سنگ مرمر - کاربرد سنگ مرمر به همراه مزایا و معایب سنگ مرمر - سنگ افشاری

سنگ مرمر - کاربرد سنگ مرمر به همراه مزایا و معایب سنگ مرمر - سنگ افشاری

سنگ مرمر - کاربرد سنگ مرمر به همراه مزایا و معایب سنگ مرمر - سنگ افشاری

سنگ مرمر سنگی است که در ساختمان ها، بناها و … استفاده می شود. سنگ مرمر از سنگ آهک تشکیل شده که در اثر گرما و فشار در پوسته زمین بوده است.
1400/3/18
0 نظر

کاربرد سنگ مرمر به همراه مزایا و معایب

  

 مشخصات سنگ مرمر چیست؟

 
سنگ مرمر سنگی است که در ساختمان ها ، بناها و… استفاده می شود. این سنگ معمولا از کلسیت یا دولومیت و یا ترکیبی از مواد معدنی کربنات تشکیل می شود. سنگ مرمر در بسیاری از کشورها از جمله بلژیک ، فرانسه ، انگلیس ، یونان ، هند ، ایتالیا و اسپانیا یافت می شود. سنگ مرمر از سنگ آهک تشکیل شده که در اثر گرما و فشار در پوسته زمین بوده است.

برای اطلاع از قیمت سنگ مرمر می توانید همین حالا با کارشناسان صنایع سنگ افشاری تماس بگیرید 09121030828

سنگ مرمر چیست؟ 
این فشار باعث تغییر سنگ آهک شده که به این فرآیند تبلور مجدد می گویند. مواد فسیل شده در سنگ آهک ، همراه با مواد معدنی کربنات اصلی آن ، دوباره تبلور یافته و دانه های بزرگ و درشت کلسیت را تشکیل می شود. ناخالصی های موجود در سنگ آهک در هنگام بلوری شدن مواد معدنی سنگ مرمر تشکیل می شود. خالص ترین سنگ مرمر کلسیتی سفید است.
سنگ مرمر حاوی هماتیت دارای رنگ مایل به قرمز است. سنگ مرمریتی که دارای لیمونیت است به رنگ زرد می باشد.
 
 تراورتن چیست؟ 
کاربرد سنگ تراورتن به همراه مزایا و معایب

(برای اطلاع از قیمت و سفارش انواع سنگ های مرمر می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید 09121030828 .)
 
 سنگ مرمر به راحتی قابل برش و تقسیم بندی نمی شود و باید با دقت از معادن استخراج شود. در صورت استفاده از مواد منفجره ممکن است سنگ خرد شود. بلوک های مرمر با ماشین های کانال کشی استخراج می شوند.

( تمامی خدمات و سرویس سنگ های مرمر توسط نیروی مجرب صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)
انواع سنگ مرمر
سنگ مرمر از مدت ها قبل به دلیل زیبایی ، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش بسیار مورد توجه همگان بوده است. یونانیان باستان از سنگ مرمر در بسیاری از بناها و مجسمه های خود استفاده می کردند. سنگ مرمر صیقل داده شود تا به درخشش زیبای خود برسد. ماده اصلی سنگ مرمر به عوامل اسیدی حساس است و به سرعت در اسید حل می شود.
 

 کاربردهای سنگ مرمر

سنگ مرمر کاربردهای بی شماری برای هدف های ساختاری و تزئینی دارد. برای مجسمه سازی در فضای باز ، دیوارهای خارجی ، پوشش کف ، دکوراسیون ها، پله ها استفاده می شود. سنگ مرمر سنگی برای امپراطورها و خدایان محسوب می شود. اکثر آثار تاریخی ها از سنگ مرمر ساخته شده بودند. سنگ مرمر در راهروهای کلیساهای جامع و مکانهای تاریخی  استفاده می شد.

برای اطلاع از قیمت سنگ مرمر می توانید همین حالا با کارشناسان صنایع سنگ افشاری تماس بگیرید 09121030828

کاربرد سنگ مرمر 
کاربرد سنگ مرمر 
کاربرد سنگ مرمر 
سنگ های مرمر بیشتر برای افراد مرفه جامعه استفاده می شد. و همچنین باعث زیبایی حمام های خانه ها می شود. این کاشی ها یا صیقل داده می شوند و یا تراش  می خورند. کاشی های صیقلی ظاهری بهتر ایجاد می کنند ، اگر چه در هنگام خیس بودن بسیار لغزنده می شوند.
 

 کاربرد سنگ مرمر در نمای بیرون ساختمان

بسیاری از افراد در ساختمان های لوکس به دلیل زیبایی از سنگ مرمر در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند.نمای ساختمان به طور کلی به عنوان صورت ساختمان به حساب می آید. ویژگی های سنگ مرمر: زیبایی، مدرنیته، استحکام، عایق حرارتی، از بین نرفتن انرژی داخل ساختمان، طراحی سنگ نما همه ی این ویژگی ها باعث شده که سنگ مرمر به یک سنگ محبوب تبدیل شود.

(انجام تمامی خدمات و نصب سنگ های مرمر توسط گروه صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)

سنگ مرمر بیشتر در چه کشورهایی پیدا می شود سنگ مرمر را می توان در کشورهای مختلف جهان پیدا کرد. کشورهای اروپایی مانند ایتالیا ، ایرلند ، اسپانیا ، یونان ، روسیه ، رومانی ، سوئد و آلمان ، علاوه بر کشورهای دیگر در آسیا ، از تولید کنندگان این سنگ ارزشمند در جهان هستند. ایالات متحده آمریكا یکی بزرگترین تولید کنندگان سطح یک سنگ مرمر می باشد.
بخصوص در ایالت هایی مانند آلاباما و تگزاس در مرزهای آن ها بسیار یافت می شود. کشور های ایتالیا ، چین ، هند و اسپانیا هستند که بیشترین تولید جهانی سنگ مرمر را دارند.


(برای اطلاع از قیمت سنگ مرمر می توانید همین حالا با کارشناسان صنایع سنگ افشاری تماس بگیرید 09121030828 )

 

 کاربرد سنگ مرمر در کانتر تاپ آشپزخانه

یکی از رایج ترین مکان ها برای استفاده از سنگ مرمر در کانتر تاپ آشپزخانهها می باشد. وجود رگه های سیاه رنگ موجود در سنگ مرمر، نمای بسیار زیبا و متفاوتی به این گونه سنگ ها می دهد. این کار نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند و استفاده از کانتر تاپ های مرمر در انواع مختلف کاربرد بسیاری دارد.
کاربرد سنگ مرمر در کانتر تاپ آشپزخانه 

کانتر تاپ چیست؟ انواع کانتر تاپ به همراه مزایا و معایب آن ها 

 مزایای سنگ مرمر

مرمر در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.
این نوع سنگ قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد و می توان آن را جلا داد و به شکل های مختلفی در آورد.
سنگ مرمر گرما را جذب نمی کند و به همین دلیل سطح آن همیشه خنک است. استفاده از آن برای کفپوش ساختمان باعث خنک نگه داشتن فضا می شود.
مزایای سنگ مرمر
این سنگ ضد آلرژی است و گرد و غبار را در خود نگه نمی دارد.
نگهداری و تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود .
 
 ( تمامی خدمات و سرویس سنگ های مرمر توسط نیروی مجرب صنایع سنگ افشاری انجام می شود 09121030828 .)
 

 معایب سنگ مرمر

سنگ مرمر از دسته سنگ های نرم است که به راحتی در برابر مواد اسیدی واکنش نشان می دهد و دچار خوردگی می شود.
قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ ها که در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون به کار می روند بالاتر است.
آب و هوا ممکن است بر روی ظاهر و ساختار سنگ مرمر تأثیر تخریبی داشته باشند. این عوامل شامل باران ، برف و آلاینده های جوی هستند.
آب باران ، به ویژه در ترکیب با گازهای جوی ، می تواند منجر به انحلال سنگ مرمر شود.
معایب سنگ مرمر
دما می تواند بر میزان خرابی داخل سنگ تأثیر بگذارد. دمای بالا اغلب میزان تغییرات شیمیایی را افزایش می دهد و دمای پایین می تواند خطر مشکلات "انجماد-ذوب" را ایجاد کند. بسیاری از بلایای طبیعی می توانند سنگ مرمر را تخریب کنند.

(برای اطلاع از قیمت و سفارش انواع سنگ های مرمر می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید.)
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر