قیمت سنگ تراورتن عباس آباد درجه یک - afsharistone

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد درجه یک - afsharistone

تراورتن عباس آباد یکی از مصالح سنگی پرکاربرد در محوطه ساختمان است که معماران و سازندگان ساختمان بسیار با آن سرو کار دارند.
1400/10/16
0 نظر

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد درجه یک

 تراورتن عباس آباد یکی از مصالح سنگی پرکاربرد در محوطه ساختمان است که معماران و سازندگان ساختمان بسیار با آن سرو کار دارند. این سنگ که از معادن کشور ایران استخراج می‌ شود از مصالح ساختمانی محبوب و بادوامی ساخته شده است که در رنگ های ملایمی به فروش می ‌رسد.

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد درجه یک

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد نوعی سنگ آهکی متخلخل است که به عنوان مصالح در صنعت ساختمان ‌سازی استفاده می ‌شود. سنگ تراورتن عباس آباد امروزه برای تزئین نما و کف انواع ساختمان و ویلا کاربرد زیادی دارد.

مقاله آموزشی: انواع سنگ تراورتن عباس آباد

ترکیبات سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد از ته ‌نشینی رسوب آب در غارها ایجاد می ‌شود و ترکیبات آن عبارتند از:

کلسیم

استالاکتیت

استاگمتیت

ترکیب رنگ سنگ تراورتن

تمام سنگ‌ های تراورتن رنگ‌ های کرم، شکلاتی روشن، نسکافه ‌ای، سفید، بژ، لیمویی، قرمز مایل به نارنجی و چند رنگ تیره دارد اما حین تشکیل در معادن طبیعی ممکن است رگه‌ هایی روشن یا تیره ‌ای در آن ایجاد شود.

سنگ تراورتن عباس‌ آباد رگه دارد؟

ترکیباتی مثل کلسیم و آهن و ناخالصی‌ ها باعث تشکیل رگه در سنگ ‌های تراورتن می ‌شود اما سنگ‌ های تراورتن عباس آباد عموما روشن و بدون رگه‌ هستند. 

دلیل روشن بودن سنگ تراورتن عباس آباد

هنگام تشکیل سنگ تراورتن هرچه عناصر محلول در آب معدن آن کم ‌تر باشد، سنگ روشن ‌تر می ‌شود. بنابراین معدن سنگ تراورتن عباس آباد اصلی ‌ترین عامل در ویژگی رنگی آن می باشد.

پرکاربرد بودن سنگ تراورتن عباس آباد 

پرکاربرد بودن سنگ تراورتن عباس آباد

ماهیت فیزیکی و شیمیایی سنگ تراورتن باعث می شود تابش آفتاب آن را داغ نکند، پس انواع سنگ تراورتن برای نمای ساختان و کف محوطه آن بسیار مناسب هستند. درباره کف محوطه این ویژگی خیلی مهم است خصوصا اگر ساختمان در مناطق مرکزی، ساحلی یا جنوبی کشور باشد. معدن ‌های سنگ تراورتن عباس آباد این ویژگی را بیشتر ایجاد می‌کنند.

مقاله آموزشی: آشنایی با معروف ترین سنگ های تراورتن

مزایای استفاده سنگ تراورتن عباس آباد در محوطه

1. سنگ تراورتن عباس آباد سطح خنکی دارد و برای کف محوطه و استخر مناسب است.

2. بیشتر رنگ های رایج و محبوب آن قیمت مناسبی دارند.

3. سنگ تراورتن عباس آباد لیز نیست و در محوطه استخر امکان لیز خوردن کم می‌شود. 

4. هنگام چینش به جای ملات‌ ریزی در محل، میتواند خشکه چینی شود.

5. بافت لوکس و مجلل، یک ظاهر منحصر به فرد به محوطه می‌دهد.

6. رنگ سنگ تراورتن به مرور زمان نمی‌پرد.

معایب سنگ تراورتن عباس آباد

یکنواخت نیست: مهم‌ ترین عیبی که سنگ تراورتن عباس آباد دارد وجود رگه و خلل و فرج در آن است یعنی انتظار یک سطح آیینه نباید داشته باشید.

خرد شدن در انجماد: اگر در مناطق سردسیر که در زمستان یخبندان می ‌شود هستید، سنگ تراورتن عباس‌ آباد را خریداری نکنید زیرا این سنگ نسبت به دمای انجماد مقاومت کمی دارد و در اثر یخبندان خرد می‌ شود.

ترکیب با رزین: پیش‌تر به دلیل دو عیبی که گفتیم، سنگ‌ های تراورتن زیاد محبوب نبودند و اگر کسی در نمای ساختمان تراورتن استفاده می‌ کرد، می ‌گفتند در ساختمانش مصالح خوب به کار نبرده است اما امروزه در کارخانه‌‌های تولید سنگ تراورتن عباس آباد می‌توانید انواع ترکیبی آن با رزیر را سفارش دهید که با این ماده تخلخل‌ها پر شده است.

خرید سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد هم مانند سایر اجزای نما و محوطه‌ ی ساختمان باید با طراحی دقیق سفارش داد. بنابراین قبل از سفارش و درخواست نصاب ابتدا به درستی با طراح ساختمان مشورت کنید.

اندازه مناسب قطعات سنگ تراورتن

اگر قصد دارید محوطه ویلا یا ساختمان را با سنگ تراورتن عباس آباد زیباتر سازید ابتدا به متراژ محوطه دقت کنید.

محوطه 100-200 متری: برای محوطه‌سازی در این ابعاد سنگ‌های با ابعاد 15-30 سانتی‌متری را انتخاب کنیدکه حیاط کوچک به نظر نرسد.

محوطه 200-400 متری: در این محوطهه نسبتا بزرگ ضمن مشورت با طراح ساختمان و فروشنده سنگ تراورتن می‌توانید برش‌های 30-50 سانتی‌متری را سفارش دهید تا چیدمان این‌سنگ‌های زیبا بر کف محوطه شبیه کاشی و موزاییک نشود.

محوطه بالای 400 متر: در این فضاها باید از برش‌های بزرگ یعنی 50-70 سانتی‌متری به کار ببرید تا با حیاط پهناورتان هماهنگ باشد.

محوطه فضای سبز: طراح محوطه فضای سبز شما بسته به طراحی آلاچیق، پرگولا، استخر و سایر عوامل ممکن است ابعاد ریز یا درشتی از سنگ تراورتن عباس آباد را برای‌تان سفارش دهد.

پرداخت‌ های سنگ تراورتن عباس آباد

آشفته، تراش ‌خورده و پرشده رایج ‌ترین پرداخت‌ هایی هستند که برای سنگ‌ فرش تراورتن عباس آباد در فضاهای بیرونی به کار می رود.

آشفته: دارای یک بافت خشن است که کهنه یا طبیعی به نظر می‌ رسد.

تراش‌خورده: برای ایجاد یک سطح صاف و هموار، با ملایمت سنباده زده شده است.

پرشده: سوراخ ‌های سطح پر و سنباده زده شده تا یک سطح بسیار صاف ایجاد شود.

مقاله آموزشی: طریقه نگهداری و شستشوی اصولی سنگ تراورتن

با دوام بودن سنگ تراورتن عباس آباد

با دوام بودن سنگ تراورتن عباس آباد

میزان دوام و عمر مفید سنگ تراورتن عباس آباد مسلمان از انواع سنگ‌ های مرمر و گرانیت کم ‌تر است اما این نوع سنگ پرکاربرد در ساختمان در مقیاس موه، که میزان سختی و سایس سنگ را می ‌سنجد، درجه متوسطی را به نسبت سنگ‌ های ساختمانی دارد. 

مقیاس موه چیست؟  (Moh `s Scale of Hardness)

مقیاس موه، یک عامل فیزیکی برای سنجش درجه استحکام سنگ‌ ها است که از 1 تا 10 درجه بندی دارد. 

درجه موه سنگ تراورن عباس آباد چقدر است؟

درجه موه سنگ تراورتن عباس آباد بسته به منشا 3-4 است، که سختی متوسط رو به بالایی تلقی می‌ شود. شاید فکر کنید سنگ ساختمان در مقیاس موه باید درجه را بگیرد اما 10 در مقیاس موه، مربوط به سنگ‌ های گرانبها مثلا جواهر است.

درجه بندی سنگ تراورتن عباس آباد بر اساس شفافیت

بسیار براق و Polished: این نوع سنگ تراورتن آن‌ قدر پرداخت شده که نور را هم بازتاب می‌ دهد و تمام خلل و فرج طبیعی آن با رزین و پلی ‌‌مر پر شده است. مسلما قیمت آن هم بالاتر است.

مات یا Honed: این نوع سنگ تراورتن هم با رزین اپوکسی پرداخت می‌شود اما میزان پولیش آن کم‌تر است. چنین سنگی را برای مناطقی که احتمال لیز خوردن وجود دارد، مثلا لبه استخر یا کنار آب‌نما، پارکینگ یا لبه پشت‌بام توصیه می‌ شود.

برس خورده یا brushed: در این دسته سنگ تراورتن عباس آباد معمولا روی کناره ‌های برش‌ های سنگ کار می‌ شود و گوشه ‌هایی گرد پدید می ‌آید. طراحانی که روی پروژه های لوکس کار می ‌کنند معمولا به این ویژگی هم دقت دارند زیرا ظاهر کلی کف محوطه را زیباتر نشان می‌ دهد.

مقاله آموزشی: خدمات کانترتاپ در سنگ افشاری

رنگ های سنگ تراورتن عباس آباد 

سنگ تراورتن عباس آباد کرم روشنی است که برای اکثر نمای ساختمان‌ های امروزی مورد پسند طراحان و صاحب‌ خانه ‌ها می باشد. با این حال رنگ سنگ تراورتن بسته به معدن و منشا منطقه ‌ای کمی متفاوت است. 

نام رنگ‌ های سنگ تراورتن بسته به منشا

تنوع رنگی سنگ تراورتن عباس آباد کم است اما در معادن دیگر مناطق می‌ توانید، طیف‌ های متفاوتی را پیدا کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر