انواع سنگ کرم 09121030828

انواع سنگ کرم 09121030828

برای خرید سنگ‌های ساختمانی، باید مشخصات فنی و همخوانی آن با دکوراسیون حائز اهمیت می باشد.
1402/5/2
0 نظر

انواع سنگ کرم

برای خرید سنگ‌های ساختمانی، باید مشخصات فنی و همخوانی آن با دکوراسیون حائز اهمیت می باشد. تنوع رنگ سنگ‌های ساختمانی بسیار زیاد است و طراحی دکوراسیون داخلی شیک و منحصر به فرد به سادگی امکان پذیر است.

سنگ کرم

سنگ های ساختمانی زیادی دارای رنگ کرم هستند، این رنگ در سنگ های تراورتن بیش تر دیده می شود و اکثر آنها کرم رنگ هستند. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون ساختمان، به فضا زیبایی و آرامش مناسبی می دهد.

کرم مانند خاکستری رنگی خنثی است و در معماری‌های مختلف و به همراه انواع سنگ‌ها قابل استفاده می باشد. از جمله پرکاربردترین سنگ‌های کرم می‌توان مرمریت کرم که به عنوان سنگ کف کرم استفاده می‌شود نام برد. تراورتن کرم نیز یکی از انواع پرکاربرد سنگ نمای کرم است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد تمیز کردن سنگ اپن

انواع سنگ نمای کرم و سنگ کرم ساختمانی

سنگ‌های تراورتن، مرمریت، گرانیت و حتی سنگ چینی در رنگ کرم وجود دارند، برخی از سنگ‌های کرم نسبت به دیگر انواع آن شناخته‌شده‌تر هستند.

انواع سنگ کرم مرمریت

سنگ مرمریت از جمله سنگ‌های پرکاربرد و متنوع سنگ‌های ساختمانی‌ است. رنگ کرم آن پرطرفدار وپر فروش است و در اندازه‌های اسلب و تایل فراوری می‌شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ کرم مرمریت دهبید شایان

این سنگ رنگی کرم روشن دارد و در بافت آن رگه‌هایی تیره و روشن دیده می‌شود که بافت روشن‌ آن زیباتر جلوه می کند و دارای قیمت بالاتری است. از این سنگ برای کف و همچنین دیوار استفاده می‌شود. معدن این سنگ در شهر صفاشهر استان فارس قرار دارد و در اندازه‌های اسلب و تایل فراوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن و لکه گیری انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

سنگ مرمریت آباده شمس

مرمریت آباده شمس رنگی کرم صورتی دارد و مانند دیگر مرمریت‌ها می‌توان آن را به عنوان سنگ پله، نمای دیوارهای داخلی و کف استفاده نمود. در بافت سنگ آباده رگه‌های تیره‌ای وجود دارد که تاثیر زیادی در قیمت این سنگ‌می گذارد. هر چه رگه‌ها زیادتر باشند قیمت این سنگ کمتر خواهد بود.

مرمریت کرم هرسین 

مرمریت هرسین رنگی نزدیک به کرم خاکستری دارد. بیشتر کاربرد آن نصب به عنوان کفپوش ساختمان، پاگرد و پارکینگ است. مرمریت هرسین ساب‌پذیری بالایی دارد که باعث شده سنگ هرسین براقیت بالایی داشته باشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ کرم مرمریت راونج

مرمریت کرم راونج سنگی بسیار زیبا و جذاب است و دارای زمینه ای کرم رنگ می باشد که از مرمریت های جدید ایرانی به شمار می آید. سنگ های معدن راونج دارای چندین سورت از قبیل صورتی، کرم، لیمویی و سیلور است که هر کدام نقش و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. هر چقدر سنگ یکدست تر باشد، قیمت آن بالاتر است. سنگ‌های کم رگه و کم فسیل قیمت بالاتری دارند. کیفیت فرآوری سنگ کرم راونج از نظر ساب، برش، رزین تاثیر زیادی بر روی قیمت آن خواهد داشت.

سنگ افشاری

مرمریت کرم کرمان

سنگ مرمریت کرم کرمان، یک سنگ کف کرم عالی ا‌ست. این سنگ در رنگ‌های کرم و کرم صورتی وجود دارد و به عنوان سنگ پله و سنگ دیوار داخلی نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن انواع سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه

انواع سنگ کرم تراورتن

سنگ‌های تراورتن  اغلب به عنوان سنگ نما استفاده می‌شوند. تمامی سنگ‌های کرم تراورتن  در نما کاربرد دارند.

سنگ تراورتن کرم حاجی آباد

سنگ  تراورتن کرم حاجی آباد به روشنی عباس آباد و آتشکوه نیست، اما زیباست و انتخابی اقتصادی است. این سنگ که در سورت‌های مختلف ممتاز، سوپر و … در بازار یافت می‌شود، در ابعاد 40 طولی و ابعاد مختلف دیگری فرآوری می‌شود. در بافت این سنگ موج‌های کرم و سفید قابل مشاهده است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

تراورتن کرم تکاب

تراورتن کرم تکاب با تم رنگی کرم و روشن، با تلفیق رنگ های تیره تر یا در کنار ترموود می‌تواند نمای شیک و زیبایی ایجاد نماید. این تراورتن بیشترین استفاده را در سبک نماهای رومی دارد و بسیار مورد استقبال طراحان و معماران ساختمانی قرار گرفته است. معادن این سنگ به تعداد زیاد موجود است و سنگی اقتصادی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در هنگام خرید سنگ 

در بافت این سنگ، رگه‌هایی سفید و روشن دیده می‌شوند. سنگ نمای تراورتن تکاب در انواع مختلف موج دار و بی موج فرآوری می‌شود. تراکم بالای این سنگ باعث  مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی شده است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ کرم تراورتن محلات

از دیگر تراورتن‌های کرم، می‌توان به سنگ تراورتن کرم محلات اشاره نمود. این سنگ از دسته تراورتن های با تم رنگی کرم روشن و شکلاتی است. در تعدادی از سورت های آن نیز رنگ زمینه به سمت سفید می رود و در آن ها دانه هایی مشکی نیز دیده می شود. این سنگ دارای سطح یکنواخت و یکدست با خلل و فرج ریز و گاهی بزرگ است. تم رنگی این سنگ در درجات ضعیف تر آن به سمت کرم تیره با حفره های بزرگتر می رود.

بیشتر بخوانید: نحوه تميز كردن انواع سنگ اپن

سنگ کرم تراورتن عباس آباد موج دار و بی موج

 سنگ عباس آباد یکی از پرکاربرد ترین و پرفروش ترین سنگ های تراورتن در بازار ایران است. معدن این سنگ  در شهرستان محلات استان مرکزی است. تراورتن عباس آباد از معروف‌ترین سنگ‌های کرم است که به دو صورت موج دار و بی موج به فروش می‌رسد. این سنگ در ابعادی نظیر 40 طولی عرضه می‌شود. زمینه‌ی آن کرم بوده و رگه‌های کرم و سفید در بافت آن قابل مشاهده است.

صنایع سنگ

سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم یزد دارای تم رنگی کرم روشن تا بژ است. سنگ تراورتن یزد سورت های مختلفی دارد که سورت های خوب آن دارای رنگ روشن و سورت های پایین تر آن کرم تیره با هاله های صورتی و سیاه است. سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه تخلخل بیشتری دارد و وزن مخصوص آن کمتر است. سنگ تراورتن یزد نسبت به تراورتن های مشابه از قبیل تراورتن حاجی آباد و تراورتن طرق قیمت کمتری دارد. سنگ تراورتن یزد بیشتر بصورت بی موج و طولی برش داده می شود. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر