راهنمای خرید سنگ اسلب بوکمچ و فورمچ - سنگ افشاری

راهنمای خرید سنگ اسلب بوکمچ و فورمچ - سنگ افشاری

نکاتی که باید قبل از خرید سنگ بوک مچ و فورمچ انجام دهید.
1400/8/25
0 نظر

راهنمای خرید سنگ اسلب بوکمچ و فورمچ

 

نکاتی که باید قبل از خرید سنگ بوک مچ و فورمچ انجام دهید.

سنگ بوک مچ و فورمچ 
 
بوک‌ مچ و فورمچ کلماتی هستند که به طریقه ی برش و فرآوری شدن سنگ و قابلیت آن بستگی دارد. تولید سنگ بوکمچ از زمان استخراج کوپ در معدن آغاز می شود، و این عملیات به شکلی انجام می شود که سنگ قابلیت فرآوری و تبدیل شدن به سنگ بوکمچ داشته باشد. اگر دو سنگ بوکمچ در بالا و دو سنگ بوک مچ پایین قرار گرفته باشند و یکدیگر را مثل پازل کامل کنند در اکثر مواقع شکل لوزی تشکیل می شود که به آن سنگ فورمچ گفته می شود.
 
بیشتر بخوانید:  آشنایی با سنگ مرمریت  
 
بعضی از کارخانه های تولیدی سنگ برای زمانی که تقارن در سنگ ها پشت سر‌هم تکرار شود از اصطلاح های سیکس‌ مچ و تن مچ هم استفاده می کنند. اگر یک بلوک کوپ طرح و نقشی داشته باشد که‌ در‌ اسلب آن یک حالت مورب وجود دارد. وقتی سنگ اول را برش می دهند و روی آن سابیده می شود و اگر روی سنگ بعدی هم سابیده شود دقیقا شبیه قبلی می شود. برای این کار باید پشت اسلب بعدی ساب بخورد تا بتوانند با همدیگر مچ شوند و حالت تقارن به خود بگیرند و به این ترتیبباید ساب پشت و روی سنگ تکرار شود.
 
سنگی که برای تولید بوک مچ و فورمچ به صورت اصولش رعایت شود بعد از در کنار هم قرار گرفتن چه در سنگ بوک مچ و چه در سنگ فورمچ دقیقا متقارن می شود. در کل سنگ هایی که طرح و نقش آن ها به صورت خطی و مورب و مایل می باشد امکان تبدیل شدن به سنگ بوک مچ یا سنگ فورمچ شدن دارند .
 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

چه مقدار از سنگ های یک معدن به بوک مچ یا فورمچ تبدیل می شوند؟

سنگ بوکمچ و فورمچ 
 
بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ گرانیت  
 
بر اساس اصولی که در بالا گفته شد برای اینکه طرح و نقش بوک مچ یا فورمچ در سنگ ها ایجاد شود معدن باید مقدار زیادی پرت و ضایعات را تحمل کند تا کوپ مورد نظر را تولید کند. یکی از معدن هایی که اکثرا بوکمچ و فورمچ تولید می کند سنگ ترنج است. که در قسمت های مختلف معدن سنگ های متفاوتی با نام های متفاوت (تیتان ، ساترن ، ترنج ، سیان بلو و …) تولید می شود.
 
اصولا سنگ های معادن الیگودرز، سایمان، سیرجان و بعضی دیگر معدن ها قابلیت فرآوری بوکمچ و فورمچ را دارند که در ابتدا همه ی این ها بستگی به قابلیت ظاهری کوپ آن ها دارد. بر اساس تجربه ای که ما داریم نشان می دهد اکثر مشتریانی که به دنبال خرید اسلب هایی با این نوع فرآوری هستند معمولا به دنبال زیبایی و طرح و نقش آن هستند و بیشتر سعی می کنند تا سنگ مطابق با سلیقه ی خود را از بین سنگ هایی با این فراوری انتخاب کنند.
 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

 بوک مچ تایل و پله های بوکمچ :

اگر یک کوپ قابلیت بوک مچ شدن داشته باشد برای فرآوری اسلب‌ یک امتیاز است؛ چون به زیبایی سنگ کمک می کند و برای فرآوری تایل جزء معایب است چون سورت نمی شود و ارزش آن بسیار پایین می آید. نکته ای که وجود دارد این است که به تازگی تایل با فورم بوک مچ تولید می شود که حاصل خلاقیت و نوآوری در تولید و فرآوری سنگ تایل بوده.
 
 

سنگ بوک مچ و فورمچ بیشتر در کدام قسمت های ساختمان استفاده می شود؟

سنگ بوکمچ و فورمچ 
 
الف) سنگ های بوک مچ‌ و فورمچ قابلیت این را دارند که به عنوان سنگ فرش سالن های بزرگ پذیرایی و لابی تالار ها هتل ها و مجتمع های مسکونی و اداری استفاده شوند.

ب)به عنوان سنگ بدنه داخلی، شومینه، کف آسانسورو … هم می شود از سنگ های بوک مچ و فور مچ استفاده کرد.

ج) از سنگ های بوک مچ و فورمچ در مراکز لوکس تجاری استفاده می شود.

د)یکی دیگر از کاربردهای این مدل سنگ ها استفاده در تیوی روم است که به عنوان سنگ پشت تلویزیون و سنگ کف تی وی روم قابل استفاده است.

ه) با به کار گیری سنگ هایی مثل بوکمچ و فورمچ با این شکل فرآوری می توانید سرویس بهداشتی لوکسی برای خودتان طراحی کنید.

و) استفاده ی این سنگ ها به عنوان سنگ بدنه ی پله یا به صورت تابلوهای سنگی برای زینت بخشیدن دکوراسیون داخلی بهترین گزینه می باشد.
 
 
بیشتر بخوانید:  کانترتاپ چیست؟  

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

 

 در زمان خرید و نصب سنگ بوک مچ و فورمچ به این نکات دقت کنید:

در زمان بسته بندی باید مواظب باشید حتما ترتیب سنگ ها رعایت شده باشد و شماره گذاری ها دقیق باشد تا در زمان نصب و اجرا به مشکلی بر نخورید! اکثر سنگ های بوکمچ ۲تایی و سنگ های فورمچ ۴تایی شماره بندی می شوند. در زمان جابه جایی و اجرا دقت کافی را داشته باشید چرا که اگر فقط یکی از آن ها آسیب ببیند کار شما نیمه تمام می ماند.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر