کانترتاپ آشپزخانه|مهندس افشاری09188439204

کانترتاپ آشپزخانه|مهندس افشاری09188439204

کانترتاپ آشپزخانه|مهندس افشاری09188439204

صفحه کابینت اشپزخانه یا پیشخوان COUNTERTOP در آشپزخانه های مدرن، بعد از نصب کابینت ها بر روی کابینت زمینی قرار می گیرد و کانترتاپ و میز کار خواهد شد تا فضایی برای قرار دادن لوازم بر روی آن مانند سینک، گاز، قهوه ساز، مایکروفر، ظروف تزئینی و همچنین انجام کارهای آشپزی صورت گیرد.
1402/9/15
0 نظر

صفحه کابینت آشپزخانه یا پیشخوان COUNTERTOP در آشپزخانه های مدرن، بعد از نصب کابینت ها بر روی کابینت زمینی قرار می گیرد و کانترتاپ و میز کار خواهد شد تا فضایی برای قرار دادن لوازم بر روی آن مانند سینک، گاز، قهوه ساز، مایکروفر، ظروف تزئینی و همچنین انجام کارهای آشپزی صورت گیرد.

پیشخوان میز کار است و بیشترین تماس و اصطکاک با لوازم آشپزی و مواد خوراکی را دارد، به همین دلیل باید از سنگ مناسب و با کیفیت بکار برده شود، در غیر این صورت نه تنها چهره زیبایی برای منزل و آشپزخانه نخواهد داشت، بلکه هزینه تعمیر زیادی هم برعهده صاحب منزل گذاشته می شود.

در هنگام آشپزی و تهیه غذا  ممکن است موادی مانند زردچوبه، قهوه، زعفران و این دسته از مواد که لکه آن ها به سختی پاک می شود روی پیشخوان بریزد و اگر جنس با کیفیت و خوبی برای پیشخوان یا کانترتاپ انتخاب نشده باشد و آن را سریعا پاک نکنید، لکه بر روی پیشخوان باقی خواهد ماند، به همین دلیل کیفیت در انتخاب جنس کانترتاپ اهمیت زیادی دارد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

انتخاب کانترتاپ

قبل از خرید سنگ کانترتاپ به نکاتی که در ادامه شرح خواهیم داد توجه نمایید:

رنگ کانترتاپ 

رنگ  کانترتاپ باید با کابینت ها و سایر قسمت های آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی فضای آشپزخانه کمک کند. برای این مورد می توان از رنگ های مشابه درب های کابینت استفاده کرد یا رنگ های مکمل با رنگ کابینت را برای کانترتاپ انتخاب کرد. در هر صورت باید توجه داشته باشید که تناسبات رنگ در آشپزخانه شما حفظ شود.

رنگ کانترتاپ می تواند خط و خش را کمتر یا بیشتر نشان دهد. هر چه کانترتاپ تیره تر باشد اثر خط و خش آن مشخص تر خواهد بود و اگر از رنگ های روش تر استفاده شود، خط و خش ها کمتر به چشم می آید. در صورت استفاده از رنگ های تیره برای کانترتاپ، بهتر است از سنگ مقاوم تر استفاده کنید تا خط و خش کمتری روی آن ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: نانو روی سنگ

دوام و مقاومت کانترتاپ

کانترتاپی باید استحکام بالایی داشته باشد تا با قرار دادن وسایلی مانند مایکروفر، چای ساز، قهوه ساز و از این قبیل، بتواند فشار ناشی از وزن آن ها را تحمل کند.

امکان تعویض کانترتاپ هر چند سال یکبار امکان پذیر نیست، چون هزینه سنگ کانترتاپ بالاست، به همین دلیل هنگام خرید باید سنگی را انتخاب نمایید که سال ها زیبایی نمای ظاهری و مقاومت خود را حفظ کند.

کانترتاپ آشپزخانه

آدرس اینستاگرام ما:  afsharistone@

لک پذیری کانترتاپ

با آشپزی و آماده سازی غذا  ممکن است مواد غذایی بر روی صفحه کابینت آشپزخانه بریزد و پس از تمیز کردن باز هم اثرات آن باقی بماند. قهوه، زردچوبه، رب، انواع سس و حتی مواد شیمیایی از آن دسته موادی هستند که اثرشان اگر به موقع پاک نشود، به سختی از روی صفحه کابینت آشپزخانه محو خواهد شد. رنگ های روشن  کانترتاپ در برابر رنگ های تیره بیشتر لکه ها را نشان می دهد،پ س هر چه کانترتاپ تیره تر باشد کمتر لکه ها را نشان خواهد داد.

مقاومت در برابر ضربه و خط و خش

صفحه کابینت آشپزخانه؛ حکم میز کار را دارد و نسبت به سایر قسمت های کابینت بیشتر در معرض ضربه و خط و خش قرار می گیرد. اگر کانترتاپ مقاومت بالای در برابر ضربه و خط و خش نداشته باشد، پس از مدتی نما و جلوه خود را از دست می دهد. همچنین اشیای که روی کانترتاپ قرار می دهید می تواند روی آن خط و خش بیندازد.

بیشتر بخوانید: خرید سنگ پله مرمریت آباده

نظافت کانترتاپ

تمیزی کانترتاپ در زیبایی و جلوه آشپزخانه بسیار موث است، بهتر است بعد از هر استفاده، سطح کانترتاپ تمیز شود تا جلوه و درخشندگی آن از بین نرود. توصیه می شود برای شست و شوی پیشخوان از محلول مایع ظرفشویی با آب استفاده کنید، از شوینده های قوی مانند وایتکس و .. استفاده نکنید، چون معمولا کانترتاپ ها در برابر مواد اسیدی و شیمیایی مقاومتی ندارند.

مقاومت کانترتاپ در برابر رطوبت

نکته دیگری که باید در هنگام خرید صفحه کابینت آشپزخانه به آن دقت شود؛ میزان مقاومت سنگ در برابر رطوبت است. صفحه کابینت آشپزخانه به طور مستقیم  با رطوبت و آب در تماس است پس باید در برابر آب مقاوم باشد. در صورتی که کانترتاپ در برابر آب مقاوم نیست، مراقبت های لازم را هنگام استفاده از آن به عمل بیاورید تا آسیب نبیند.

مقاومت در برابر حرارت

قرار گرفتن اشیاء داغ بر رروی سطح کانترتاپ می تواند به آن آسیب بزند و لکه سوختگی بر روی آن به جا بماند، به همین علت در زمان خرید کانترتاپ آشپزخانه باید از میزان مقاومت آن در برابر حرارت اطمینان حاصل کنید، چون  اگر مقاومت لازم را نداشته باشد پس از مدتی با حرارت تغییر رنگ و فرم خواهد داد.

مقاومت در برابر شوینده های اسیدی

برای شست و شوی کانتر تاپ نباید از شوینده های قوی و اسیدی استفاده شود، چون بیشتر سنگ ها در برابر این مواد مقاوم نیستند.

بیشتر بخوانید: سنگ کابینت آشپزخانه در انواع مختلف

نانو سنگ

یکی از روش هایی که برای حفظ سطوح سنگ های فضای داخلی و نما در برابر عوامل جوی و آسیب های محیطی مورد استفاده می گیرد نانو سنگ است. نانو سنگ یک پوشش آبگریز است که بر روی سطوح مختلف از جمله سنگ اجرا می شود تا نفوذ انواع آلاینده ها بر روی سطح را کاهش دهد و از تخریب نماهای سنگی نیز جلوگیری نماید. 

از فناوری نانو برای محافظت از سطوح سنگی مانند گرانیت، مرمر،  آهکی، تراورتن آجری، بتنی و سطوح سیمانی در تولید نانوسنگ استفاده شده است . این محصول قابل رویت نیست و ظاهر یا سطح پوشش داده شده را تغییر نمی دهد . پس از اعمال نانو سنگ بر روی سطح مورد نظر، یک لایه محافظ با ماندگاری بالا  ایجاد می شود که به عمق سطح نفوذ می کنند. این سطح در برابر آلودگی مقاومت بالایی دارد و با آبگریز کردن سطح، مانع نفوذ مایعات و ذرات آلودگی به سطح می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر