سنگ اپن در کرمان 🔴09121030828

سنگ اپن در کرمان 🔴09121030828

در چند سال اخیر تقریبا صددرصد خانه ها و آپارتمان ها با آشپزخانه اپن طراحی و ساخته می شوند.
1401/10/18
0 نظر

سنگ اپن در کرمان

در چند سال اخیر تقریبا صددرصد خانه ها و آپارتمان ها با آشپزخانه اپن طراحی و ساخته می شوند. تاثیر این مدل طراحی روی آشپزخانه ها بسیار زیاد است، یکی از این موارد حذف درب و کاهش مصالح می باشد. قسمت اپن آشپزخانه نیز با استفاده از یک جزیره یا یک کانتر از سایر بخش ها جدا می شود.

سنگ اپن در کرمان

آشپزخانه های اپن با گچ، MDF، های گلاس یا کناف ساخته می شود. انتخاب متریال مورد نظر به میزان بودجه و هزینه ای که مالک ساختمان می پردازد و سلیقه مالک و طراح بستگی دارد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

اپن آشپزخانه ساده

یکی از مدل های جدید و شیک که چند سالی است که رایج شده مدل ساده است. در مدل های ساده معلق در هوا که کمی هم عجیب به نظر می رسد. این اپن بدون پایه و ستون طراحی و ساخته می شوند و در هوا شناور هستند، اما از کناره ها به دیوارها متصل می شود.

یکی از مزیت های این سبک دکوراسیون ایجاد فضای خالی مناسب برای جاسازی وسایل آشپزخانه زیر اپن است که البته بعضی با کابینت کردن قسمت زیر اپن آن را از حالت شناور خارج می کنند. وقتی اپن ساده و شناور طراحی می شود می توان از میز اپن به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد و نیز می توان میز غذاخوری مجزا را در زیر فضای خالی اپن جاسازی نمود، یا اینکه صندلی ها را زیر فضای خالی آن جا داد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در شیراز

اپن آشپزخانه گچی 

کار با گچ و گچبرییک هنر ایرانی بوده و هست. استفاده از گچ نیز در ساختمان سازی همیشه رایج بوده است، اپن های آشپزخانه گچی رایج هستند. کنده کاری ها و طرح های اپن گچی جلوه زیبایی به آشپزخانه می دهد. در ساخت اپن گچی از رابیتس استفاده می شود که یک نوع سازه فلزی است و با استفاده از تورهای مشبک فلزی ساخته می شود.

و معمولا برای قسمت آرک اپن استفاده می شود. البته در سقف کاذب حال و پذیرایی و بعضی مواقع اتاق ها هم استفاده می شود. سقف کاذب از قبل ساخته می شوند و در محل موردنظر یعنی قسمت بالا و سقف اپن به کمک سیم های مخصوص نصب می گردد. 

اولین مزیت اپن گچی برای اشپزخانه تحمل بار سقف ساختمان توسط سازه های فلزی آنهاست، درصورتی که کناف ها این قابلیت را ندارند. این مدل اپن آشپزخانه برای خانه ها و طرح های معماری سنتی مناسب است. برای ساخت یک خانه مدرن و سبک های جدید ساختمان سازی بهتر است از اپن هایی به غیر از گچ استفاده شود.

سنگ اپن

اپن های گچی دکوراسیون سلطنتی و مجللی را ایجاد می کند. بنابراین اگر از اپن گچی استفاده می کنید باید تناسب دکوراسیون داخلی ساختمان و فضای داخل خانه هم از لحاظ مدل و طراحی و هم از لحاظ رنگب ندی رعایت شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

اپن جزیره ای

در ابتدای رواج اپن آشپزخانه این قسمت در عین زیبا بودن استفاده ای نداشت اما به مرور برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه مخصوصا در خانه ها و آپارتمان های کوچک اپن آشپزخانه به صورت جزیره ای طراحی و ساخته می شود. این طراحی یک نوع جدید از کابینت های مدرن و بروز را ایجاد می کند که کاملا مستقل و مجزا از سایر کابینت ها و در وسط آشپزخانه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در سمنان

این مدل اپن ها وسایل را در مواقع غیر ضروری در در خود جای می دهند و امکان هماهنگ شدن با هر سبکی را دارند، همچنین می توان یک هارمونی رنگ زیبا با توجه به رنگ فضای دکوراتیو منزل برای ان انتخاب نمود.

اپن آشپزخانه ام دی اف یا چوبی

در طراحی و ساخت اپن، استفاده از چوب رواج متداول است. استفاده از چوب و MDF می تواند یک نمای گرم در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند، با یک سیستم روشنایی می توان بر این جذابیت افزود. در سبک های مدرن ساختمان سازی برای ساخت اپن آشپزخانه از چوب استفاده می شود.

هزینه پایین و هماهنگ شدن با کابینت های ام دی اف و سایر لوازم دکوری از عوامل اصلی این انتخاب است. از آرک حتی درخانه ها و آپارتمان های کوچک هم می توان استفاده کرد، آرک های چوبی از قبل در کارگاه ساخته می شوند تا آماده نصب در آشپزخانه باشند. این آرک ها در طرح های متفاوت قابل ساخت می باشند و از لحاظ ظاهری زیبا و متنوع هستند.

چوب های طبیعی وزن زیادی دارد و گران قیمت نیز هست، بنابراین ام دی اف جای آرک های چوبی را به خوبی پر می کند. ام دی اف تمام مزیت های چوب را دارد، بعلاوه اینکه از چوب طبیعی ارزان تر و سبک تر است. اما وزن ام دی اف از کناف بیشتر است.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در کردستان

اپن آشپزخانه چوبی بیشتر در سبک سنتی استفاده می شود. سبک سنتی با دکوراسیون های چوبی همراه است. نورپردازی نیز می تواند در زیبایی این نوع اپن تاثیر زیادی داشته باشد. مزیت این نوع دکوراسیون امکان استفاده از لوازم سنتی برای دکور آشپزخانه و حتی فضای بیرون است، همچنین می توان با ایجاد یک هارمونی رنگ بین کابینت‌های آشپزخانه و اپن و نمای پذیرایی و نشیمن، یک دکوراسیون جذاب و جدید بوجود آورد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

اپن دوطرفه

اپن های دو طرفه از لحاظ ساختری متفاوت هستند و معمولا از یک قسمت به عنوان میز نهار خوری نیز استفاده می شود. برای این کار می توان از صندلی هایی که از لحاظ ارتفاع با سطح اپ هماهنگ باشد استفاده کرد. بخش دیگر اپن را می توان برای کشو و یا کمد و حتی کابینت مورد استفاده قرار داد. این مدل از اپن مناسب خانه های مدرن است و برای جا دادن لوازم دکوراتیو یا تزئینی روی صفحه اپن نیز مناسب است. 

سنگ اپن آشپزخانه

اپن آشپزخانه مدل L

آشپزخانه اپن مدل L یک نوع اشپزخانه دو طرف اپن است که هر دوطرف به هم متصلند. اما در مدل دوطرف اپن معمولا فضای خالی ورود به آشپزخانه (محل درب) در بین دو قسمت قرار دارد. مزیت این مدل مجزا کردن فضا هاست، به علاوه یک نمای پیوسته دارد. از این مدل می توان به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد.

اپن ال از هرجنسی قابل طراحی است. گچ یا ام دی اف یا سنگ و یا چوب. می توان از وسایل تزئینی و دکوراتیو و یا گلدان های زیبای طبیعی روی صفحه اپن استفاده کرد. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

اپن استیل

اپن های استیل جدید هستند. سطح استیل کاملا صاف و سیقلی و براق است و خاصیت بازتابندگی دارد ،به همین علت باعث می شود فضای اطراف بزرگتر جلوه می نماید. رنگ استیل نقره ای است که جزو رنگهای خنثی می باشد و برای دکوراسیون سایر قسمت های آشپزخانه می توان کاملا آزادانه عمل کرد و هر ترکیب رنگ مناسبی را برای کابینت ها و لوازم و نورپردازی بکاربرد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در ساری

نکته مثبت دیگر این است که وسایل همرنگ با استیل مانند یخچال و گاز و هود در بازار فراوان است و می تواند یک هارمونی رنگ کاملا هماهنگ در آشپزخانه خلق کند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر