واکس سنگ و نانو|09121030828

واکس سنگ و نانو|09121030828

واکس سنگ برای برای افزایش درخشندگی و رنگ سطوح صیقلی استفاده می شود.
1402/8/2
0 نظر

واکس سنگ برای برای افزایش درخشندگی و رنگ سطوح صیقلی استفاده می شود. واکس سنگ خاصیت ضد لک و ضد آب نیز دارد و برای افزایش درخشندگی سطوح سنگی مانند مرمر، مرمریت، کوارتز، گرانیت و سنگ مصنوعی به کار می رود.

واکس سنگ یک براق کننده و جلادهنده است و می تواند هر نوع سنگ را براق کند و اثر ضدلک در برابر انواع مواد شیمیایی روی سطح سنگ ایجاد نماید. واکس سنگ می تواند مساحت زیادی از سطح سنگ را ترمیم کند و آن را مانند ساب کارخانه براق و درخشان سازد. این محصول آسیب هایی مثل از بین رفتن صیقل، کم رنگ شدن سطح سنگ به دلیل تابش آفتاب، بارندگی، سایش و گذر زمان می باشد را ترمیم می کند.

واکس سنگ خاصیت کریستال سازی دارد و باعث تقویت و پر شدن حفره های ریز شده و سطح سنگ را صاف و یکدست می کند. استفاده از واکس سنگ به جز بهبود رنگ و افزایش درخشندگی سنگ، باعث کاهش جذب مایعات غیراسیدی مانند چای ، قهوه و... می شود. واکس سنگ یک لایه براق روی سطح سنگ ایجاد می کند و در صورت نشست گرد و غبار بر روی آن به راحتی تمیز می شود.

مزایای واکس سنگ

1.واکس سنگ لایه ای ضد آب بر روی سنگ ایجاد می کند و امکان نفوذ آب و یا بروز لکه آب بر روی آن را از بین می برد.

2.در تولید واکس سنگ از مواد ترمیم کننده استفاده شده، به همین دلیل زمانی که از این ماده برای پولیش سنگ استفاده می شود، روزنه ها و حفره های سطح سنگ پر می شوند و سطح سنگ صاف و یکدست خواهد شد.

3.واکس سنگ یک لایه براق بر روی سنگ ایجاد می کند و در صورت نشستن گرد و غبار بر روی آن، به راحتی تمیز می شود.

4.خشک شدن سریع این ماده از جمله ویژگی های مهمی است که امکان استفاده از سنگ را در زمان کوتاه امکان پذیر می کند.

5.فرمول این ماده غیر اسیدی است، به همین دلیل برای صیقل کاری سنگ های قدیمی و هم سنگ های جدید بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود، استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: طرح سنگ روی کابینت

نحوه اجرای واکس سنگ

1.قبل از هر کار باید سطح سنگ مورد نظر تمیز و خشک شود. ابتدا باید سنگ کف را از هرگونه آلودگی تمیز کنید. در فرایند تمیزکاری و لکه گیری دو نوع لکه وجود دارد. برخی لکه ها چندان مقاوم نیستند و به راحتی با آب یا دستمال پاک می شوند. اما بعضی دیگر مانند رنگ و جوهر، اثر ضربات، درزها، فرورفتگی ها و از این قبیل تنها با کفسابی از بین می روند. بعد از تمیزکاری و رفع هر نوع لک در سنگ، سنگ را خشک کنید. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

2. اگر برای پولیش سنگ با واکس از دستگاه استفاده می کنید، باید مواد را درون مخزن دستگاه بریزید و بر روی سطح مورد نظر اجرا نمایید. استفاده از دستگاه برای پولیش کاری بسیار راحت تر از روش دستی است و نتیجه بهتری دارد.

در روش دستی، با استفاده از یک پارچه نخی یا پنبه ای برای پخش کردن یک لایه نازک از واکس سنگ روی سطح سنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که دمای مناسب برای استفاده از پاراوکس مشکی 15 الی 25 درجه سانتی گراد است.

توصیه می شود مقدار مشخصی از واکس سنگ را بر روی سطح بریزید و سپس با استفاده از تی حوله ای یا پارچه نخی آن را کاملا پخش کنید. در این صورت کیفیت کار بهتر خواهد شد. اگر تمام مواد پولیش را یک جا روی کف بریزید ممکن است به زودی خشک شود و نتوانید تمام کف را پولیش کنید.

3. پس از گذشت حداقل 3 ساعت، با استفاده از سیم، سطح سنگ را به آرامی و به شکل دورانی بسابید. در این صورت واکس اضافی خشک شده، از سطح سنگ برداشته خواهد شد. این کار باعث درخشندگی و براقیت سطح سنگ می شود.

در این مرحله باید پولیش سنگ شما به خوبی خشک شود. اگر پولیش کاملا خشک نشود ممکن است به خوبی به سطح زیرین نچسبد و درزها را پر نکند که سبب کاهش کیفیت کار می شود و خاصیت عایق بودن پولیش از بین خواهد رفت.

اگر قبل از خشک شدن پولیش به سراغ مراحل بعدی بروید، ممکن است پولیش حالت مات پیدا کند و نمی تواند به خوبی سنگ را براق کند.

4. اگر مدت زمان بیشتری واکس سنگ بر روی سطح سنگ قرار گرفته باشد، مقادیر اضافی واکس به آسانی پاک می شود و کیفیت نهایی بهتری خواهد داشت.

می توان با استفاده از دستگاه کفسابی مخصوص، نسبت به پاک کردن مواد پولیش موجود در سطح اقدام کرد. در این مرحله می توانید فرچه و دستگاه مخصوص کفسابی استفاده نمایید که به صورت ویژه برای این کار طراحی و تولید می شوند. این فرچه ها پولیش اضافه را از روی سطح برمی دارد و آن را یک دست و براق می کند.

5. در آخرین مرحله باید ضایعات پولیش باقی مانده بر روی سطح را جمع آوری کنید و سطح را با یک تی خشک و تمیز کنید. پس از چند روز نیز می توانید سطح موردنظر را شستشو نمایید.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مقدار اختلاط واکس سنگ با آب

در صورت استفاده از واکس سنگ بدون دستگاه، باید به ازای هر یک لیتر واکس، دو لیتر آب استفاده کنید. اما اگر از دستگاه استفاده می کنید، باید به ازای هر لیتر واکس، پنج لیتر آب اضافه کنید.

توصیه های ایمنی برای استفاده از واکس سنگ 

1. برای کار با واکس سنگ از دستکش محافظ استفاده نمایید. 

2. واکس سنگ باید به دور از گرما، رطوبت و نور نگهداری شود.

3. بعد از هر بار استفاده از واکس سنگ ، درب ظرف را محکم  ببندید.

4. هنگام استفاده از واکس سنگ مراقب باشید تا واکس با چشم ها، دهان، پوست و مواد غذایی تماس نداشه باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر