نانو ضد لک09121030828

نانو ضد لک09121030828

محلول نانوسنگ یا همان پوشش نانو؛ یک فیلم پلیمری پلاستیکی شفاف نوری بسیار نازک است که با سطحی به ضخامت اتم روی سطح سنگ را می پوشاند.
1402/8/10
0 نظر

معمولا سنگ هایی که در آشپزخانه استفاده می شود و از جمله آنها سنگ کانترتاپ و اوپن باید ضد آب باشد و بر اثر مرور زمان رطوبت را جذب نکند، در آشپزخانه همیشه سروکار با آب زیاد است و به همین علت توصیه می شود تمام قسمت های در دسترس آشپزخانه ضد آب باشد. دومین مورد در سنگ های آشپزخانه ایجاد خش روی سنگ به مرور زمان با کشیدن ظروف روی سطح سنگ است، ضد خش کردن سنگ نیز باعث ایجاد سطح صیقلی بدون خش و لک و همچنین بالا بردن عمر سنگ خواهد شد. این لک ها براثر ریختن مواد شیمیایی یا اسیدی و یا چربی بر روی سطح سنگ ایجاد می شود که همه این موارد در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد و استفاده از آنها اجتناب ناپذیر است.

یکی از روش هایی که برای حفظ سطوح سنگ های فضای داخلی و نما در برابر عوامل جوی و آسیب های محیطی مورد استفاده می گیرد نانو سنگ است. نانو سنگ یک پوشش آبگریز است که بر روی سطوح مختلف از جمله سنگ اجرا می شود تا نفوذ انواع آلاینده ها بر روی سطح را کاهش دهد و از تخریب سنگ و ایجاد لک جلوگیری نماید. 

از فناوری نانو برای محافظت از سطوح سنگی مانند گرانیت، مرمر،  آهکی، تراورتن آجری، بتنی و سطوح سیمانی در تولید نانوسنگ استفاده شده است. این محصول قابل رویت نیست و ظاهر یا سطح پوشش داده شده را تغییر نمی دهد . پس از اعمال نانو سنگ بر روی سطح مورد نظر، یک لایه محافظ با ماندگاری بالا  ایجاد می شود که به عمق سطح نفوذ می کنند. این سطح در برابر آلودگی مقاومت بالایی دارد و با آبگریز کردن سطح، مانع نفوذ مایعات مختلف و ذرات آلودگی به سطح می شود.

نانو سنگ چیست؟

محلول نانوسنگ یا همان پوشش نانو؛ یک فیلم پلیمری پلاستیکی شفاف نوری بسیار نازک است که با سطحی به ضخامت اتم روی سطح سنگ را می پوشاند. پوشش های نانو با نانو متر یا یک میلیاردم متر اندازه گیری می شوند و کاملاً غیر قابل رویت هستند و در صورت لمس نیز قابل تشخیص نیستند.

نانو سنگ برای افزایش مقاومت سنگ در برابر آلاینده ها، رشد بیولوژیکی و شرایط مختلف آب و هوایی استفاده می شود، کاملاً ایمن است و هیچ گونه ماده شیمیایی مضر و ترکیب آلی فرار ندارد.

بیشتر بخوانید: سنگ پله دایانا

نحوه کارکرد نانو سنگ

وقتی سطح سنگ به پوشش نانو آغشته می شود، اتم های ریز آن تمام منافذ سنگ را پر می کنند. حتی اگر سطح سنگ در ظاهر بی نهایت صاف باشد، هنوز دارای حفره های ریز زیادی است. منافذ ریز شیشه نیز در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده می باشد. منافذ ریز در سنگ به وفور دیده می شود. منافذ هرگونه آلودگی و ذرات آب را جذب می کند که باعث کثیفی سنگ شده و در مدت طولانی باعث خرابی ظاهر سنگ و کاهش مقاومت آن خواهد شد.

ذرات نانو بسیار کوچک هستند، به راحتی در تمام این منافذ جا می گیرند و با پر کردن منافذ از بروز این مشکلات جلوگیری می کنند. حتی نانو سنگ باعث صافی و یکنواختی سطح سنگ می شود، به طوری که در زیر میکروسکوپ سطح سنگ به طور باورنکردنی صاف دید و بدون منفذ خواهد بود.

پیوند ذرات نانو با سطح سنگ باعث می شود آب، خاک، روغن و چربی نتوانند وارد منافذ شوند و به این طریق سنگ ظاهر تمیز و یکدست باقی می ماند. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

مزایای نانو سنگ 

جلوگیری از ترک خوردگی و شوره زدن سنگ

حفظ زیبایــی سنگ اپن

جلوگیری از اثرات مخرب ناشی از هوازدگی، عوامل جوی و تغییــر رنگ سنگ

افزایش عمــر سنگ

عدم رشد قارچ و جلبک به خصوص در مناطق شمالی

مقاوم در برابر فشار 

مقاوم در برابر درجه حرارت بالا 

پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش 

ضد آب و لکه و ضد شوره کردن سطح سنگ

مقاوم در برابر انجماد 

عدم تغییر بافت طبیعی سنگ و زرد شدن به مرور زمان

اجرای آسان روی سطوح مختلف از جمله سنگ 

خاصیت آب گریزی بالا

به مصالح به کار رفته در سازه امکان تنفس می دهد

چسبندگی زیاد بر روی سطوح 

دارای ضخامت کم 

بی رنگ 

غیر سمی سازگار با محیط

دارای ماندگاری و دوام زیاد

ضد رطوبت

مقرون به صرفه 

آنتی باکتریال 

ضد لک 

آب بندی کامل سنگ اپن

مقاوم در برابر اشعه UV

مقاوم در برابر ملات سیمان اسیدی هنگام اجرای سنگ

مواد نانو برای سنگ اوپن با ماندگاری بالای ۱۰ سال

مقاوم در برابر مواد اسید

کهنه نشدن سنگ به مرور زمان

غبارگریز هستند و آلودگی و دوده را به خود نمی گیرند.

با حجم کم، می توان متراژ زیادی از سنگ اپن را پوشش داد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

ماندگاری نانو سنگ چند سال است؟

با توجه به اینکه اندازه ذرات پوشش های نانو در حد ۵۱ نانو متر است، این ذرات کاملا در عمق مصالح نفوذ می‌کند و تا چند میلیمتر در بافت آن قرار می‌گیرد، این خاصیت باعث می‌شود که با شرایط آشپزخانه و سایش سطحی سنگ، نانو سنگ همچنان در بافت آن باقی بماند و ماندگاری پوشش نانو سنگ را به بالای ۱۵ سال برساند.

روش اجرای نانو روی سطوح 

محلول نانو سنگ بصورت مایع است.

باید قبل از اجرای مواد نانو برای سنگ نما، ظرف محتوی نانو سنگ را خوب تکان دهید.

توصیه می شود سطح سنگ نما قبل از اجرای محصول کاملا تمیز و خشک باشد.

اگر سطح دارای لکه های سیمان و سفیدک باشد ؛بهتر است ابتدا با فرچه تمیز شود.

سطوح قابل اجرا

نمای آجر

ماسه سنگها

نمای سنگ مرمریت، گرانیت، تراورتن، کوارتزیت و …

بلوک های بتنی 

سنگهای گرانیتی  متخلخل

سنگهای مرمری و مرمریت 

سنگ های آهکی

کاشی های سقف (نما)

قابل اجرا بر روی کاهگل و خاک رس

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر