سنگ اپن|افشاری09188439204

سنگ اپن|افشاری09188439204

صفحه رویی اپن آشپزخانه بسیار پرکاربرد است و به مرور زمان از بین رفته ساییده می شود. در صورت استفاده زیاد از اپن آشپزخانه، انتخاب صفحه‌های سنگی و از جمله گرانیتی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
1402/9/15
0 نظر

صفحه رویی اپن آشپزخانه بسیار پرکاربرد است و به مرور زمان از بین رفته ساییده می شود. در صورت استفاده زیاد از اپن آشپزخانه، انتخاب صفحه‌های سنگی و از جمله گرانیتی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. بخاطر کارکرد زیاد و نوع استفاده از آشپزخانه و اجزای آن، نیاز به استفاده از مصالح با دوام و در عین حال زیباست. گرانیت از محکم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها است و در دکوراسیون خانه استفاده زیادی دارد. سنگ گرانیت به سختی، مقاومت و دوام مشهور است.

سنگ گرانیت به علت ویژگی‌های بسیار و طبیعی بودن زیبایی و رگه‌های خاصی که درون خود دارد، دارای قیمت نسبتا بالایی است و یکی از محبوبترین سنگ‌ها برای استفاده در آشپزخانه است و برای رویه کابینت نیز انتخاب مناسبی است، چون رویه کابینت نیز مانند اپن آشپرخانه در معرض حرارت و خش و کثیفی قرار دارد. انتخاب سنگ رویه کابینت گرانیتی که دارای مدل و طرح‌های متنوعی است ایجاد سبک کلاسیک و همچنین سبک مدرن را امکان پذیر می باشد.

سنگ اپن و رویه کابینت باید به مقاومت آن به آب و رطوبت مقاوم باشد، استفاده از مواد غذایی مختلف، روغن و چربی در فضای آشپزخانه کثیف شدن کابینت و سنگ اپن را در پی دارد. سنگ‌های ساب خورده و صیقلی گرانیت به راحتی تمیز می شود و قیمت بالای آن به قیمت کل ساختمان شما اضافه خواهد نمود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ویژگی های سنگ مناسب آشپزخانه 

سنگ مناسب آشپزخانه باید با دوام و استحکام فوق العاده‌ای داشته باشد. استفاده از اپن یا کانتر به جز آشپزخانه در فضای نشیمن نیز تاثیرگذاراست، اهالی منزل و به ویژه بانوی خانواده وقت زیادی را در آشپزخانه صرف می کند و این حضور طولانی نیاز به حس آرامش و ثبات و تمیزی دارد که با طراحی دکوراسیون درست و مناسب آشپزخانه ممکن خواهد بود.

رنگ بندی و طراحی و زیبا ییبرای دکوراسیون داخلی آشپزخانهبا توجه به تنوع سنگ های طبیعی و همچنین مصنوعی به خوبی امکان پذیر است. 

از نظر مقاومت و کیفیت سنگ آشپزخانه، ابتدا باید سنگ‌های طبیعی را بررسی کنید. سنگ طبیعی نسبت به سنگ‌های دیگر، از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین نوع مصالح می‌باشند. استفاده از این نوع سنگ، به ترمیم یا تعویض نیازی ندارد. 

از ویژگی‌های منحصر به فرد سنگ و کاربرد آن در آشپزخانه، افزایش وسعت و روشنایی فضای آشپزخانه است.

مقاومت در برابر ساییدگی و ضربه فاکتوم مهم دیگر یک سنگ مناسب برای اپن یا کانتر آشپزخانه است.

مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب و همچنین مقاومت دربرابرخش و خط برای آشپزخانه که وسایل زیادی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است.

مورد بعدی مقاومت دربرابرحرارت است، چون در آشپزخانه ظروف داغ از روی گاز خوراک پزی بر روی سنگ کابینت یا اپن قرار می گیرد.

آدرس اینستاگرام ما:  afsharistone@

چند نکته برای انتخاب سنگ اپن آشپزخانه 

برای انتخاب بهترین سنگ اپن برای آشپزخانه تنها شناخت سنگ ها کافی نیست و نیاز است در هنگام خرید هر کدام از انواع ها به چند نکته اصلی و مهم دقت کنید. 

ابتدا نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید و بهترین نوع از انواع سنگ اپن آشپزخانه را برای انتخاب نمایید.

قبل از خرید در نظر بگیرید سنگ اپن آشپزخانه نقش میز ناهارخوری را دارد و یا میز کار، در اینصوت باید از سنگ هایی که لک نمی شود و تغییر رنگ نمی دهند یا سنگی که در برابر خط و خش مقاوم است انتخاب نمایید.

با توجه به ابعاد اپن آشپزخانه اقدام به خرید سنگ طبیعی یا مصنوعی نمایید.

برای انتخاب طرح و رنگ سنگ، هماهنگی رنگ سنگ مورد نظر و چیدمان داخلی خانه خود، رنگ کابینت ها، رنگ کاشی ها و سایر وسایل و لوازم منزل خود را در نظر بگیرید.

کانترتاپ آشپزخانه

مراحل نصب سنگ اپن آشپزخانه

نصب روکش سنگ اپن آشپزخانه باید پس از ساخت و نصب کابینت و اسکلت کلی اپن آشپزخانه انجام گیرد، البته این کار سخت و حساس است و لازم توسط نصاب مخصوص به این کار انجام شود. 

پس از انتخاب سنگ اپن آشپزخانه،  اندازه گیری دقیق کابینت ها و سنگ بر حسب فضای داخلی آشپزخانه و نیاز، باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود، چون اندازه گیری اشتباه باعث تحمیل هزینه زیادی خواهد شد.

مرحله بعدی انجام یک قالب برای سنگ روی اپن است که در این مرحله تمامی فضاهایی که باید روی سنگ تعبیه شود مانند جای سینک، ایجاد شده و پیش بینی می شود.

مرحله بعد که بسیار حساس است، برش سنگ بر حسب اندازه ها و قالبی است که حسب آن ساخته شده است. برش و اندازه باید دقیق انجام شود و تمامی فضاها باید به خوبی داخل سنگ قرار بگیرد.

بعد از برش و اندازه گیری، سنگ به محل نصب انتقال داده می شود که این کار به دلیل احتمال آسیب به سنگ و سنگین بودنش باید با دقت و احتیاط انجام شود.

سنگ ها روی کابینت یا اپن قرار می گیرد و اصلاحات مورد نیاز در محل با استفاده از ابزارهای مناسب انجام خواهد گیرفت.

پس از اطمینان از درستی و تناسب اندازه ها نوبت به نصب سنگ ها می رسد.

مرحله آخر مرحله درزگیری است. این مرحله مربوط به اپن هایی است که از چند تکه سنگ تشکیل شده اند. انجام این کار معمولا با ماده رنگی اپوکسی انجام می شود.

در آخر نیز سنگ ها با درزگیر سیلیکونی به کابینت چسبانده می شوند.

بیشتر بخوانید: سنگ پله رامشه

مزایای صفحه کابینت سنگ طبیعی 

استحکام و دوام خیلی بالا

مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش

برخورداری از طرح‌هایی طبیعی و زیبا

تنوع رنگی بالا

داشتن تنوع قیمتی بالا

قابلیت خرید آسان

نداشتن مواد شیمیایی و مضر در ترکیبات سازنده

داشتن قابلیت بازیافت

مقاومت بالا در برابر خط‌ وخش و ضربه

تمیزکاری و نظافت آسان

معایب سنگ اپن طبیعی

امکان جذب آب و ایجاد لکه

کمرنگ شدن در معرض نورآفتاب

پایین بودن سرعت اجرا

غیر قابل ترمیم بودن

مقاومت پایین در برابر مواد شیمیایی و اسید

شکنندگی در برابر ضربه‌های محکم

نمایان بودن درز

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر