سنگ کوارتز چیست - انواع سنگ کوارتز کدامند؟ - خواص سنگ کوارتز چیست؟ - سنگ افشاری

سنگ کوارتز چیست - انواع سنگ کوارتز کدامند؟ - خواص سنگ کوارتز چیست؟ - سنگ افشاری

سنگ کوارتز چیست - انواع سنگ کوارتز کدامند؟ - خواص سنگ کوارتز چیست؟ - سنگ افشاری

سنگ کوارتز (Quarz) دومین عنصر کانی فراوان در سطح زمین است. ساختار سنگ کوارتز Sio2 است این سنگ از نوعی پلی مورف سیلیس با ساختاری بلوری شکل لوزی می باشد.
1400/3/28
0 نظر

انواع سنگ کوارتز و خواص درمانی سنگ کوارتز چیست؟

 سنگ کوارتز چیست؟ 

سنگ کوارتز (Quarz) دومین عنصر کانی فراوان در سطح زمین است. ساختار سنگ کوارتز Sio2است این سنگ از نوعی پلی مورف سیلیسبا ساختاری بلوری شکل لوزی می باشد.سیلیس آزاد در طبیعت به صورت کوارتز پیدا می شود سختی و مقاومت بسیار بالایی دارد. بلور های کوارتز در
 کوه ها و در شکل های گوناگون در طبیعت وجود دارند که بعضی از آن ها در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
سنگ کوارتز چیست 
 (برای اطلاع از قیمت و سفارش انواع سنگ ها می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید.)
 

 انواع سنگ کوارتز

سنگ کوارتز بادوام و مقاوم است. بعضی از گونه های آن در طبیعت به وفور یافت می شود اما بعضی از آن ها بسیار قیمتی هستند. تمام انواع این نوع سنگ از ترکیب سیلیکون دی اکسید ایجاد شده است. سنگ های کوارتز به دو دسته ماکروکریستال و کریپتوکریستال تقسیم می شوند. در ادامه انواع مختلف آن را توضیح داده ایم. ماکروکریستال سنگی است که شامل بلورهای متبلور شده و در حالتی بلورین و مدرن است. این نوع دسته شفاف تر و بزرگ تر از کریپتوکریستال است. این دسته خود دارای انواع مختلفی است.
 
کاربرد سنگ مرمر به همراه مزایا و معایب 
انواع سنگ کوارتز
( تمامی خدمات و سرویس های سنگ آشپزخانه توسط نیروی مجرب صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)
 
تراورتن چیست؟ 

سنگ کریستال

سنگ کریستال سنگی شفاف و بی رنگ است.از این سنگ در ساخت نگین و تسبیح استفاده ی شود.

آمیتیست

وجود رنگ بنفش در سنگ آمیتیست محبوبیت آن را چند برابر کرده است. این نوع جزسنگین ترین سنگ کوارتز شناخته شده است که منشا رنگ زیبای آن وجود آهن در آن است. همچنین  این سنگ به عنوان سنگ متولد بهمن معروف است.

آمیترین

این مدل سنگ ترکیبی از رنگ های بنفش و طلایی به همراه رنگ شفاف و بی رنگ کوارتز است.

آونتورین

رایج ترین رنگ آونتورین رنگ سبز است که به رنگ هایی زرد، قهوه ای، آبی و خاکستری نیز دیده می شود. این مدل سنگ کوارتز دارای درخششی جذاب است.

کوارتز آبی

کوارتز آبی جزء سنگ های کمیاب است و نوع کریستالی آن بسیار کم است. سنگ کوارتز آبی از طریق پرتو افکنی به رنگ زیبای آبی آسمانی تبدیل می شود. 

 سیترین

رنگ سنگ سیتیرین با توجه به مقدار زیاد وجود آهن در آن در طیف رنگی زرد تا قهوه ای هستند. این نوع سنگ بسیار کمیاب بوده.

کوارتز شیری

بلور های این نوع سنگ در دو حالت دوقلو ظاهر می شود که در رنگ های کوارتز سفید شیری و مات وجود دارد. در کشور های بولیوی، آلمان، نروژ، پرتغال و ایتالیا خاستگاه ایجاد این نوع سنگ ها است.

چشم ببر

چشم ببر یا شاتویانت نوعی سنگ کوارتز ایرانی است که رشته ای از رنگ های زرد رنگ، قهوه ای و قرمز در آن وجود دارد. اگر سنگ کوارتز را به صورت کابوشن تراش دهید این سنگ کوارتز  به شکل گربه ای تغییر حالت می دهد.

(انجام تمامی خدمات و نصب سنگ توسط گروه صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)
 
 این دسته از سنگ های کوارتز دارای کریستال های میکروسکوپی و ریز است که ممکن است دیده نشود. این گروه از سنگ های کوارتز به دو دسته الیافی و دانه ای تقسیم بندی می شوند.

کلسدونی

این نوع سنگ کوارتز دارای رنگ های سفید، خاکستری، آبی مایل به خاکستری و سایه های قهوه ای کم رنگ است. این سنگ به شکل خوشه انگور می باشد که به عقیق خوشه انگوری معروف است. و در بعضی از زمان ها باعث ایجاد رنگ سبز در این سنگ گرانبها می شود.

عقیق

سنگ عقیق معمولادر سنگ های آتشفشان یافت می شود و دارای رنگ های مات و نیمه شفاف است. این مدل سنگ کوارتز دارای رنگ های متنوعی است. ویژگی اصلی این سنگ لایه های آن است که به کلسدونی معروف است.در کشور ایران منابع زیادی از معادن سنگ عقیق وجود دارد.

اونیکس

یکی از جذاب ترین و زیباترین سنگ های کوارتز از لحاظ رنگبندی می باشد. رنگ آن از نوع سیاه با خط های سفید عقیق است. این نوع از سنگ نور را از خود عبور نمی دهد.

فلینت

سنگ فلینت یا سنگ آتش زنه دارای نمای شیشه ای جذاب در رنگ های متنوع خاکستری تیره، قرمز، زرد، سفید و سنگ کوارتز سیاه موجود است.

جاسپر

سنگ جاسپر یکی از متنوع ترین سنگ ها از لحاظ رنگبندی است. این سنگ جاسپر دارای قدمتی چهار تا پنج هزار سال است که رنگ آبی آن جز نادرترین و جذاب ترین سنگ جاسپر است.

هلیوتروپ

در بعضی موارد به عنوان سنگ کوارتز سفید بی نگ شناخته می شود. نام دیگر آن هلیوتروپ سنگ خون است.
 

 خواص سنگ کوارتز

خواص و کاربردهای سنگ کوارتز Quarz بسیار زیاد است. سنگ کوارتز شفاف و خالص یکی از با ارزش ترین سنگ های کریستالی است که باعث شفا و درمان بعضی از بیماری ها می شود و همچنین نمونه های از این سنگ در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
خواص سنگ کوارتز
(برای اطلاع از قیمت و سفارش مدل های متفاوت سنگ ها می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید.)
 
کانتر تاپ چیست؟ انواع کانتر تاپ به همراه مزایا و معایب

خواص درمانی و متافیزیکی

با ارزش ترین و موثر ترین سنگ کوارتز، سنگ آمیتیست می باشد که موجب از بین بردن افکار شیطانی و بالابردن هوش افراد می شود. البته هنوز دلیل قطعی وجود ندارد نظر کارشناسان این  است که سنگ را باید در قسمتی از بدن که بیماری دارد قرار بگیرد. در پایین لیستی از بیماری ها و درمان آن ها متناسب با سنگ آن های کوارتز آورده شده:
خواص درمانی سنگ کوارتز
سردرد: آمیتیست، کریستال سنگی، و چشم ببر
درد گلو: کریستال سنگی
التهاب های چشمی: کریستال سنگی، چشم عقاب، و اونیکس
بیماری قلبی: کلسدونی صورتی، کوارتز صورتی
پانکراس: آمیتیست، سیترین، و جاسپر زرد
سیاتیک: آمیتیست، سیترین، کوارتز صورتی، و چشم ببر
رگ های واریسی: کریستال های سنگی
ناخن های پا: کوارتز صورتی
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر