سنگ اپن در یزد - 09121030828

سنگ اپن در یزد - 09121030828

اپن آشپزخانه در معرض دید قرار دارد و به جز کارکرد مهم در آشپزخانه در تکمیل دکوراسیون داخلی کل خانه نیز موثر است، به همین دلیل معماران و طراحان داخلی در انتخاب سنگ اپن آشپزخانه دقت به خرج می دهند تا انتخاب درست و هماهنگی برای سنگ اپن آشپزخانه داشته باشند.
1401/9/20
0 نظر

سنگ اپن در یزد

اپن آشپزخانه در معرض دید قرار دارد و به جز کارکرد مهم در آشپزخانه در تکمیل دکوراسیون داخلی کل خانه نیز موثر است، به همین دلیل معماران و طراحان داخلی در انتخاب سنگ اپن آشپزخانه دقت به خرج می دهند تا انتخاب درست و هماهنگی برای سنگ اپن آشپزخانه داشته باشند.

سنگ اپن در یزد

طراحی و ساخت و ساز انواع سنگ اپن آشپزخانه، تنوع بسیار بالایی دارد و بهتر است برای یک انتخابی که از هر جهت مناسب باشد مشخصات اصلی سنگ های اپن و مطابقت آن با نیازهای اعضای منزل را به سلیقه خود اضافه نمایید. در ادامه در مورد آن ها در ابتدا با انواع سنگ اپن آشپزخانه آشنا می شویم:

هر کدام از این سنگ ها بسته به طبیعی و یا مصنوعی بودنشان، ویژگی های بخصوصی دارند سنگ های طبیعی مناسب برای سنگ اپن آشپزخانه مرمر، گرانیت و مرمریت است. سنگ طبیعی به دلیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت و ضربه، بسیار پر طرفدار و پرکاربرد است. 

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ مرمر

سنگ مرمر، از سنگ های آهکی است و قابلیت ساب پذیری بسیار بالایی دارد. مرمر از لحاظ وزنی از سنگ گرانیت سبک تر بوده و سطح درخشان و زیبایی دارد ولی به نسبت سنگ گرانیت، مقاومت کمتری دارد. رنگ قالب مرمر سفید است اما باوجود آهن، آلومینیوم و منزیم، به رنگ های خاکستری، زرد، صورتی و قهوه ای در طبیعت یافت می ‌شود. مرمر بسیار زیبا و چشم نواز است و در بیشتر مواقع به عنوان سنگ اپن آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در تهران

سنگ گرانیت

گرانیت نوعی سنگ آذرین است و به دلیل کمتر بودن قیمت و داشتن زمینه ای تیره بسیار مورد پسند است، اما به دلیل بالا بودن قدرت جذب آب در این نوع سنگ ، با جذب مواد غذایی در محیط آشپزخانه زودتر خراب می ‌شود.

سنگ مرمریت

اگر آهک در معرض دگرگونی اولیه قرار گیرد، سنگ مرمریت ساخته می شود. این سنگ در برای اسید آسیب پذیر است ولی در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و به دلیل خاصیت آهکی بودن بهتر است در معرض ریزش آب قرار نگیرد.

سنگ اپن

انواع سنگ اپن مصنوعی

به جز سنگ های طبیعی، سنگ های مدرن و جدید مصنوعی نیز به بازار عرضه می شود که از نظر زیبایی چیزی از سنگ های طبیعی کم ندارند. سنگ مصنوعی قیمت مناسب تری دارند و می توانند جایگزین مناسبی برای انواع سنگ اپن طبیعی باشند. سنگ های اپن آشپزخانه مصنوعی ازجمله کورین، کوارتز و پرسلان هستند. 

بیشتر بخوانید: سنگ اپن در تبریز

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز از کوارتز و رزین فشرده شده تولید می ‌شود و می تواند جایگزین مرمر و گرانیت باشد، این سنگ با رنگ های بسیار زیبا و متنوعی وارد بازار می شود. سنگ کوارتز یک محصول مهندسی است. سنگ کوارتز به ذرات کوچک متصل می شود و سپس با یک اتصال دهنده به نام رزین پلی استر مخلوط می شود تا آن را در کنارهم نگه دارد.

برای دستیابی به یک نگاه منحصر به فرد به برخی از طرح ها ی سنگ کوارتز ذرات کوچک شیشه های فلزی اضافه می شود، تا به یک سنگ کوارتز بسیار قوی و جذاب همانند سنگ مرمرتبدیل شود.

چون کوارتز بدون منفذ و تخلخل است، در برابر خراشیدگی و لک مقاوم می باشد. سنگ کوارتز یکی از سخت ترین متریال های برای اپن آشپزخانه است و عمر طولانی و دوام زیادی دارد. این مدل سنگ اپن آشپزخانه در رنگ های مختلف از رنگ های روشن به سیاه و سفید با طیف بین کرم ها، قهوه ای و خاکستری در بازار موجود است. 

از مهم ترین مزایای سنگ کوارتز تنوع زیاد رنگ، الگو و بافت، دوام فوق العاده، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش و اتصالات بین اسلب ها کمتر از بین اسلب های بتنی یا سنگ های طبیعی قابل مشاهده است و در مقابل کوارتز از انواع سنگ اپن آشپزخانه قیمت خیلی بالایی دارد، در برابر حرارت زیاد خیلی مقاوم نیست و تابش مستقیم نور خورشید به مرور زمان باعث کم رنگ شدن و خرد شدن آن می شود.

سنگ کورین

سنگ کورین از ترکیب مواد مصنوعی مثل آکرلیک و رزین با سایر مواد معدنی و سنگی ساخته می شود و به دلیل شباهت زیاد این سنگ با انواع طبیعی، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت سنگ کورین در سطح متوسط است و برخی از افراد آن را برای کانتر آشپزخانه مناسب نمی دانند. این نوع سنگ در برابر لک مقاوم است و درزهای آن پس از نصب زیاد قابل روید نیست، اما عدم مقاومت آن در برابر حرارت از جمله معایب این سنگ به حساب می آید. 

سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است. کورین را می توان با مواد ضدعفونی کننده معمولی تمیز کرد و احتیاج به درز گیری سالیانه ندارد و در صورت آسیب دیدگی، می توان با سنباده و مواد پر کننده آن را ترمیم نمود، از این رو این سنگ برای آشپزخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و ... مناسب است.

(جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید سنگ روی کابینت با ما در ارتباط باشید 09121030828)

سنگ پرسلان

سنگ پرسلان کیفیت و قیمت مناسبی دارد و در برابر گرما، خراشیدگی و ترک خوردگی مقاوم است. این سنگ شباهت زیادی به مرمر طبیعی دارد و به همین دلیل جذابیت بالایی دارد. هزینه نگهداری از این سنگ بسیار کم است و به نسبت گرانیت، کوارتز و مرمر قیمت پایین تری دارد. تنها عیب این سنگ وزن زیاد آن است.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل سنگ اپن آشپزخانه

کاشی و سفال به شدت در برابر سایش مقاوم هستند و عمر طولانی دارند و با دوام هستند، تعمیر و نگهداری از آنها آسان است. سرامیک پرسلان بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد. پرسلان از انواع سنگ اپن آشپزخانه در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان است. نصب سخت، وزن سنگین و قیمت بالا از معایب مدل سنگ اپن پرسلان محسوب می شود.

آدرس اینستاگرام ما: afsharistone@

سنگ اپن آشپزخانه

چند نکته برای انتخاب سنگ اپن آشپزخانه 

برای انتخاب بهترین سنگ اپن برای آشپزخانه تنها شناخت سنگ ها کافی نیست و نیاز است در هنگام خرید هر کدام از انواع ها به چند نکته اصلی و مهم دقت کنید. 

ابتدا نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید و بهترین نوع از انواع سنگ اپن آشپزخانه را برای انتخاب نمایید.

قبل از خرید در نظر بگیرید سنگ اپن آشپزخانه نقش میز ناهارخوری را دارد و یا میز کار، در اینصوت باید از سنگ هایی که لک نمی شود و تغییر رنگ نمی دهند یا سنگی که در برابر خط و خش مقاوم است انتخاب نمایید.

با توجه به ابعاد اپن آشپزخانه اقدام به خرید سنگ طبیعی یا مصنوعی نمایید.

برای انتخاب طرح و رنگ سنگ، هماهنگی رنگ سنگ مورد نظر و چیدمان داخلی خانه خود، رنگ کابینت ها، رنگ کاشی ها و سایر وسایل و لوازم منزل خود را در نظر بگیرید.

سنگ افشاری برای انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع سنگ اپن آشپزخانه در کنار شماست. با ما تماس بگیرید: 09121030828

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر