قیمت سنگ تراورتن کرم ☎ 09121030828

قیمت سنگ تراورتن کرم ☎ 09121030828

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است و از رسوبات چشمه های آب گرم تشکیل شده است.
1402/5/9
0 نظر

قیمت سنگ تراورتن کرم

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است و از رسوبات چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این سنگ ظاهری بسیار زیبا دارد و در نما، دیوار، کف و همچنین ساختن مجسمه، ابزار نما، آبنما، صراحی و از این قبیل استفاده می شود.

نام دیگر تراورتن Lapis Tiburtinus و از شهر باستانی تیبور که اکنون به تیولی معروف است، گرفته شده است و ریشه آن به قبل از زمان امپراتوری روم بر می گردد.

سنگ تراورتن کرم

شکل ظاهری و رنگ تراورتن

سنگ تراورتن با وزن مخصوص حدودا 2500 کیلوگرم بر متر مکعب، به صورت شالدار یا بدون شال با بافتی نواری شکل در رنگ های تراورتن سفید، شکلاتی، کرم روشن و تیره، زرد، قرمز، لیمویی در طبیعت وجود دارد و در رنگ های قهوه ای و سیاه در صنعت سنگ سازی قابل تولید می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ پله کرم رنگ

تراورتن از حفره ها و تخلخل های بسیار زیادی تشکیل شده و به عنوان یک عایق نسبی در برابر اصوات و حرارت عمل می کند. استفاده از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان پرطرفدار است و از اصلی ترین دلایل آن، مقاومت و استحکام مناسب این سنگ در برابر اشعه خورشید، گرما، سرما، رطوبت و باران های اسیدی است.

با بکارگیری رزین به عنوان پر کننده سطوح سنگهای تراورتن و همچنین ایجاد ساب براق، این سنگ محبوبیت زیادی یافت و قیمت آن افزایش یافت. این ویژگی ها سبب شده تا طراحان ساختمانی از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان و دیوار پوش فضای داخلی بنا استفاده نکنند.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

تاریخچه تراورتن

سنگ تراورتن (Travertine) به عنوان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی پرمصرف، دارای تاریخچه طولانی و معتبری است و یکی از مصالح ساختمانی برجسته در قرون وسطی یا حتی در قبل از آن به حساب می آمد. اولین کشف سنگ تراورتن به سال 75 قبل از میلاد بازمی گردد.

این سنگ ساختمانی لوکس و پرطرفدار در ایتالیا به وفور یافت می‌شود، به همین دلیل رومیان آثار برجسته زیادی دارند که از این سنگ ساخته شده است. به عنوان مثال مشهورترین شگفتی رومی با نام کولوسئوم که با سنگ تراورتن ساخته شده است. نام گذاری این سنگ نیز ریشه در نام یکی از شهرستان های روم به نام Tiburtinus دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع تراورتن روشن یا به اصطلاح تراورتن سفید در ایران است و جزو پرکاربردترین سنگ های سفید نما و تراورتن نیز قرار می گیرد. این سنگ در سورت های مختلف به بازار عرضه می شود، این سورت بندی با توجه به رنگ و طرح موج های آن صورت گرفته است. از جمله ویژگی های بارز تراورتن عباس آباد می توان به ساب پذیری بالا و چسبندگی خوب و مقاومت بالا اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: سنگ کرم دهبید

تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری رنگ روشن و کیفیت بالایی دارد و از جمله تراورتن های گران قیمت طبقه بندی می شود. از کاربرد های این سنگ می توان به استفاده در نمای رومی، کلاسیک، دیوار های فضای خارجی و داخلی بنا مانند لابی و فضاهای در معرض دید اشاره کرد. این سنگ در رنگ های کرم روشن و شکلاتی در بازار موجود است.

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد جزو تراورتن های کرم و قهوه ای روشن طبقه بندی می شود و بیشتر در نمای بیرونی ساختمان، نمای داخلی و محوطه سازی استفاده می شود. تراورتن حاجی آباد به نسبت سایر تراورتن ها از تخلخل کمتری برخوردار است که سبب شده تا ساب پذیری و مقاومت بیشتری داشته باشد. استفاده از این سنگ به عنوان مکمل نمای آجری ساختمان، به زیبایی کار خواهد افزود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ تراورتن آتش کوه

سنگ آتشکوه یکی از بهترین انواع سنگ تراورتن به شمار می آید. این سنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در نمای ساختمان است. از ویژگی های مثبت سنگ آتشکوه می توان به ساب پذیری بالا و رنگ روشن آن اشاره نمود. هر چه رنگ این سنگ روشن تر و هاله های آن منظم و  کمتر باشد، قیمت آن بالاتر است.

سنگ کرم

تراورتن کرم موجدار (Wavy Cream Travertine)، زمینه رنگ کرم همراه با موج هایی به همین رنگ و کمی تیره تر دارد. این سنگ زیبا به دلیل مقاومت بالا و طرح یکنواخت از جمله سنگ تراورتن هایی است که بسیار پرطرفدار است. سنگ تراورتن کرم در ترکیب با رنگ هایی مانند شکلاتی، ترکیب بسیار زیبایی در نمای ساختمان بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: سنگ کرم آباده

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب از جمله تراورتن های با قیمت مناسب برای نما است. طرح کلی تراورتن تکاب بیشتر به صورت گل پنبه های به قطر ۲ تا ۷ سانتی متر به شکل دایره می باشد. این سنگ در دسته تراورتن های کرم و قهوه ای طبقه بندی شده است. استفاده از این سنگ به صورت مکمل در ترکیب با تراورتن روشن در نما و دیواره های راه پله، رایج ترین کاربرد را دارد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

تراورتن آبگرم

سنگ تراورتن آبگرم در رنگ نسکافه ای تا شکلاتی موجود است و ساب پذیری بالا و براقیت آن بسیار چشمگیر است. از این سنگ به عنوان سنگ نمای ساختمان و سنگ دیوار داخلی استفاده می شود. همچنین تولید انبوه و معادن سرشار، قیمت مناسب، یکنواختی و استقامت بالا، آن را به یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین انواع سنگ تراورتن موجود در بازار تبدیل نموده است.

ویژگی های تراورتن کرم موجدار

عایق نسبی حرارت و صدا به واسطه خلل و فرج در بافت درونی

مقاومت بالا تحت شرایط اقلیمی متغیر ساب پذیری بالا

چسبندگی مناسب قسمت پشتی سنگ به واسطه سوراخ های موجود در ساختار سنگ

بیشتر بخوانید: سنگ پله کرم

کاربرد های تراورتن کرم موجدار

سنگ دیوار ساختمان های مسکونی و اداری (سنگ دیوار لابی)

سنگ تراورتن کرم موجدار در سایز ۴۰ طولی، اسلب و ابعاد دلخواه  قابل عرضه می باشد.

پارکینگ ها

سنگ نما ی ساختمان

دیوار راه پله ها

سنگ افشاری

عوامل موثر بر قیمت سنگ تراورتن کرم موجدار

ابعاد و ضخامت سنگ

کیفیت فرآوری

متراژ درخواستی

درجه و رنگ آن

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

نقاط قوت

ساب پذیری بالا

چسبندگی مناسب

مقاومت بالا

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر