراف شهر به شهرک صنعتي محمودآباد شد. وي افزود: در اين خصوص 50 جلسه با مسوولان استان براي تحقق اين امر و انتقال اين کارخانجات به محدوده 270 هکتاري مصوب برگزار کرده‌ايم که صاحبان اين واحدهاي سنگبري به رغم دارا بودن تمامي مجوزهاي قانوني از دستگاه‌هاي اجرايي استان هنوز اجازه ساخت و سرمايه‌گذاري در اين محدوده را به دست نياورده‌اند.
عضوهيئت رييسه اتاق بازرگاني استان با بيان اينکه صنعت سنگبري کشور نياز به نوسازي تجهيزات دارد، گفت: متاسفانه در دهه 1370 استان اصفهان به عنوان استاني برخوردار و صاحب زمينه‌هاي مالي، انساني، رشد و توسعه معرفي شد که متعاقب آن ارزهاي دولتي و حمايت‌هاي خاص به سمت استان‌هاي محروم سرازير شد. سرتيپي تصريح کرد: در حال حاضر استان اصفهان قطب صنعت فرآوري سنگ کشور محسوب مي‌شود، اما لرستان به دليل نزديکي به مناطق معدني و کمتر شدن هزينه حمل و نقل و نيز ايجاد مناطق آزاد تجاري در محدوده خود و حمايت‌هاي ارزي ذکر شده توانسته است تکنولوژي خود را به روز نمايد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر