قیمت سنگ سفید ارزان 09121030828

قیمت سنگ سفید ارزان 09121030828

سنگ نما سفید یکی از پرطرفدارترین سنگ‌ها برای ساختمان‌است. امروزه برخلاف گذشته، نمای ساختمان‌ بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد، زیرا نمای ساختمان‌ها علاوه بر اینکه ساختمان را در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت می کند، زیبایی و جذابیت ساختمان را نیز شامل می شود.
1402/5/12
0 نظر

قیمت سنگ سفید ارزان

سنگ نما سفید یکی از پرطرفدارترین سنگ‌ها برای ساختمان‌است. امروزه برخلاف گذشته، نمای ساختمان‌ بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد، زیرا نمای ساختمان‌ها علاوه بر اینکه ساختمان را در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت می کند، زیبایی و جذابیت ساختمان را نیز شامل می شود. در صنعت ساختمان سازی به عوامل بیرونی ساختمان نما گفته می‌شود. برای زیباتر کردن نما از سنگ نما سفید به فراوانی استفاده می‌شود.

سنگ ارزان

ویژگی‌های سنگ نما سفید ساختمان

رنگ سفید جزء رنگ‌های پرکاربرد در نمای ساختمان است. سنگ‌های سفید در انواع و ابعاد مختلف استخراج و فرآوری می‌شوند. این سنگ هیچ وقت قدیمی نمی شود. با استفاده از سنگ‌های سفید می‌توان سبک‌های کلاسیک، مدرن و رومی خوبی را بر روی نمای ساختمان پیاده کرد. این نوع سنگ طرفدارن بسیاری در بین طراحان و معماران دارد.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ ارزان 

این سنگ از مقاومت و استحکام مطلوبی برخوردار است و دوام بسیار بالا و زیبایی خاصی دارد‌. سنگ نمای سفید به دلیل رنگی که دارد، ظاهر جذاب و دلپذیری را به نمای ساختمان می‌دهد. اکثر سنگ‌های نما به خصوص رنگ‌های سفید، از پوسیدگی و ترک خوردگی عاری هستند. یک سنگ سفید، باید در برابر نفوذ آب بسیار مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

انواع سنگ نمای ساختمانی سفید

سنگ ترامیت

نام سنگ ترامیت و لایمستون جزو سنگ های ارزان قیمت هستند. این دسته سنگ های سفید آهکی شباهت‌های زیادی با سنگ تراورتن دارند. تنها تفاوت آنها در این است که درصد آهک سنگ‌های ترامیت بیشتر است. آهکی بودن این سنگ ها موجب سفیدی بیشتر آنها شده است که البته معایبی هم برای این سنگ خواهد داشت، چون آهک باعث جذب آب بالای سنگ می شود.

جذب آب بالا،  لک پذیری سنگ را نیز افزایش می‌دهد که این خود به عنوان یکی از معایب این سنگ، خصوصا برای شهرهای آلوده به حساب می آید. همچنین سنگ‌های ترامیت و لایمستون در برابر مواد اسیدی، مقاومت چندانی ندارند و خورده می شوند. سنگ هایی که درصد آهک بالایی داشته باشند، نرم هستند و ساب پذیری خوبی ندارند. به همین خاطر  نمی‌تون از آنها توقع سطح صیقلی و درخشان داشت.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ ترین سنگ ساختمانی

سنگ نما سفید مرمریت

یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین سنگ‌های ساختمانی، سنگ مرمریت است. این نوع سنگ به وفور یافت می‌شود. یکی از انواع آن، سنگ کوهرنگ سفید است که دارای رگه‌های طلایی است. از قابلیت‌های سنگ مرمریت، جذب بالای آب و مقاومت فشاری پایین است. از دیگر سنگ‌های سفید مرمریت؛ سنگ سفید سبزوار است.

این سنگ، بر خلاف سنگ نمای کرمی، زمینه‌ای به رنگ سفید متمایل به طوسی می‌باشد. سنگ‌های مرمریت دهبید و هرسین هم از دیگر سنگ نماهای ساختمانی سفید هستند که سنگ دهبید جزء بهترین سنگ های مرمریت به حساب می‌آید و تمام مزایا و کاربردهای سنگ مرمریت را دارا می باشد.

سنگ‌های چینی سفید

در میان سنگ‌های چینی کریستالی، سنگ سفید یک نمونه خاص و منحصر به فرد است که خود دارای انواع سنگ چینی سفید الیگودرز، سنگ چینی ازنا سفید و سنگ چینی لایبد است. این سنگ‌ها دارای ویژگی مشترک در جذب پایین آب هستند و بیشتر در سالن‌های لوکس هتل‌ها و نمای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ تراورتن کرم

سنگ‌های تراورتن سفید نما

دیگر سنگ نما سفید ، سنگ تراوتن است. این سنگ به دلیل تخلخل خوب، بیشتر در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های تراورتن از معادن مختلف در سراسر کشور استخراج می‌شود که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین سنگ نما سفید ، تراورتن سفید عباس آباد است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

این نوع سنگ در محلات، استان مرکزی استخراج می‌گردد و دارای زیبایی خاص و وزن کمی است. اصولاً از این نوع سنگ، در نماهای کلاسیک و مدرن و به خصوص به عنوان سنگ نمای داخلی و محوطه ساختمان بسیار استفاده می‌شود. از دیگر سنگ‌های تراورتن سفید می توان سنگ تراورتن آتشکوه را نام برد. این سنگ از جمله با کیفیت ترین سنگ‌های ساختمانی است ورنگ روشن آن باعث براقیت و درخشندگی خاص این نوع  سنگ شده است.

سنگ کرم

عوامل موثر در ارزان تر بودن سنگ تراورتن

دلایل ارزان شدن سنگ، در درجه اول کیفیت ساختار و فراوری سنگ، سپس در رنگ و رگه و طرح آن مشخص می کند.

هرچه جذب آب بیشتر باشد قیمت پایین تر خواهد بود.

هرچه تخلخل بیشتر و مقاومت پایین تر باشد قیمت سنگ پایین تر خواهد بود.

هرچه طیف رنگ بیشتر باشد و سنگ تیره تر باشد سنگ ارزان تر خواهد بود.

هرچه سنگ در ابعاد طولی کوتاه تر باشد، قیمت ارزان تری خواهد یافت.

فراوری ضعیف تر نیز می تواند تا حد زیادی باعث ارزان تر شدن سنگ شود. 

از عوامل دیگر می توان برشمرد:

ساب نه چندان براق

عدم برش دقیق و گونیا

کیفیت رزین و اپوکسی 

کوره شدن سنگ 

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ پله کرم رنگ

عوامل موثر در ارزان تر بودن سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت جز سنگ های نسبتا گران محسوب می شوند اما موارد زیر باعث ارزان تر شدن این سنگ می شود:

وجود ناهمگونی های رایج گرانیت در طرح و رنگ مانند غده – شال و …

مقاومت سایشی و خمشی کمتر

ساب های نه چندان براق

ابعاد پایین تر

جذب آب بالاتر

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

عوامل موثر در ارزان تر بودن سنگ مرمریت

رگه های ترک زا

جذب آب بالاتر

ناهمگونی در طرح و رنگ

نوع ساب

یو وی 

عدم برش دقیق و گونیا 

لب پر بودن

ابعاد پایین تر

مقاومت خمشی و سایشی پایین

پله ارزان

عوامل موثر در ارزان تر بودن سنگ لایم استون

سنگ لایم استون به دلیل آهکی بودن، جذب آب بالایی دارد و از مقاومت سایشی پایینی برخوردار است. از این سنگ تنها می توان در دیوار هایی که در فضای داخلی و دور از رطوبت قرار دارند استفاده کرد. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر