سنگ پله رامشه 09121030828

سنگ پله رامشه 09121030828

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است و از رسوبات چشمه های آب گرم تشکیل شده است.
1402/7/18
0 نظر

سنگ پله رامشه

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است و از رسوبات چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این سنگ ظاهری بسیار زیبا دارد و در نما، دیوار، کف و همچنین ساختن مجسمه، ابزار نما، آبنما، صراحی و از این قبیل استفاده می شود.

نام دیگر تراورتن Lapis Tiburtinus و از شهر باستانی تیبور که اکنون به تیولی معروف است، گرفته شده است و ریشه آن به قبل از زمان امپراتوری روم بر می گردد.

سنگ پله رامشه

شکل ظاهری و رنگ تراورتن

سنگ تراورتن با وزن مخصوص حدودا 2500 کیلوگرم بر متر مکعب، به صورت شالدار یا بدون شال با بافتی نواری شکل در رنگ های تراورتن سفید، شکلاتی، کرم روشن و تیره، زرد، قرمز، لیمویی در طبیعت وجود دارد و در رنگ های قهوه ای و سیاه در صنعت سنگ سازی قابل تولید می باشد.

بیشتر بخوانید: سنگ پله دیانا

تراورتن از حفره ها و تخلخل های بسیار زیادی تشکیل شده و به عنوان یک عایق نسبی در برابر اصوات و حرارت عمل می کند. استفاده از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان پرطرفدار است و از اصلی ترین دلایل آن، مقاومت و استحکام مناسب این سنگ در برابر اشعه خورشید، گرما، سرما، رطوبت و باران های اسیدی است.

با بکارگیری رزین به عنوان پر کننده سطوح سنگ های تراورتن و همچنین ایجاد ساب براق، این سنگ محبوبیت زیادی یافت و قیمت آن افزایش یافت. این ویژگی ها سبب شده تا طراحان ساختمانی از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان و دیوار پوش فضای داخلی بنا استفاده نکنند.

تاریخچه تراورتن

سنگ تراورتن (Travertine) به عنوان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی پرمصرف، دارای تاریخچه طولانی و معتبری است و یکی از مصالح ساختمانی برجسته در قرون وسطی یا حتی در قبل از آن به حساب می آمد. اولین کشف سنگ تراورتن به سال 75 قبل از میلاد بازمی گردد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

این سنگ ساختمانی لوکس و پرطرفدار در ایتالیا به وفور یافت می‌شود، به همین دلیل رومیان آثار برجسته زیادی دارند که از این سنگ ساخته شده است. به عنوان مثال مشهورترین شگفتی رومی با نام کولوسئوم که با سنگ تراورتن ساخته شده است. نام گذاری این سنگ نیز ریشه در نام یکی از شهرستان های روم به نام Tiburtinus دارد.

سنگ پله رامشه

سنگ تراورتن رامشه (Ramshe Travertin) نوعی از سنگ تراورتن است و نسبت به سنگ تراورتن حاجی ‌آباد تخلخل بیشتری دارد. این سنگ نسبت به تراورتن حاجی آباد دارای مقاومت فشاری کمتری می باشد، اما قیمت کمتر تراورتن رامشه، آن را جایگزین مناسبی برای سنگ تراورتن حاجی آباد نموده است.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ پله مرمریت آباده

سنگ تراورتن رامشه؛ مقاومت فشاری 490 دارد که در مقایسه با مقاومت فشاری 500 سنگ تراورتن حاجی آباد مقداری کمتر است. از نظر وزن نیز حداکثر وزن رامشه 2.5 کیلوگرم است وسنگ تراورتن حاجی آباد؛ حداکثر وزنی معادل 2.7 کیلوگرم دارد. مقاومت سنگ رامشه در برابر نفوذ آب بیشتر از حاجی آباد است که در نتیجه قابلیت استفاده در مکان‌های مرطوب را دارد.

به طور کلی سنگ تراورتن رامشه؛سنگی سبک، با مقاومت فشاری و سایشی مناسب و امکان جذب آب نسبتا پایین است و در میان انواع سنگ تراورتن از تخلخل بسیار بالایی برخوردار است.

سنگ پله

کاربرد سنگ تراورتن رامشه

در سنگ های تراورتن، میزان تخلخل؛ یک سنگ از عوامل تعیین کننده سطح کاربری سنگ قلمداد می شود. هرچه میزان تخلخل سنگ بیشتر باشد؛ سنگ کاربرد بیشتری خواهد داشت.

این ویژگی برای سنگ رامشه 9 از 10 است. 

کاربردهای سنگ رامشه:

در پوش

استفاده به عنوان سنگ نما ساختمان در نمای بیرونی 

جدول سنگی در باغ‌ها و استخرها

نمای داخلی ساختمان

ستون و سرستون‌ها

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ سفید ارزان

نقاط قوت و ضعف سنگ تراورتن رامشه

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سنگ؛ مقاومت بالا، قیمت مناسب، قابلیت صیقلی کردن بالا، ثبات رنگ، جلوگیری از لیز خوردن، عایق خوب حرارتی و صوتی و وزن پایین می باشد. 

مقاومت فشاری پایین از ویژگی منفی این سنگ است، در نتیجه استفاده از این سنگ به عنوان سنگ کفپوش در مکان‌های پر رفت و آمد نامناسب خواهد بود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ تراورتن رامشه

عواملی نظیر فاصله معدن و محل عرضه، ضخامت و ابعاد سنگ، درجه کیفی، طرح و رنگ سنگ و کیفیت فرآوری سنگ، از جمله پارامترهای موثر بر قیمت سنگ تراورتن رامشه می باشد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مزایای استفاده از سنگ طبیعی 

سنگ های طبیعی بسیار انعطاف پذیرند و می توانند با طیف وسیعی از سبک های طراحی سازگار شوند. سنگ های طبیعی ماندگاری بالایی دارند. به همین دلیل است که بسیاری سنگ طبیعی را برای بازسازی خانه و آشپزخانه خود انتخاب می کنند.

هر کدام از انواع سنگ طبیعی مزایا و معایبی دارد که با توجه به بودجه، نیاز و سلیقه خود می توانید نوع مناسبی را انتخاب کنید. سنگ های طبیعی، طرح و رنگ های بی شماری دارند، همچنین تصمیم گیری در مورد مکان و نحوه نصب سنگ ها نیز با اهمیت می باشد.

سنگ های طبیعی به خانه ها ارزش اقتصادی می دهد، زیرا تمام طرح های سنگ طبیعی منحصر به فرد، متفاوت و جذاب هستند. زیبایی طبیعی و اصیل سنگ های طبیعی، شکوه خانه را افزایش می دهد و آن را دوست داشتنی می کند. 

ویژگی های تراورتن کرم موجدار

عایق نسبی حرارت و صدا به واسطه خلل و فرج در بافت درونی

مقاومت بالا تحت شرایط اقلیمی متغیر ساب پذیری بالا

چسبندگی مناسب قسمت پشتی سنگ به واسطه سوراخ های موجود در ساختار سنگ

سنگ افشاری

کاربرد های تراورتن کرم موجدار

سنگ دیوار ساختمان های مسکونی و اداری (سنگ دیوار لابی)

سنگ تراورتن کرم موجدار در سایز ۴۰ طولی، اسلب و ابعاد دلخواه  قابل عرضه می باشد.

پارکینگ ها

سنگ نما ی ساختمان

دیوار راه پله ها

بیشتر بخوانید: انواع سنگ ارزان

عوامل موثر بر قیمت سنگ تراورتن کرم موجدار

ابعاد و ضخامت سنگ

کیفیت فرآوری

متراژ درخواستی

درجه و رنگ آن

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

نقاط قوت

ساب پذیری بالا

چسبندگی مناسب

مقاومت بالا

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر