برش واتر جت چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ - صنایع سنگ افشاری

برش واتر جت چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ - صنایع سنگ افشاری

برش واتر جت چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ - صنایع سنگ افشاری

برش با جت آب یک روش مهندسی برای برش اشیا با استفاده از انرژی حاصل از آب با سرعت بالا ، چگالی بالا ، فشار فوق العاده بالا است. فشار آب حداکثر 392 مگاپاسکال (تقریباً 4000 اتمسفر) است و از یک نازل کوچک سوراخ (Φ0.1 میلی متر) برآورد می شود. آبی که تحت فشار یک پمپ فشار فوق العاده بالا قرار گرفته است به سرعت تقریباً سه برابر سرعت صدا می رسد و یک جت آب با نیروی تخریبی تولید می کند.
1400/5/7
0 نظر

www.afsharistone.ir | صنایع سنگ افشاری | واتر جت

 برش واتر جت چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

 
مدت زمان مطالعه: 14 دقیقه

آبی که تحت فشار یک پمپ فشار فوق العاده بالا قرار گرفته است به سرعت تقریباً سه برابر سرعت صدا می رسد و یک جت آب با نیروی تخریبی تولید می کند.
کاربردهای آن گسترده است ، با برخی از کاربردهای آشنا تر آن از جمله برش مواد سقف ، داشبورد و ضربه گیر برای اتومبیل. برش و تخریب سازه های بتونی. در برش بدنه هواپیما که از مواد جدیدی استفاده می کنند نیز استفاده می شود.
صنایع سنگ افشاری کلیه ماشین آلات و تجهیزات سنگ را دارا می باشد و با چندین سال سابقه درخشان در صنعت سنگ از جمله واتر جت،  خدمات دستگاه ابزار پروفیل زن، سی ان سی و غیره در خدمت به نیاز های شما پیش قدم شده است. www.afsharistone.ir  
  

هیچ تاثیری از گرما ندارد (واتر جت)

برش با جت آب نوعی پردازش غیر تماسی است. هیچ مته یا ابزار دیگری جسم را لمس نمی کند ، بنابراین گرما تولید نمی شود و هیچ تغییری در جسم یا تغییر رنگ وجود ندارد.
محدودیتی برای اشیایی که می توانند هدف قرار بگیرند وجود ندارد
... از آنجا که برش با حجم بسیار کمی از فشار فوق العاده فشار بالا انجام می شود ، آب بسیار کمی روی سطح برش وجود دارد. همانند برش لیزری ، هیچ محدودیتی برای هدف قرار دادن اشیا وجود ندارد.
 

برش با اشکال را تسهیل می کند

... برش و برش از هر شکل ، از هر نقطه. برش برای اجسام سه بعدی و همچنین اشکال دو بعدی امکان پذیر است.

سازگار با محیط زیست

... هیچ گرد و غباری تولید نمی شود ، بنابراین هیچ تأثیری بر کارگران و محیط زیست ندارد.
علاوه بر این ، پردازش را می توان فقط با آب و شن (مواد ساینده) انجام داد ، بنابراین سازگار با محیط زیست است.

نوع برش جت آب (واتر جت)

با توجه به تفاوت در ظرفیت برش ، برش با جت آب را به دو نوع زیر طبقه بندی می کند.

نوع برش فقط با استفاده از جت آب

برای برش مواد سخت مناسب نیست ، اما برای برش مواد نرم ، از جمله چوب ، پلاستیک و لاستیک کاربرد دارد.
مواد اصلی برش: مصالح ساختمانی ، لاستیک ، کف ، کاغذ ، پارچه و مواد غذایی

برش جت ساینده

نوعی برش که نیروی محرکه و برش را فراهم می کند. مواد ساینده در جت آب مخلوط می شوند تا قدرت برش را افزایش دهند.
با مخلوط کردن با یک ماده ساینده ، می توان مواد سخت و چند لایه از جمله تیتانیوم ، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم را برش داد.
صنایع سنگ افشاری کلیه ماشین آلات و تجهیزات سنگ را دارا می باشد و با چندین سال سابقه درخشان در صنعت سنگ از جمله واتر جت، خدمات دستگاه ابزار پروفیل زن، سی ان سی و غیره در خدمت به نیاز های شما پیش قدم شده است. www.afsharistone.ir  
 
دستگاه واتر جت

 مواد اصلی برش (واتر جت)

CFRP (رزین تقویت شده با فیبر کربن) ، تیتانیوم ، فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم ، شیشه ، سرامیک و بتن

:سوالات واتر جت یا به عبارتی پرش آب


س: چه کسی این نوع ماشین آلات را خریداری و استفاده می کند؟

واحدهای جت آب توسط انواع مختلفی از صنایع و توسط پیمانکارانی که خدمات تمیز کردن تخصصی را به این صنایع ارائه می دهند ، استفاده می شود. آنها همچنین به طور گسترده ای در صنعت آماده سازی سطح برای حذف انواع رنگ ها و پوشش ها استفاده می شوند. اساساً ، اگر محصولی دارید که حذف آن بسیار دشوار است ، جت های آب می توانند پاسخ شما باشند.
 

در اینجا یک نمونه کوچک از برنامه های تخصصی آورده شده است: (واتر جت)
 

فروشگاه های رنگ آمیزی: جت های آب تنها موثرترین ابزار برای از بین بردن رنگ زنده و درمان شده از وسایل ، حامل ها و توری ها هستند. تقریباً در هر فروشگاه رنگ اتومبیل سازی در جهان سیستم پرتاب آب با فشار بالا در کار است.

برش: از جت های آب در سراسر دنیا برای برش انواع مواد استفاده می شود. اصولاً دو روش وجود دارد. برش جت آب مستقیم فقط از آب استفاده می کند و معمولاً برای مواد نرم تری مانند غذا ، پارچه ، کف یا چوب استفاده می شود. برش جت آب ساینده مواد ساینده را در آب مخلوط می کند تا سخت ترین فلزات را نیز برش دهد.
تولید انرژی: جت های آبی به طور گسترده توسط نیروگاه ها برای تمیز کردن دیگهای بخار ، بخاری های مجدد ، سیکلون ها و دستگاه های شستشو استفاده می شود.
گیاهان شیمیایی و پلاستیکی: از جت های آب برای تمیز کردن مخزن و راکتور و تمیز کردن لوله و لوله استفاده می شود.

س: با این همه فشار ، چگونه می توانید لنگ را نگه دارید؟

NLB تجهیزات را با دقت متناسب با نیاز اپراتورها طراحی می کند. به عنوان مثال بندهای دست ما دارای شانه و سایر ویژگی های ارگونومیک هستند که عملکرد آنها را راحت می کند. اگر در مورد فشار شخصی در هر فشار خاص سوالی دارید ، لطفا با ما تماس بگیرید.
صنایع سنگ افشاری کلیه ماشین آلات و تجهیزات سنگ را دارا می باشد و با چندین سال سابقه درخشان در صنعت سنگ از جمله
واتر جت،  خدمات دستگاه ابزار پروفیل زن، سی ان سی و غیره در خدمت به نیاز های شما پیش قدم شده است. www.afsharistone.ir  
 
  

س: هزینه سیستم های جت آب فشار بالا چقدر است؟ (واتر جت) 

هزینه ها با توجه به نیاز شما متفاوت است. اگر می توانید در مورد برنامه خود به ما بگویید ، ما خوشحال خواهیم شد که به شما دقیقاً نوع تجهیزات مورد نیاز و هزینه آن را کمک کنیم.

س: فاصله نازل از موادی که می خواهم بردارم باید فاصله داشته باشد؟

فاصله بین نازل و سطح مستقیماً مربوط به حجم آبی است که باید با آن کار کنید. به طور معمول ، هرچه آب بیشتری داشته باشید ، می توانید دورتر کار کنید.
به عنوان یک چارچوب مرجع ، سیستم های تمیز کردن مخزن NLB معمولاً حداکثر 50 گالن (189 lpm) در دقیقه استفاده می کنند و می توانند نزدیک به 15 فوت (4.6 متر) برسند. برعکس ، سیستم های فشار فوق العاده بالا ممکن است فقط از 3 گالن (11 lpm) در دقیقه استفاده کنند و می توانند جریان خروجی بیش از 8 نازل یا بیشتر را تخلیه کنند. در این نوع برنامه ها ، باید فقط چند اینچ از سطحی که می خواهید تمیز کنید فاصله داشته باشید.

س: آیا می توانم همزمان چندین ابزار را اجرا کنم؟

آره. NLB دارای یک شیر چند اسلحه است که به دو یا چند نفر اجازه می دهد تا از یک پمپ کار کنند. این دریچه به هر اپراتور این امکان را می دهد تا جریان آب به سمت لانچ خود را شروع کرده و متوقف کند بدون اینکه بر اپراتورهای دیگر تأثیر بگذارد.

: پمپ چه سایزی بهترین است؟

این بستگی به نوع کاری دارد که می خواهید انجام دهید. اگر می دانید چه مقدار آب استفاده خواهید کرد و فشار مورد نیاز شما چیست ، می توانید مدل های مختلفی را که ارائه می دهیم بررسی کرده و مدل صحیح را انتخاب کنید. در غیر این صورت ، لطفا با ما تماس بگیرید. ما سالها تجربه در کمک به مردم برای انتخاب بهترین پمپ برای کاربرد خود داریم.
  
توجه: هنگام در نظر گرفتن اسب بخار ، لطفا مطمئن شوید که به اسب بخار هیدرولیکی نگاه کنید ... نه اسب بخار موتور یا موتور پمپ را. "پمپ اسب  
بخار" در ادبیات بازاریابی بسیاری از شرکت ها به اسب بخار راننده پمپ اشاره دارد ، نه به اسب بخار واقعی که آن را به نازل شما می رساند. اینها یک چیز نیستند. NLB می تواند این موضوع را با جزئیات توضیح دهد و می تواند فرمول هایی را برای محاسبه میزان واقعی اسب بخار ارائه دهد.

صنایع سنگ افشاری کلیه ماشین آلات و تجهیزات سنگ را دارا می باشد و با چندین سال سابقه درخشان در صنعت سنگ از جمله واتر جت، خدمات دستگاه ابزار پروفیل زن، سی ان سی و غیره در خدمت به نیاز های شما پیش قدم شده است. www.afsharistone.ir  

س: فشار چقدر مهم است؟ آیا حداکثر فشار همیشه بهتر است؟

خیر. فشار و جریان هر دو نقش اصلی را در یک سیستم پرتاب آب کارآمد دارند و برنامه ها به هر متغیر پاسخ متفاوتی می دهند. به طور معمول ، رسوبات سخت شده بهتر به فشارهای بالاتر پاسخ می دهند و مواد نرمتر با جریان های بالاتر بهتر از بین می روند. هر کدام از برنامه ها منحصر به فرد هستند و NLB می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که کدام ترکیب فشار و جریان برای شما بهتر خواهد بود.

س: با این همه فشار ، آیا جت های آب ایمن هستند؟

جت های آب از بسیاری از روش های دیگر خطر کمتری دارند. با این وجود ، روشهای ایمنی مناسب باید دنبال شوند ، و احترام همان احتیاج شما به هر ابزار برقی است.
در مورد دستگاه های cnc  در صنعت سنگ چه می دانید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

برای راهنمایی و آگاهی بیشتر از مواد و تولیدات صنایع سنگ افشاری با شماره 09188439204 تماس بگیرید. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر