صادرات بهترین سنگ های ساختمانی ایران - سفارش از سنگ افشاری

صادرات بهترین سنگ های ساختمانی ایران - سفارش از سنگ افشاری

صادرات بهترین سنگ های ساختمانی ایران - سفارش از سنگ افشاری

صادرات سنگ‌ ساختمانی ایرانی به کشورهای زیادی انجام می‌شود. این صنعت بازار فعالی در کشوهایی مثل چین و امارات متحده عربی دارد.بسیاری از سنگ‌های ساختمانی ایران جزو با کیفیت‌ترین سنگ‌های دنیا هستند. با صادرات سنگ ساختمانی ایران، این سنگ‌ها در تمام جهان با نام ایران شناخته می‌شوند.
1400/11/21
0 نظر

پیشینه ی صادرات سنگ ساختمانی ایران

صادرات سنگ‌ ساختمانی ایرانی به کشورهای زیادی انجام می‌شود. این صنعت بازار فعالی در کشوهایی مثل چین و امارات متحده عربی دارد. صادرات سنگ ساختمانی ایران به اروپا نیز انجام می‌شود. کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژیک و لهستان در اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی، استرالیا و ژاپن، وارد کنندگان سنگ ساختمانی ایران هستند. تقریبا می‌توان گفت ایران محصولات کمی برای صادرات به اروپا دارد پس باید از پتانسیل صادرات سنگ ساختمانی به این قاره استفاده کنیم.

برای سفارش از فروشگاه سنگ افشاری و اطلاع از قیمت انواع سنگ های ساختمانی با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب همین حالا با شماره 09188439204 تماس حاصل کنید.

مقاله آموزشی: قیمت سنگ تراورتن عباس آباد

جایگاه ایران در صادرات سنگ ساختمانی

ایران هشتمین کشور دارنده معادن سنگ ساختمانی به شمار می رود. تقریبا ۸۰ درصد از انواع سنگ‌های ساختمانی در ایران وجود دارد و استخراج می‌شود.

بسیاری از سنگ‌های ساختمانی ایران جزو با کیفیت‌ترین سنگ‌های دنیا هستند. با صادرات سنگ ساختمانی ایران، این سنگ‌ها در تمام جهان با نام ایران شناخته می‌شوند.

بیشترین معادن سنگ ساختمانی ایران در شهرهای اصفهان،کرمانشاه، محلات، و قم واقع هستند؛ از جمله سنگ حاجی آباد و سنگ مرمریت دهبید.

سنگ مرمریت دهبید از لحاظ کیفیت و رنگ بندی در دنیا شناخته شده است. این موضوع به این معنی نیست که سایر سنگ‌های ما از کیفیت بالا برخوردار نیستند؛ بلکه ممکن است در دنیا شناخته شده نباشند. این موضوع خود دلیلی بر ضرورت بازارسازی و برندینگ در زمینه صادرات سنگ ساختمانی است.

خرید و سفارش سنگ ساختمانی افشاری

انواع سنگ ساختمانی صادراتی

صادرات سنگ ساختمانی به دو صورت بدون برش(کوپ) و برش خورده (اسلب و تایل) انجام می‌شود. صادرات سنگ ساختمانی از نوع کوپ به کشورهای مطرح در زمینه سنگ مثل ایتالیا، ترکیه و چین انجام می‌شود و در کشور مقصد برش خورده و ارزش افزوده حاصل از آن، به آن کشورها سود رسانی می‌کند. صادرات سنگ کوپ به دلیل خام فروشی و نداشتن ارزش افزوده مشمول عوارض است.

بیشترین میزان صادرات سنگ ساختمانی از ایران در بین انواع سنگ‌ها، سنگ مرمریت است. سنگ‌های معدن، تراورتن، کریستال و چینی و کانترتاپ در رده‌های بعدی قرار دارند. کد تعرفه صادرات سنگ ساختمانی عموما در ردیف ۲۵۱۵ و ۲۵۱۶ قراردارد.

سنگ‌های ساختمانی به دلیل ویژگی‌هایی مانند جلا پذیری و مقاومت بالا دربرابر رطوبت، سرما و گرما مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابل سفارش از فروشگاه سنگ ساختمانی افشاری میباشند. 

حجم صادرات سنگ ساختمانی ایران

کشور عزیز ما دارای تقریبا ۱۰‌هزار معدن فلزهای رنگی، سنگ و خاک‌های صنعتی است که حدود ۱۹۰۰ معدن به سنگ‌های ساختمانی و تزئینی اختصاص دارند. ظرفیت کلی معادن ایران ۴۷ میلیارد تن محاسبه شده است که ۴ میلیارد تن از این حجم به تولید انواع سنگ‌های ساختمانی تعلق دارد.

 حجم صادرات انواع سنگ‌های ساختمانی در ایران در سال جاری چیزی در حدود ۷ میلیون تن است که ۶ میلیون تن آن مربوط به سنگ‌های فرآوری شده و ۱ میلیون تن دیگر به بلوک‌های سنگ خام و کوپ مرتبط است.

خرید و سفارش سنگ ساختمانی - سفارش از سنگ افشاری

سنگ های تراورتن صادراتی

سنگ تراورتن کرم همدان (سفارش از سنگ افشاری)

سنگ تراورتن کرم همدان، نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌ شمار می‌رود که میتوانید از فروشگاه سنگ افشاری خریداری کنید.

این سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم می‌باشد. حفره های موجود در این سنگ تراورتن به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آبهای گرم منبع رسوب‌ گذاری است.

هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود.

میزان گرما و ارتفاع منطقه نیز بر کیفیت تراورتن تأثیر می‌گذارد.

از انواع آن می توان به سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن پوست ماري، سنگ تراورتن كمشچه، سنگ تراورتن کرم همدان ، سنگ تراورتن سفيد عباس آباد، سنگ تراورتن كرم، سنگ تراورتن كرم موجدار طرق، سنگ تراورتن كردستان،  سنگ تراورتن كرم تكاب، سنگ تراورتن كرم رويال آذربايجان،  سنگ تراورتن ليمويي ماكو،  سنگ تراورتن ليمويي بي موج ، سنگ تراورتن ليمويي با موج است که میتوانید با تماس با شماره ی 09188439204 ، انواع سنگ های ساختمانی را از فروشگاه سنگ افشاری سفارش دهید.

مقاله آموزشی: آشنایی با ویژگی های سنگ مرغوب ساختمانی

سنگ تراورتن شکلاتی - سفارش از سنگ افشاری

سنگ تراورتن شکلاتی (سفارش از سنگ افشاری )

سنگ تراورتن شکلاتی از تراورتن‌های پرمصرف در طراحی سنگ های ساختمانی می‌باشد.این سنگ از رنگ ثابتی برخوردار است که تلفیق آن با سنگ‌های سفید و کرم نمای جذابی را می‌سازد.این نوع سنگ در سورت‌های مختلفی تولید می‌شود و هزینه آن بستگی به رنگ،یکدست بودن و سلامت سنگ دارد.

از ویژگی‌های برجسته و مهم تراورتن شکلاتی میتوان به براق بودن،شفافیت،یکنواختی و رنگ ثابت اشاره نمود. این سنگ به دلیل ساب پذیری بالا وتخلل کم در کلیه فضاهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ تراورتن شکلاتی در فرآیند تولید جهت پر کردن خلل وفرج از رزین و یا ابوکسی استفاده می‌شود.

سنگ‌های تراورتن شکلاتی از بازه رنگ قهوه ای برخوردار می‌باشند که باتوجه به خصوصیات ذاتی که از سنگ تراورتن به ارث برده است ، به صورت عمده در نمای بیرون ساختمان مورد استفاده  قرار می‌گیرد . از جمله معادن معروف آن می‌توان به شکلاتی آقامحمدی ، شکلاتی کاشان و شکلاتی یزد اشاره کرد که هرکدام دارای رنگ به خصوص و خصوصیات خاص خود می‌باشند . همانطور که اشاره شد سنگ تراورتن شکلاتی در نمای بیرون ساختمان و به صورت ترکیبی با سنگ‌های تراورتن کرم و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد . گروه سنگ افشاری به فروش سنگ های ساختمانی فرآوری تراورتن شکلاتی به صورت موج دار و بی موج پرداخته که از جمله ابعاد و تولید آن می‌توان بر پلاک و تایل اشاره کرد .

صادرات سنگ تراورتن سفید - سفارش از سنگ افشاری

مهمترین معادن سنگ ساختمانی

ذخایر سنگ‌های ساختمانی در جهان حدود ۱۵ میلیارد تن است که ایران هم با ۴.۷ میلیارد تن ذخیره سنگ‌های ساختمانی در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد.

مهمترین معادن سنگ‌های ساختمانی ایران شامل ۴۴% سنگ مرمری، ۲۵% سنگ چینی، ۲۰% گرانیت‌ها، ۱۰% تراورتن و حدود ۲% سنگ مرمر است.

قطب تولید سنگ ایران استان اصفهان است که بیشترین تنوع سنگ ساختمانی را دارد. علاوه بر آن استان مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، زنجان، قزوین و همدان در رده‌های بعدی قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با معروف ترین سنگ های تراورتن

صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه

سنگ‌های مختلفی برای صادرات به ترکیه استفاده می‌شوند. اما سنگ‌های مرمریت، سنگ‌های وایت ماربل، سنگ‌های ترارورتن، سنگ‌های مرمر و سنگ‌های گرانیت از انواع سنگ‌هایی هستند که صادرات آنها بسیار مورد توجه است.

استفاده از ضخامت‌های مناسب و ابعاد کاربردی می‌تواند توجه خریداران ترک را جلب کند.

صادرات سنگ گرانیت به دلیل مقاومت و عمر نسبتا بالا به ترکیه انجام می‌شود. قیمت سنگ‌های ساختمانی  با توجه به معدنی که استخراج سنگ ساختمانی  از آن صورت می‌گیرد، ابعاد سنگ و ضخامت سنگ، متغیر است .

سنگ‌ها به صورت تک کوپ، دو کوپ، سه کوپ و یا به صورت سنگ لاشه آماده صادرات به سایر کشورها می‌شوند و ادامه فراوری در کشور مقصد روی آنها انجام می‌شود.

این سنگ‌ها همچنین می‌توانند در کارخانه‌های ایران برش داده شده و به صورت ورقه‌ای برای استفاده در صنعت ساختمان صادر شوند.

علاوه بر ترکیه ، سنگ های ساختمانی ایران به کشور های دیگر نظیر عمان، قطر،امارات ، هند ، چین و برخی کشور های اروپایی نیز به صورت محدود صادر میشود. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر