سنگ کرم نهبندان | 09121030828

سنگ کرم نهبندان | 09121030828

سنگ گرانیت نهبندان کرم دارای زمینه‌ رنگی کرم است و در سطح آن دانه‌های مشکی فلفلی به طور یکنواختی وجود دارد.
1402/5/2
0 نظر

سنگ کرم نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان کرم دارای زمینه‌ رنگی کرم است و در سطح آن دانه‌های مشکی فلفلی به طور یکنواختی وجود دارد. این سنگ دانه بندی درشتی دارد و جزو سنگ‌های گرانیت بادوام به شمار می آید.

سنگ کرم نهبندان

یکی از گونه های سنگ آذرین درونی، سنگ گرانیت است که به سنگ خارا نیز مشهور می باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت است و با وجود این که کانی های موجود در آن متفاوت است؛ به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.

گرانیت جزو سنگین ترین سنگها است و استحکام و مقاومت زیادی دارد. این سنگ نه تنها می‌ تواند در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی ایفا کند، بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری جهت زینت بخشیدن به بنا های مختلف نیز کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ کرم 

مزایای سنگ گرانیت

مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی

جذب آب و روغن پایین در بیشتر انواع

استحکام و مقاومت سایشی و خمشی بالا

یکدست و زیبا با کمترین میزان تفاوت در رنگ و رگه

بدون هیچ ترک و شکستگی

استحکام و مقاومت بالا

مقاومت در برابر حرارت

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

رنگ های سنگ گرانیت

بیشتر گرانیت های ایران را از نظر رنگ و طرح ظاهری می توان به چهار دسته گرانیت های سبز، گرانیت مشکی، گرانیت قرمز و گرانیت های طوسی تقسیم کرد. حال هرکدام از این انواع ها می تواند از معادن مختلف در تم رنگی متنوع با فراوری های گوناگون باشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد تمیز کردن سنگ اپن 

گرانیت های مشکی

معادن سنگ های گرانیت مشکی در ایران در نطنز، تویسرکان، سیمین و الموت هستند. از نظر کیفیت، این گرانیت ها تقریبا در یک سطح هستند، اما از نظر ظاهر و یکدست بودن و تیرگی، گرانیت تویسرکان در رتبه اول قرار دارد که معمولا برای سنگ مزار استفاده می شود وبا گرانیت های خارجی رقابت می کند و از نظر قیمت، تقریبا در یک سطح هستند. گرانیت مشکی نطنز نیز در سورت ها و پرداخت های متنوع وجود دارد و از جمله بهترین آن ها گرانیت سوران می باشد.

گرانیت های سبز

گرانیت های سبز از زیباترین انواع گرانیت های ایران هستند. تنوع بالای طرح و رنگ این گرانیت ها که غالبا از معادن بیرجند استخراج می شود، و همچنین تنوع بالای پرداخت های سطحی، این نوع از گرانیت ها را متمایز نموده است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

گرانیت های طوسی

سنگ های گرانیت طوسی یا گل پنبه ای می تواند از انواع گرانیت نطنز، گرانیت نهبندان، گرانیت مروارید مشهد، گرانیت زاهدان، گرانیت خرمدره و بروجرد باشد. در این میان گرانیت خرمدره و نهبندان از نظر رنگ نسبت به باقی گرانیت ها متمایز است.

گرانیت قرمز

گرانیت قرمز در ایران متعلق به معدن گرانیت یزد است و مانند گرانیت های دیگر دارای شکل دانه دانه می‌باشد. رنگ قرمز آن در بیشتر سورت ها بیشتر جگری و زرشکی است.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن و لکه گیری انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

کاربرد گرانیت

سنگ خارا به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد، در هر قسمتی از ساختمان، در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی ساختمان قابل استفاده است. با این حال از جمله مهمترین کاربردهای این نوع سنگ در پله ها، سنگ فرش پیاده رو، کف پوش، دیوار پوش، محوطه سازی، نمای ساختمان، سنگ مزار یا سنگ قبر، دور سینک روشویی، سنگ آسانسور، پیشخوان آشپزخانه – رویه سنگی میز جلو مبلی می باشد.

سنگ کرم

معادن گرانیت در ایران

به طور کلی کشور ایران از لحاظ معادن سنگ کشوری ثروتمند است. گرانیت ، در شهرهایی چون همدان، مشهد، نطنز، گیلان، نهبندان، یزد، زنجان، خرمدره، طوس و غیر یافت می شود و طرح و رنگ سنگ های گرانیت در هر منطقه با یکدیگر متفاوت است و این امر بزرگترین مزیت برای کشور ایران به شمار می رود که موجب شده ایران از واردات سنگ های گرانیت بی نیاز شده و پتانسیل صادرات سنگ گرانیت را داشته باشد.

انتخاب گرانیت

شاخصه اصلی برای انتخاب نوع سنگ گرانیت در درجه اول، رنگ و ظاهر آن است. پس از این می توان ویژگی های فیزیکی مانند مقاومت خمشی و سایشی و همچنین نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت و روغن را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن انواع سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه

انتخاب گرانیت مشکی میتوان به ترتیب از مشکی ترین سنگ گرانیت تویسرکان، سیمین  و نطنز را می توان نام برد. گرانیت مشکی غالبا در فضاهای مسکونی و تجاری به عنوان یکی از مقاوم ترین و شیک ترین پوشش برای دیوار و کف و پله استفاده می شود. گرانیت های نارنجی تایباد و پرتقالی نهبندان و قرمز یزد و سبز بیرجند نیز در ایران موجود است.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

از ویژگی های فیزیکی سنگ، مقاومت آن است و غالبا کاربری سنگ سخت در پارکینگ، رمپ، کف پوش فضای بیرونی، کف پوش فضای کارگاهی و کارخانه و محیط های سخت صنعتی می باشد. محبوب ترین سنگ برای این امر به ترتیب سنگ های نهبندان، خرمدره، نطنز ،زاهدان و مروارید مشهد است. مروارید مشهد از ارزانترین انواع سنگ گرانیت است که دلیل آن را می توان در نفوذپذیری و جذب آب بالا نسبت به سایر گرانیت ها دانست.

معایب سنگ های گرانیت

وزن بالا و چسبندگی پایین

با توجه به بالا بودن وزن گرانیت ها، استفاده از آن در نما، بار مرده بر ساختمان وارد می کند و اگر بخواهید از ملات برای چسبندگی این نوع سنگ استفاده کنید، کار زمان بری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در هنگام خرید سنگ 

تشعشعات مضر برای بدن انسان در شرایط خاص

برخی از سورت های گرانیت دارای عنصر آهن بالایی هستند که با کاربری آنها در اماکنی که در معرض پرتو گاما و ایکس هستند، می تواند برای بدن انسان مضر باشد. 

عایق نبودن برای صدا و حرارت 

از دیگر معایب سنگ های گرانیت این است که این سنگ ها عایق حرارتی و صوتی نیستند و در نتیجه منجر به هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

ویژگی گرانیت نهبندان کرم

ساب پذیری بالا

مقاومت فشاری و سایشی بالا

جذب آب بسیاری پایین

دوام بالا در برابر ضربه، مواد قلیایی و اسیدی و شرایط آب و هوایی مختلف

سطحی صاف و براق

سنگ افشاری

کاربرد گرانیت نهبندان کرم

به عنوان سنگفرش، در فضای داخلی و خارجی ساختمان 

به عنوان یک سنگ نما 

راه پله، سنگ روی کابینت و سنگ پله 

برای سنگفرش کردن پیاده‌رو، سوله‌ها و محوطه

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر