سنگ مرمر چیست؟ کاربرد سنگ مرمر در ساختمان و دکوراسيون خانه - صنایع سنگ افشاری

سنگ مرمر چیست؟ کاربرد سنگ مرمر در ساختمان و دکوراسيون خانه - صنایع سنگ افشاری

سنگ مرمر چیست؟ کاربرد سنگ مرمر در ساختمان و دکوراسيون خانه - صنایع سنگ افشاری

سنگ‌ مرمر از گذشته تاکنون در صنعت ساختمان‌سازي کاربرد داشته‌اند، از جمله اين کاربردها در ستون، دکوراسيون - انواع رنگ های سنگ مرمر -
1400/3/9
0 نظر

سنگ مرمر چیست؟ کاربرد سنگ مرمر در ساختمان

 
سنگ‌ مرمر از گذشته تاکنون در صنعت ساختمان‌سازي کاربرد داشته‌اند، از جمله اين کاربردها در ستون، دکوراسيون، پله ها، کف، ونماي داخلي است. مرمر خالص به رنگ سفيد است و  بهترين معدن آن در ايتاليا و ده رستم بم و قروه سنندج است. به طور کلي بهترين معادن مرمر دنيا واقع در ايتاليا و ايران قرار دارد و از نظر تنوع رنگي ايران سرآمد است.
مدآنلاين: سنگ مرمر از سنگ‌هاي دگرگوني است که از دگرگوني سنگ آهک بوجود آمده است. کاني اصلي تشکيل‌دهنده آن کلسيت است. از اين سنگ به‌صورت گسترده‌اي براي مجسمه‌سازي استفاده شده است. نماي بناي تاج محل از سنگ مرمر است.
سايت تزئين آورده است: سنگ‌هاي مرمر از گذشته تاکنون در صنعت ساختمان‌سازي کاربرد داشته‌اند، از جمله اين کاربردها در ستون، دکوراسيون، پله ها، کف، ونماي داخلي است.
 
مرمر خالص به رنگ سفيد است و بهترين معدن آن در ايتاليا و ده رستم بم و قروه سنندج است. به طور کلي بهترين معادن مرمر دنيا واقع در ايتاليا و ايران قرار دارد و از نظر تنوع رنگي ايران سرآمد است.

ویژگی سنگ مرمر 

خصوصيات شاخص در مرمر عبارتند از :حلاليت، سختي، تخلخل، بافت، مقاومت و قدرت و رنگ
 البته مرمرهايي که از کوآرتز تشکيل شده باشد سختي بيشتري نسبت به مرمرهاي کلسيتي دارند.
 

معادن مرمر ايران

در جاي‌جاي ايران معادن مهمي از مرمر وجود دارد. که از شاخص‌ترين آن مي‌توان به مرمر صورتي نقده، سبز شاهين دژ، سبز آب باريک آذرشهر، سبز عباس آباد جلفا ، سبز توران پشت يزد و سبز بورق يزد اشاره کرد. معادني از سنگ مرمر هم در جوشقان اصفهان، مرمر خلج خراسان، پرتقالي کاشمر، مرمراسفند کرمان، و تنگويه (تلنگويه) سيرجان، ده رستم بم و معادن مرمر محلات و استان فارس قرار دارد.
 
 گران قيمت ترين سنگ هاي جهان

نحوه به وجود آمدن سنگ مرمر

براي توليد سنگ مرمر، ابتدا صخره‌هاي مرمري بوسيله ماشين آلات مخصوص به قطعات بزرگ تقسيم ميشود. سپس اين قطعات را به کارگاه‏هاي مخصوص برش سنگ منتقل مي‏کنند و آنها را در اندازه‏هاي دلخواه و مناسب برش مي‏دهند. بعد از برش، سنگ مرمر را با دستگاه‏هاي مخصوص صيقل مي‏دهند تا سطحي هموار و صاف پيدا کند. به اين ترتيب سنگ مرمر، آماده استفاده مي‏شود. مرغوب‏ترين سنگ‏هاي مرمر جهان در ايتاليا توليد مي‌شود. ايتاليا يکي از بزرگترين توليدکنندگان سنگ مرمر در جهان است.
سنگ مرمر به خاطر زيبايي خاصي که دارد همواره در مجسمهسازي، کارهاي ساختماني و تزييني مورد استفاده قرار گرفته است. هنرمندان برجسته‏اي چون «ميکل آنژ» و «لئوناردو داوينچي» در بسياري از آثار خود از سنگ مرمر استفاده کرده‏اند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر