سنگ گرانیت چیست - انواع و کاربرد آن - مزایا و معایب سنگ گرانیت - سنگ افشاری

سنگ گرانیت چیست - انواع و کاربرد آن - مزایا و معایب سنگ گرانیت - سنگ افشاری

سنگ گرانیت چیست - انواع و کاربرد آن - مزایا و معایب سنگ گرانیت - سنگ افشاری

سنگ گرانیت (Granite) از سفت شدن توده های مذاب تشکیل می شوند.مذاب می توانند در داخل زمین یا بر اثر به وجود آمدن آتشفشان در سطح زمین ایجاد شوند.
1400/3/21
0 نظر

سنگ گرانیت چیست؟ انواع و کاربرد آن به همراه مزایا و معایب سنگ گرانیت

 
کانتر تاپ چیست؟ انواع کانتر تاپ 
 
 سنگ گرانیت (Granite) از سفت شدن توده های مذاب تشکیل می شوند.مذاب می توانند در داخل زمین یا بر اثر به وجود آمدن آتشفشان در سطح زمین ایجاد شوند. در سنگ های مختلف آذرین نسبت این کانی ها با هم فرق دارد. وجود کوارتز یا سیلیس میزان مقاومت سنگ های گرانیت را بالا می برد به همین دلیل است که دوام آن ها بسیار بالا بوده و می توان از آن در بخش های مختلف یک ساختمان به کار برد.
سنگ گرانیت چیست 
(برای اطلاع از قیمت و سفارش انواع سنگ های گرانیت می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید.)
 
سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین نوع سنگ در ساختمان است که در کف، دیوار، پله بسیار کاربرد دارد. این سنگ زیبا و پرطرفدار قبلا به عنوان نمای ساختمان کاربرد داشته است که در  سال های اخیر به دلیل معایب آن دیگر به عنوان نمای ساختمان استفاده نمی شود.
 

 کاربرد سنگ گرانیت

با توجه به مقاومت بالای سنگ های گرانیت کاربرد های وسیعی در قسمت های مختلف یک ساختمان دارند . مهمترین کاربرد گرانیت در ورودی ساختمان ها و یا سنگفرش های مکان های عمومی است. در سالن های صنعتی به دلیل وجود ماده های شیمیایی و اسیدی بهترین گزینه سنگ گرانیت می باشند.
کاربرد سنگ گرانیت
( تمامی خدمات و سرویس سنگ گرانیت توسط نیروی مجرب صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)
 
تراورتن چیست؟ کاربرد سنگ تراورتن به همراه مزایا و معایب 

 انواع سنگ گرانیت در ایران

گرانیت ها تنوع کمتری نسبت به سنگ های ساختمانی دارند از رنگ های مشکی قوه ای تا خاکستری تا صورتی و سبز روشن موجود می باشد. مهمترین سنگ های گرانیت ایرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:سنگ گرانیت جنگلی بیرجند، گرانیت خرمدره، گرانیت سفید نطنز، گرانیت نهبندان، گرانیت مروارید مشهد، گرانیت مشکی نطنز، گرانیت قرمز یزد و...
انواع سنگ گرانیت در ایران
(برای اطلاع از انواع سنگ گرانیت می توانید همین حالا با کارشناسان صنایع سنگ افشاری تماس بگیرید.)
 

 مزایا و معایب سنگ گرانیت

مزایای سنگ گرانیت

دوام و مقاومت بالای آن در برابر عوامل جوی و مواد اسیدی می باشد . استحکام و مقاومت بالای گرانیت سنگ های گرانیت یا سنگ خارا جز محکم ترین و سخت ترین سنگ ها است و به همین دلیل به عنوان مصالح ساختمانی به صورت گسترده استفاده می شود. سنگ گرانیت نماد سختی و مقاومت بوده و به این راحتی خط و خش بر نمی دارد همچنین می توان از آن در مکان های پر رفت و آمد استفاده کرد.
مزایای سنگ گرانیت 
همچنین در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی گرانیت در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در اثر ضربه آسیب چندانی نمی بیند و در فضا های صنعتی می توان از آن استفاده کرد. مقاومت در برابر خوردگی از دیگر مزیت های سنگ گرانیت می باشد به طوری که اگر بر روی آن مواد شیمیایی ریخته شود دچار  آسیبی نمی شود.

(انجام تمامی خدمات و نصب سنگ گرانیت توسط گروه صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)
 

 معایب سنگ گرانیت

معایب سنگ گرانیت 

تنوع رنگی کمی دارد
ساب پذیری ضعیف

هزینه های بالای فرآوری

وزن بالا و چسبندگی پایینی دارد

با توجه به بالا بودن وزن سنگ گرانیت ها استفاده از آن ها در نما، بار سنگینی بر ساختمان وارد می نماید و باید بدانید که اگر بخواهید از ملات برای چسبندگی این نوع سنگ استفاده کنید کار زمان بری است.

عایق نبودن برای صدا و حرارت

سنگ های گرانیت عایق حرارت و صوت نیستند و باعث به هدر رفتن انرژی در ساختمان ها می شود.

(تمامی خدمات و سرویس سنگ گرانیت توسط نیروی مجرب صنایع سنگ افشاری انجام می شود.)

می توان به هزینه های بالای فرآوری آن اشاره کرد با توجه به ترکیبات آن نیاز به صرف هزینه های بالاتری نسبت به سنگ های دیگر می باشد. به همین دلیل میزان فرآوری این سنگ ها در سنگبری ها محدود شده است . استفاده سنگ گرانیت در نمای ساختمان ها با توجه به سنگین بودن آن ها موجب افزایش وزن ساختمان شده و با توجه به عدم سیمان شدن سنگ گرانیت نصب آن نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد.
 

 ویژگی های سنگ گرانیت

وزن بالای گرانیت
مقاومت بالا
استحکام و دوام بالا
قابل استفاده در مکان های پرتردد

قیمت سنگ گرانیت

با توجه به سنگین بودن هزینه ی استخراج و فرآوری سنگ های گرانیت، قیمت سنگ های گرانیت بسیار بالاتر از انواع مختلف سنگ های مرمریت و تراورتن می باشد . سنگ های گرانیتی که دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند و از لحاظ درجه بندی در سطح  بالاتری قرار گرفته اند و همچنین قیمت بالاتری هم دارند. سنگ های تیره گرانیت قیمت بیشتری نسبت به سنگ های گرانیت سفید دارند.
قیمت سنگ گرانیت
(برای اطلاع از قیمت و سفارش مدل های متفاوت سنگ های گرانیت می توانید با گروه صنایع سنگ افشاری تماس حاصل کنید.)
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر