دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی - 09121030828

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی - 09121030828

سنگ آشپزخانه به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود. از انواع سنگ طبیعی و مصنوعی در قسمت های مختلف آشپزخانه از جمله صفحه روی جزیره، صفحه روی کابینت، کفپوش، دیوار بین کابینت ها، بدنه جزیره و سینک ظرفشویی می توان استفاده کرد.
1402/2/13
0 نظر

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ روی کابینت طبیعی

سنگ آشپزخانه به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود. از انواع سنگ طبیعی و مصنوعی در قسمت های مختلف آشپزخانه از جمله صفحه روی جزیره، صفحه روی کابینت،  کفپوش، دیوار بین کابینت ها، بدنه جزیره و سینک ظرفشویی می توان استفاده کرد.

سنگ روی کابینت

سنگ هایی مثل کورین و کوارتز تقریبا جدید هستند و انتخاب رنگ و مدل و هماهنگی آن با دیگر اجزای آشپزخانه ممکن است آسان باشد. یکی از انواع طراحی داخلی، استفاده از سنگ طبیعی است که باعث هر چه زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه می شود و یکی از فضاهایی که سنگ طبیعی بیشتر به چشم می آید آشپزخانه است.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن سنگ روی کابینت

به این مثال توجه کنید؛ کابینت هایی به رنگ آبی تیره روی سنگ مرمر، می توانند یک ترکیب فوق العاده را تشکیل دهند. این ترکیب دارای توازن و هماهنگی است.

استفاده از سنگ بر روی هود می تواند طراحی زیبایی باشد. یک دست شدن طرح روی دیوار و رویه ی کابینت ها می تواند زیبایی هود را با طرح روی دیوار ترکیب نماید.

اگر از سنگ برای میز پذیرایی استفاده شود، ترکیب خوبی با دیگر اجزای آشپزخانه تشکیل خواهد داد. به عنوان اکسسوری در آشپزخانه، چراغ های سقفی زرد رنگ انتخاب مناسبی می باشد.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

مزایای استفاده از سنگ طبیعی در آشپزخانه

سنگ های طبیعی بسیار انعطاف پذیرند و می توانند با طیف وسیعی از سبک های آشپزخانه سازگار شوند. سنگ های طبیعی ماندگاری بالایی دارند. به همین دلیل است که بسیاری سنگ طبیعی را برای بازسازی آشپزخانه خود انتخاب می کنند.

هر کدام از انواع سنگ آشپزخانه مزایا و معایبی دارد که با توجه به بودجه، نیاز و سلیقه خود می توانید نوع مناسبی را انتخاب کنید. سنگ طبیعی روی کابینت یا مصنوعی، طرح و رنگ های بی شماری دارد، همچنین تصمیم گیری در مورد مکان و نحوه نصب سنگ ها نیز با اهمیت می باشد.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ های طبیعی به خانه ها ارزش اقتصادی می دهد، زیرا تمام طرح های سنگ طبیعی منحصر به فرد، متفاوت و جذاب هستند. زیبایی طبیعی و اصیل سنگ های طبیعی، شکوه خانه را افزایش می دهد و آن را دوست داشتنی می کند. 

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت مرمر

طرح های کلاسیک در آشپزخانه های کلاسیک

در انتخاب طرح سنگ آشپزخانه مدرن هیچ محدودیتی وجود ندارد. بهتر است در آشپزخانه های کلاسیک از طرح های رگه دار و شلوغ استفاده شود. اگر نمی خواهید برای استفاده از سنگ آشپزخانه مدرن روی دیوار زیاد هزینه شود، می توانید فقط چند سانتیمتر از محل اتصال صفحه کابینت و دیوار را از سنگ استفاده کنید.

این کار احتمال نفوذ آب به درون کابینت ها را نیز به صفر می رساند. همچنین می توانید یک میز کوچک روی جزیره طراحی کنید و فضای بیشتری برای آماده سازی مواد غذایی یا صرف غذا روی میز فراهم آورید.

سنگ روی کابینت آشپزخانه

سنگ مخصوص اپن 

این که سنگ اپن طرح دار باشد یک قانون نیست، اگر سنگ روی اپن را سفید یا مشکی ساده انتخاب کنید ایرادی ندارد، اما در نهایت آشپزخانه ای شیک و متفاوت از بقیه نخواهید داشت.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

در فرآیند تولید سنگ های مصنوعی مثل کورین و کوارتز، طرح های جالب، با رگه های ابریشمی و رنگ دانه های شفاف در دل سنگ ها ایجاد می شود، رنگ دانه ها با دیگر مواد تشکیل دهنده سنگ آشپزخانه مدرن ترکیب می شوند.

سنگ مخصوص اپن در واقع ویترین آشپزخانه و نماینده سبک خاص طراحی آشپزخانه است. اپن گاهی به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده می شود، پس بهتر است سنگ مخصوص اپن را ساده انتخاب نکنید.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت گرانیت

بازسازی آشپزخانه با سنگ طبیعی

برای بازسازی خانه خود، می توانید با تغییر در آشپزخانه شروع کنید. بازسازی آشپزخانه باعث تغییر قابل توجهی در خانه می شود. آشپزخانه قلب خانه است. معمولا بانوان وقت زیادی را در آشپزخانه می گذرانند. پس از اهمیت زیادی برخوردار است و طراحی آن نیز باید منحصر به فرد و جذاب باشد. در ادامه چند ایده کوچک و بزرگ برای بازسازی آشپزخانه به شما ارائه می دهیم.

پیشخوان آشپزخانه ساخته شده با سنگ طبیعی

میز پیشخوان، با هر مدل و حالتی که باشد، یک قسمت اساسی از آشپزخانه است. میز پیشخوان باید محصولی باشد که پس از کثیف شدن و لکه دار شدن براحتی تمیز شود، بنابراین بهترین انتخاب برای پیشخوان آشپزخانه سنگ طبیعی خواهد بود.

طیف گسترده ای از گزینه ها در دسترس است و می توان هر یک از آنها را که به کیفیت آشپزخانه می افزاید انتخاب کنید. سنگ گرانیت و سنگ مرمر بهترین انتخاب برای این منظور هستند.

گرانیت با استفاده از گرما و فشار شدید تولید می شود که آن را در برابر خراش مقاوم می سازد. گرانیت یک سطح غیر متخلخل دارد و به همین دلیل برای استفاده به عنوان میزهای آشپزخانه بسیار مناسب است.

پوشش کف آشپزخانه با سنگ طبیعی 

جذابیت آشپزخانه به بزرگ بودن آن بستگی ندارد، حتی یک پوشش سطح ظریف، می تواند به جذابیت طراحی یک آشپزخانه بیفزاید. تنوع گزینه ها و الگوهای رنگی زیبا می تواند انتخاب مناسب کف آشپزخانه را کمی سخت کند. مهمترین نکته، عملکرد و دوام آن سنگ است که باید در اولویت قرار گیرد. برای جذابیت بیشتر آشپزخانه، انتخاب سنگ طبیعی، زیبایی طبیعی را به آشپزخانه شما می آورد. سنگ طبیعی می تواند به راحتی در برابر استفاده زیاد مقاومت کند و برای مدت طولانی دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: سنگ روی کابینت کورین

پوشش دیوارها با سنگ طبیعی

پوشش دیوار اگر مناسب با فضا انتخاب شود، می تواند به طراحی آشپزخانه جذابیت بیشتری بدهد. امروزه از کاشی، سنگ طبیعی، کاغذ دیواری و غیره برای پوشش دیوارهای آشپزخانه ها استفاده می شود.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سینک ظرفشویی با سنگ آشپزخانه 

انواع سنگ طبیعی و مصنوعی قابلیت این را دارد که به عنوان ماده اصلی سینک ظرفشویی استفاده شوند. سینک گرانیتی، یا سینک کورین و کوارتز برای دکوراسیون آشپزخانه یا اجاق گاز یا هر دو، بر روی جزیره کار گذاشته می شود و یک طرح جدید و جذاب برای شما ارائه می دهد.

می توان سینک ظرفشویی را با سنگ روی جزیره یکپارچه کرد، برای این کار می توانید از سنگ طبیعی روی کابینت مثل گرانیت و یا انواع سنگ مصنوعی استفاده کرد.

سنگ افشاری

در آشپزخانه های مدرن و سینک های یکپارچه با سنگ کابینت آشپزخانه، معمولا از سینک ظرفشویی توکار استفاده می شود، چون سینک های توکار ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع روکار دارد.

بیشتر بخوانید: مناسب ترین سنگ های روی کابینت

اگر کابینت های آشپزخانه رنگی مانند سبز روشن باشد، می توانید سنگ طبیعی روی کابینت را تیره انتخاب کنید و دلیلی برای نگرانی تیرگی و دلگیر شدن آشپزخانه نخواهید داشت. این ترکیب بسیار زیباتر و جالب توجه تر از سنگ کابینت آشپزخانه سفید خواهد بود.

استفاده از انواع سنگ آشپزخانه به عنوان دیوارپوش آشپزخانه این مزیت را دارد که لکه های چربی و بخار آب روی آن به راحتی پاک می شود؛ می توانید پس از سرخ کردن مواد غذایی و پاشیده شدن روغن روی دیوار، با یک دستمال مرطوب آن را کاملا تمیز کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر