نکات مهم در هنگام خرید سنگ 09121030828💥

نکات مهم در هنگام خرید سنگ 09121030828💥

سنگ ها با توجه به کاربرد و محل نصبان در ساختمان، باید مقاومت فشاری متناسب داشته باشند.
1402/4/12
0 نظر

نکات مهم در هنگام خرید سنگ

مقاومت فشاری سنگ

سنگ ها با توجه به کاربرد و محل نصبان در ساختمان، باید مقاومت فشاری متناسب داشته باشند. قبل از خرید سنگ، باید در نظر بگیریم سنگ قرار است در چه آب و هوایی و چه قسمتی از ساختمان نصب شود و کاربرد آن چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه تميز كردن انواع سنگ اپن

حداقل مقاومت فشاری در سنگ نما ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر است، حداکثر تنش و فشاری که سنگ نما تحمل می کند نیز ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر می‌باشد. مقاومت فشاری سنگ های کف واحد های تجاری و مسکونی و کف پارکینگ متفاوت است.

مقاومت فشاری سنگ کف واحد های مسکونی، حداقل ۵۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر و مجتمع های تجاری و اداری ۲۷۰ کیلوگرم بر سانتیمتر و کف پارکینگ و محوطه ۹۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر است.

سنگ کابینت

مقاومت خمشی و مقاومت کششی سنگ

توانایی یک سنگ در تحمل تنش هایی که بصورت کششی به سنگ وارد می‌شود، به طوری که پس از این تنش سنگ ترک نخورد، مقاومت کششی سنگ می باشد.

زمانی که آب در منافذ سنگ یخ می‌زند، حجم آب با منبسط شدن بر اثر یخ زدن افزایش می یابد و باعث ایجاد تنش های کششی در دیواره های منافذ سنگ و در نتیجه ترک خوردن و از هم گسسته شدن سنگ می‌شود.

مقاومتی که یک سنگ برای تحمل نیروهای یکنواخت که منجر به خم شدن سنگ می‌شود به طوری که سنگ دچار گسستگی نشود، مقاومت خمشی سنگ است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

جذب آب سنگ

ساختار و بافت دارای حفره ها و رگه های فراوانی است که در طول سالیان شکل گرفته است. این حفره ها و رگه ها، یکی از مهمترین دلایل اصلی کاهش مقاومت فشاری سنگ می باشد و تخلخل درون بافت سنگ نیز، نفوذ آب در سنگ را باعث می شود.

در مراحل استخراج و فرآوری سنگ های طبیعی، پس از استخراج از معدن و برش سنگ قله و تهیه پلاک سنگ اقدام به ترمیم سطح سنگ می شود و با استفاده از چسب، پودر سنگ و رزین، حفره های سطح سنگ پوشانده و ساب می خورد.

بیشتر بخوانید: چگونه سنگ روی کابینت را تمیز کنیم؟

این کار سطح زیبا و صیقلی برای سنگ می سازد، اما امکان پر کردن حفره های درون سنگ وجود ندارد. در بافت بسیاری از سنگ های طبیعی موجود در بازار، مقدار قابل توجهی آهک وجود دارد که به طور میانگین تا ۱۵ درصد ساختار سنگ طبیعی را تشکیل می دهد. این میزان قابل توجه آهک در سنگ، دلیل بسیاری از معایب سنگ های طبیعی است.

وجود آهک در سنگ های طبیعی باعث شوره زدگی و سفیدک زدن سطح سنگ، بستن جلبک و نفوذ آب به درون سنگ و ورقه شدن سنگ می باشد.

در سال های اخیر، برای پایین آوردن درصد جذب آب در سنگ های طبیعی، با استفاده از فناوری نانو، محصولاتی روانه بازار گردیده که اصطلاحا سطح سنگ را Water Proof یا ضد آب می کند. این محصولات با توجه به پایه حلال آن به دو شاخه اصلی نانو پوششی بر پایه آب می باشد و یا بر پایه تینر تقسیم می شود.

محصولات بر پایه تینر گرانتر و پر هزینه تر می باشد، ولی علاوه بر قابلیت ضد آب کردن سطح سنگ، قابلیت پولیش کاری نیز دارد و سطح سنگ براق و زیبا خواهد شد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

اجرای پوشش های نانو بر روی سطح سنگ برای کاهش میزان جذب آب، در دو مرحله و به فاصله زمانی ۲۴ ساعت انجام می گیرد و پس از تکمیل نمای ساختمان، بند کشی و شستشوی کامل نما در دو نوبت، مواد نانو با دستگاه یا بصورت دستی با قلمو روی سطح سنگ پاشیده می شود.

البته این مواد تاثیر دائمی نخواهد داشت و بسته به کیفیت محصول نانو، میزان ماندگاری مواد در سطح سنگ متفاوت خواهد بود. میزان جذب آب سنگ در نمای بیرونی نباید از ۲ درصد بیشتر باشد. 

کاربرد سنگ

این نکته که قرار است سنگ در چه قسمتی از ساختمان استفاده شود و دارای چه ویژگی ها و شرایط آب و هوایی می‌باشد بنا به موارد ذکر شده قابل تعیین است. برای ساختمان هایی که در مناطق مرطوب و گرم قرار دارند، سنگ تراورتن تکاب برای نما مناسب است.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مارمونایت

سنگ هایی که در کف ساختمان کار می شوند با توجه به کاربری ساختمان  می‌تواند متفاوت باشد، مثلا برای ساختمان های مسکونی سنگ های کریستال و مرمریت بهترین گزینه هستند، یا برای محیط های اداری و تجاری انتخاب گرانیت و مرمریت مناسب تر است. همچنین برای نما سنگ های تراورتن، گرانیت و سنگ چینی مناسب است.

سنگ روی کابینت

یکپارچگی سنگ در ابعاد بالا

انتخاب ابعاد یک سنگ برای پروژه های بزرگ باید زیاد باشد تا بتوان برای پروژه های بزرگ آن سنگ را از همان سورت مورد نظر تأمین نمود، اطلاع از معدن سنگ تا چرخه تولید و فناوری آن سنگ اطلاع بااهمیت است، امکان بهره برداری  از برخی معادن کشور در بعضی از فصول سال وجود ندارد و عملا معدن تعطیل است و یا بعضی از معادن ممکن است ذخیره کافی سنگ انتخابی را نداشته باشند و پروژه ناتمام بماند. 

رنگ سنگ مورد نظر

رنگ سنگ باید با طراحی و نمای ساختمانی هماهنگ باشد. سنگ های ساختمانی از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند. نکته مهم این است که رنگ همه سنگ های ساختمانی ثابت نیست و در برابر نور خورشید رنگ خود را از دست می‌دهند. پس در نماهای خارجی ساختمان ها و تمواردی که در معرض نور خورشید قرار دارند، باید از سنگ هایی استفاده شود که در مقابل نور خورشید تغییر رنگ نداشته باشند. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت کوارتزیت

معدن سنگ

فاصله کارخانه سنگ از معدن سنگ، یکی از عواملی است که روی قیمت سنگ موثر می باشد. معادن سنگ،  ویژگی های مختلفی دارند و در بافت سنگی که قصد خرید آن را داریم نقش اساسی دارند.

نوع برش سنگ

سنگ های ساختمانی معمولا به دو صورت تایل و اسلب برش زده می‌شوند و باتوجه به نیاز و همچنین کاربرد سنگ و طراحی، یکی از این دو نوع انتخاب می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

قیمت سنگ

سنگ باید با بودجه سازگاری داشته باشد. سنگ ها سورت های گوناگون دارند و سنگ های مشابه نیز زیاد هستند. بسیاری از سنگ ها به دلیل این که تقاضای بسیار زیادی دارند و صادر می‌شوند و گران قیمت هستند،  در حالی که معادنی وجود دارند که سنگ هایی ارزان تر و مشابه سنگ های صادراتی گران قیمت را با قیمتی مناسب دارند.

سنگ افشاری

قیمت سنگ های ساختمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، مهمترین آنها عبارت است از:

رنگ سنگ 

کیفیت سنگ 

مکانیزم فراوری سنگ 

مکانیزم فراوری سنگ

ابعاد سنگ

سورت سنگ 

فاصله محل خرید سنگ از معدن

یکدست بودن سنگ در ابعاد بالا

مکانیزم فراوری سنگ

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر